Full version: Vad är det här?
Anna_B
Jag har just begåvats med mitt livs första trädgård och försöker som bäst att bena ut vad som kan tänkas vara ogräs och inte. Kan någon hjälpa mig med vad det här är? (de vita alltså, maskrosorna känner tillockmed jag igen *ler*)

Ina
Det ser ut att vara Jätterams. Det är en korsning mellan Getrams och Storrams.
amaira
Kan bara instämma.
Anna_B
Tusen tack!

Nu återstår bara att ta ställning till om jag vill behålla eller kasta...
Ina
Det kanske inte är världens bästa växt att ha i en liten nätt perennrabatt, men har man någorlunda gott om plats tycker jag att den är väl värd att spara! smile.gif

När jag var liten kallade jag den för giraffliljekonvalj! biggrin.gif
Yin o Yang
Håller med Ina - om Du har plats låt den stå kvar smile.gif . Har den själv i en rabatt tillsammans med låga växter och den är vacker även när den blommat över, tycker jag.
Aries
Då är det getrams vi har vid berget här bakom. Har länge undrat vad det är för något. smile.gif

Alltid lär man sig nåt nytt!
Mia i Orhem
Om du inte vill ha den så kasta den gärna åt mitt håll. Jag tycker att den är jättefin. Passar bäst i halvskugga eller hel skugga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon