Full version: Flytt!
Emmaibäcka
Men inte bara en flytt för en trädgårdsmänniska....det är att skapa en ny trädgårdsvärld på sina nya revir tongue.gif

Har nu kört sex st fulla släppkärrelass med växter och har ändå bara skrapat lite i kanterna på min gamla trägård wink.gif Det är klart att allt som jag räknar till gruppen rariteter åker med, och så har man ju försökt dela alla perenner som bara går. Man vill dock inte lämna sin gamla trädgård som en krater åt nästa ägare (och får inte heller för den delen...) Tackar ändå min lyckliga stjärna att flytten sker nu och inte mitt i högsommaren, eller ännu värre mitt i vintern! Puh, det är inte lätt att tycka om sina små rara växter sååå mycket wub.gif Hur har ni andra gjort när ni flyttat? lämnat allt gammalt eller som jag..?

Hälsnar en glad men snart utsliten Emma
netaave
Avvaktar och ser vad som finns i den nya trädgården. Tar bara med favoriterna, 4-500 så där. tongue.gif Nej men några iaf.
Reserv
Jag skulle ta med rubbet och bara lämna "rariteterna" som kirskål, Prästkrage och Förgätmigej kvar. rolleyes.gif
pisanggoreng
Är det gamla huset sålt? I så fall kanske köparen har åsikter på att du tar med dig saker i flytten...?
Reserv
CITAT (pisanggoreng @ 02-06-2005, 22:25)
Är det gamla huset sålt? I så fall kanske köparen har åsikter på att du tar med dig saker i flytten...?

Är det mig du frågar? huh.gif När jag flyttade in här så var det en slåtteräng, jag kommer lämna jord som dom kan plantera i, det räcker. Finns ingen anledning att lämna växter i form av perenner småträd och bärbuskar åt nästa hyresgäst. Huset var misskött då vi flyttade in och inte har hyresvärden lagt manken till sen heller, han skiter i hur det ser ut och hur hyresgästerna mår.
pisanggoreng
CITAT (Reserv @ 02-06-2005, 22:32)

Är det mig du frågar? huh.gif

Nej, det var det inte...
kristerh
CITAT (Reserv @ 02-06-2005, 22:32)

Är det mig du frågar? huh.gif När jag flyttade in här så var det en slåtteräng, jag kommer lämna jord som dom kan plantera i, det räcker. Finns ingen anledning att lämna växter i form av perenner småträd och bärbuskar åt nästa hyresgäst. Huset var misskött då vi flyttade in och inte har hyresvärden lagt manken till sen heller, han skiter i hur det ser ut och hur hyresgästerna mår.

Om man dålt måste man tala om innan vad man tar med sig annars kan man bli ersättningsskyldig, tror inte det gäller naär man bor i hyresrätt,
där får man nog ta med sig det man köpt själv unsure.gif wink.gif
krister
Emmaibäcka
De är lugnt, hade grävt upp allt innan jag hade visning.... och inte syntes de så mycket då heller tongue.gif
pejori
hade det varit jag, så hade jag gjort samma sak, och tagit med mej det som var viktigast för mej huh.gif huh.gif
större buskar hade jag nog lämnat kvat, men tagit med lite från tex pion och dyl. smile.gif smile.gif
allt som är delbart hade åkt med. smile.gif smile.gif
MrNorth
Usch nu blev jag nervös.... kom precis att tänka på vad som händer om jag måste sälja huset... har bott där i ett år nu... vill ju inte skiljas från mina "älsklingar" wink.gif Min fina acer palmatum.... min damm och mina körsbärsträd och bambu-dunge...

får väl ta med dem och göra avdrag på köpesumman wink.gif

/henrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon