lena:-)
Någon som vet varför det regnar så hiskeligt?
Nåns fel måste det väl ändå vara, någon sorts straff eller liknande?
Vad tror den samlade odlakunskpen om detta ?
Har jag eventuellt glömt av någon viktig faktor?

Såg det nu...Alternativet Annan bättre orsak kan med fördel ändras till:
Annan SÄMRE orsak.
rabalder
Inget fel! regn behövs. Trist men sant!
Annars tror jag Gudrun...
mejram
Visste ni inte att det är John Pohlman som bestämmer vädret???

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Pirum
Precis som när det gäller allt annat här i Sverige så tror jag att det är regeringens fel.

Ovanstående är kanske lite elakt sagt, men det finns ju en tendens att skylla allt dåligt på regeringen. Även om förslagen som röstats igenom av riksdagen ofta lagts fram av partier som är både till höger och vänster om regeringen smile.gif
andersen
Jag tycker att det är bra att det regnar,det är bra för potatisen och innan den här perioden så var det mycke torrt.
Pirum
Hm, ja, men det får inte bli för mycket av det goda...på en av våra små potatisplättar är jorden tämligen lerig och för mycket vatten kan ge både ruttnande potatisar och dessutom en betongkonsistens på marken sad.gif
Bara potatisarna kommer upp så brukar det gå bra, men ett år försvann över hälften av potatisen under ett torrt betongskikt med ett träsk under...:/
I år verkar det gå bra trots väder... Noterade att 1 av 6 Blå Kongo hade mött döden, men det är smällar man får ta, kan ju ha varit "slumpen" och inte regnet.
Dzad
Regnar? Inte här i Finland åtminstone. laugh.gif
Kan inte komma ihåg senast det regnade, men det måste ha varit för minst en vecka sen eller kanske lite nån natt tidigare.
Hörde på nyheterna att ni i södra Sverige haft 2 gånger så mycket regn som normalt.
Något vidare varmt är det dock inte här heller.
yla
vadå regnar mycket
undrar jag
här regnar det inte alls mycke
har inte kommit mer än 7mm på veckor
så det så
o inte e de mitt fel o förresten så va jag inte där
ohmy.gif
Betty
Jag valde "Annan bättre orsak". Så här ligger det till: Molnfabriken släppte ut en massa gamla regnmoln för att få plats för alla lätta tunna sommarskyar som behövs nu när vi har gått in i den officiella sommarmånaden. smile.gif
Pirum
Det där låter som en bra orsak. Jag tycker vi bestämmer oss för att det är den riktiga smile.gif
gammelnalle
men kan det verkligen vara sant.... det är väl ett tag kvar till fruntimmersveckan...??? DÅ skall jag skylla på alla qwinnor... nu får jag bara skyla mig själv....

smile.gif smile.gif smile.gif

och det är faktiskt inte speciellt blött i min jord iallafall.. men fy så kallt..
Betty
CITAT (gammelnalle @ 02-06-2005, 19:05)
men kan det verkligen vara sant....

Japp, det är det! Jag har sett det med egna ögon! biggrin.gif
wolkenkrabber
jag skyller på göran persson jag
mamamaggan
Visst är det regnerigens fel!

Deras nya sysselsättningspolitik går ut på att vi ska ha något att diskutera så att vi håller oss sysselsatta.

Det blir också fler som köper paraplyer och rengställ. Visserligen tillverkas väl inte de i Sverige alla gånger men de säljs här, ökad sysslesättning.

Det blir översvämmningar = sysselsättning.

Osv osv.

rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
CITAT (mamamaggan @ 02-06-2005, 19:31)

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif

freudiansk felstavning??
mamamaggan
Vadå felstavning????

Det ÄR ju deras fel rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag försökte att lägga till regneringen som ett alternativ , men altenativändringen var stängd tyvärr. Jag tror inte personligen att Göran har med detta regnade att göra. Göran har annat för sig, viktigare saker.
Vet ni förresten om det finns någon Antipallkragebyrå som buggat Odlas server, för jag tror på pallkragealternativet. Men min granne har inga pallkragar. Så jag vet inte riktigt varför jag är drabbad.
Airamya
Det kanske är just därför. Det kanske slutar om du kan få grannen att skaffa sig pallkragar... wink.gif
Fenja
Min granne har stulna pallkragar första året i år och aldrig har det väl regnat så ini helv... någon vår och försommar som i år. Helt säker på att det är rätt alternativ!!
Någon får punktering på vägen hem med sina stulna pallkragar (somliga straffar han genast) och andra låter han regnet ösa ner över i dagarna 666. Snö räknas som regn.
Mvh
Fenja
Snöflinga
Förlåt, dödade en spindel wacko.gif
mamamaggan
CITAT (Snöflinga @ 02-06-2005, 22:31)
Förlåt,  dödade en spindel   wacko.gif

Alldeles självmant eller på regneringens uppdrag unsure.gif rolleyes.gif tongue.gif ?
Reserv
blink.gif Tja, inte fan är det då mitt fel, jag har inte heller bett om skiten. Jag anser att en perfekt sommar är långa soliga dagar och stilla sommarregn på nätterna. Som det är nu så har nån vänt upp och ner på min önskelista, skyfall på dan och uppehåll på natten sad.gif
jendah
Här skyller vi på Gudrun... Vilken Gudrun låter vi vara osagt wacko.gif
Biggan_
Här behövs egentligen regn för det har varit jättetorrt, men det kunde ju regna om nätterna. unsure.gif unsure.gif
Jag tycker det värsta är kylan sad.gif sad.gif sad.gif
zaaritha
Nya syndafloden, förstås--va´trodde ni, egentligen???!!!
AndreasBlomquist
Naturligtvis är det Göran Perssons fel att det regnar. Hade vi haft Fredrik Reinfeldt som statsminister så hade det varit solsken och varmt ute. Vänta bara och se till efter nästa val! sleep.gif
Monica M zon 4
Jag kan stå ut med regnet men ogillar kylan. Skulle vilja ha det 5 grader varmare i alla fall.
Ciczi
Min morfar säger att det kan aldrig komma för mycket regn innan midsommar.
Ja bara det inte forsätter sedan så. Jag vill ha sol och värme och jag vill lata mig i trädgården i min sköna stol och bara njuta av alla blommorna.

Ciczi
Blomstertanten
ohmy.gif
Nu vet i alla fall jag vems fel det är ! sleep.gif
CITAT (mejram @ 02-06-2005, 17:10)

CITAT (mamamaggan @ 02-06-2005, 19:31)

CITAT (Betty @ 02-06-2005, 18:56)
Molnfabriken släppte ut en massa gamla regnmoln för att få plats för alla lätta tunna sommarskyar som behövs nu när vi har gått in i den officiella sommarmånaden.  :)
CITAT (gammelnalle @ 02-06-2005, 19:05)
... nu får jag bara skyla mig själv....

CITAT (oldwolfie @ 02-06-2005, 18:24)
o inte  e  de  mitt fel o förresten så va jag inte där ohmy.gif

unsure.gif Jag undrar jag ! Den där Oldwolfie , kan man lita på henne ? sleep.gif
Absolut INTE mitt fel i alla fall ! tongue.gif
farbror B
CITAT (mejram @ 02-06-2005, 17:10)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

'Aha, det är därför vi inte har fått något väder med andra ord, eftersom Pohlman har gått i pension!!
CITAT (ciczi @ 03-06-2005, 08:00)
Min morfar säger att det kan aldrig komma för mycket regn innan midsommar.
Ja bara det inte forsätter sedan så. Jag vill ha sol och värme och jag vill lata mig i trädgården i min sköna stol och bara njuta av alla blommorna.

Ciczi

Och jag säger: Det FÅR inte komma så mycket regn före midsommar.
Ialla fall inte hos mig. Morfar skall man ha respekt för, så hos honom kan det få regna om han vill det.
*solis*
Jag tror att det var mitt fel tongue.gif , eftersom jag önskar regn varje dag så att jag slipper vattna i rabatterna tongue.gif
netaave
Det är Guds änglar som gråter över allt elände i världen!

Så sa alltid min mormor när jag var liten på 50-talet.
Tur att hon är död sen -81 och inte behövt uppleva mer elände i världen.......
fruberglund
CITAT (AndreasBlomquist @ 03-06-2005, 04:22)
Naturligtvis är det Göran Perssons fel att det regnar. Hade vi haft Fredrik Reinfeldt som statsminister så hade det varit solsken och varmt ute. Vänta bara och se till efter nästa val! sleep.gif

Javisst...om man är höginkomsttagare ja, oss andra stackare lär det nog f-n regna på ändå. Men den diskussionen kan vi ta i en annan tråd.

Jag tror i alla fall på mördarsniglarnas hämnd...eller ännu mer Amairas (?) liljebagge-massaker biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Håller nog mest på netaaves teori. smile.gif
ninnisky
Det är Gudrun - fast vet inte vilken av dom! Den ena stormen eller det andra yrvädret. Gillar ingen av dom - men deras fel är det att det regnar så...... det vet jag biggrin.gif biggrin.gif
Bjäbban
Smyger mig undan och försöker gömma mig… unsure.gif
För det är nämligen mitt fel….. blink.gif
Åtminstone påstår min hund det! Och hundar de vet eller hur….
När hon upptäcker att det regnar, tvärstannar hon på trappan, vänder sig om glor mig i ögonen, höjer på ögonbrynen (ja det är sant) suckar djupt och väldigt uttrycksfullt…. wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon