amaira
Mitt sovrumsfönster ligger på övervåningen mot nordöst.
På sommaren lyser solen in väldigt tidigt. När jag var liten blev jag så väldigt fascinerad första gången jag såg solen där! Den stod ju aldrig över stallbacken annars, utan mittemot.

Såhär såg mitt sovrumsfönster ut klockan sju i morse, sedd från sängen.

Och såhär är utsikten.

En stor gammal syrenbuske når ända upp till taket. Hur gammal den är vet jag inte. Den är ansad och nerklippt några gånger under mitt liv.

Utanför österfönstret blommar lila syren. Utanför söderfönstret ståtar den gamla kastanjen med kalendaber-ljus.
Utanför västerfönstret blommar "sibirisk ärtbuske" med gula blommor, och i norr blommar äppelträd.
Plommonen är utblommade och körsbären har inte många blomblad kvar.
(Sen är det ju förstås mycket mer som blommar nu wub.gif )

Vad vaknar NI till för sovrumsfönster???
*solis*
Du bor i en underbar paradis Amaira wub.gif
Pia mitt i Skåne
Tyvärr har vi en länsväg c:a 4 meter från huset, så vi vaknar till alla som skall in till Helsingborg med omnejd för att jobba. Vi har inte tänkt bli kvar i huset i evigheter, utan letar lite smått efter "vårt" hus, eller egentligen en liten gård.
shiva
Jag trodde att vi skulle få se en bild tagen från UT-sidan av fönstret!
Det hade varit mer spännande rolleyes.gif
Magnus.
labarradepan
Det såg mysigt ut wub.gif
Airamya
Om jag kommer ihåg det så ska jag ta ett kort genom mitt sovrumsfönster det första jag gör när jag vaknar imorgon. Det lovar jag dig, Amaira! laugh.gif

Inte för att det är mycket att se (grannens snygga röda hus som är så himla välskött att jag skäms) utan helt enkelt för att du frågade tongue.gif
Airamya
Och det glömde jag såklart bort... MEn jag kom på det idag när jag gick här o skrotade biggrin.gif

Så enbart för din skull, amaira, o eftersom ett löfte fortfarande är ett löfte, så har jag nu fotat allt möjligt vad jag ser från sovrumsfönstret och eftersom det inte var så väldigt upphetsande så gick jag rakt igenom huset o plåtade lite från balkongen med... men det var inte så fantastisk utsikt där heller... så håll till godo tongue.gif

Bläddra framåt i albumet bara, och njuuuut... eller nåt wink.gif tongue.gif rolleyes.gif
*solis*
Stackars öde hus med tomten sad.gif
Biggan_
Jag föredrar balkongvarianten! rolleyes.gif
Tack för titten! biggrin.gif
pejori
fina bilder från båda håll. wub.gif wub.gif
härlig trädgård du har. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon