Orchid
Hej allihopa!

Jag har varit totalt avskärmad från trädgård och växternas värld i ett bra tag nu, men efter det att mina krokusar stack upp trotsigt ur snön nån gång i februari, eller när det nu var, blev jag jätteglad för att det var första gången jag planterade lökar! Även fast det kan tyckas vara något jättesimpelt som alla klarar av, men det var ändå roligt att se sina lökar bli till blommor =)) Och, jag vill gärna plantera flera lökar, därför undrar jag om det finns några bra och lättskötta lökar jag skulle kunna plantera som vill blomma till hösten? Eller skulle man ha gjort det under maj månad? Ursäkta min totala okunnighet, men ni vet vad man säger.. inga frågor är dumma frågor (även om jag betvivlar det IBLAND laugh.gif )

Ha det så gott!

MVH/ Orchid
kristerh
En som jag kommer på direkt är höstkrokus.
krister
Orchid
När är bästa tiden för att plantera höstkrokusen?
kristerh
De ska nog planteras nu på våren.
krister
kerstin z5-6
September är väl den stora lökplanterarmånaden -okt kanske om du bor långt söderut -Camassia , Eremurus , Nectaroscordum siculum är roliga sorter
förutom de traditionella tulpanerna och krokusarna biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon