Full version: min hoya bella
råse-marie
Min Bella blommar med 26 blommor .
även andra sorter blommar nu förfullt.....
Det doftar i hela huset på kvällen wub.gif
Pia mitt i Skåne
Så roligt för dig...smile.gif
Själv har jag en lacunosa här bredvid datorn som jag sitter och sniffar på, men precis som hos dig så är det andra också på gång. wub.gif
wolkenkrabber
min h. bella doftar inte blink.gif , 26 blommklasar måte vara rejält trevligt
Björkmyran
huh.gif min doftar inte heller mad.gif
men jag har överseende med det... wub.gif den blommar med över 30 helt utslagna blommor och massor på väg. Den har blommat hela vintern, borde den inte ta en paus??
Storåtjejen
Det verkar inte som om de tar någon direkt paus. Inte över vinterns iaf. Även min har blommat hela vintern och har nu ca 30 klasar o många knoppanlag. En tackar o tar emot wub.gif laugh.gif

/Storåtjejen
yenny
jag måste nog skaffa mej en h.bella jag blir aldeles sjuk när jag hör om era... o den är ju så söt wub.gif
LadyAdina
Idag hade den första klasen slagit ut på min bella! wub.gif wub.gif
wolkenkrabber
jag trckyr nyss in näasn i en av blomklasarna på H. bellan, den luktar! så man får väl säga att H bellan har en doft av kvalité men inte i kvantitet
LadyAdina
Var tvungen att kolla om min doftar också... och det gör den! Fast inte starkt. Men ändå... wub.gif
Floreat
Medan vi ändå håller på kan jag också berätta om hoya, inte bella utan lacunosa
köpte som stickling för knappt ett år sedan och nu blommar den wub.gif smile.gif

(inte den bästa bild, tagen med webcam)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon