zaaritha
03-06-2005, 01:10
Vi kastrerade (steriliserade) Topas , yngsta katthonan.
Men; hon blev ´rund om magen o jag sa till Christer att hon verkade gravid!
Han trodde mej inte, förståeligt!
Men; här sitter jag nu i natt med en katta som hittills fött två ungar!!!
Kan man stämma en veterinär??!!
jag är väldigt upprörd, arg o lessen!!
Brukar man inte kastrera honkatter genom att ta bort hela livmodern? I så fall förstår jag inte hur hon kan bli gravid? I så fall måste vetrinären ha varit extremt försumlig!
Stämma kanske inte går, men pengarna tillbaka och en gratis
riktig sterilisering är väl det minsta du kan kräva. Men visst är dom väl söta, kattungarna?
mamamaggan
03-06-2005, 06:11
Förstår att du är upprörd! Även om det inte går att stämma veterinären så borde det gå. Hur klantig får man vara?
Lady Hamilton
03-06-2005, 06:40
CITAT (KURT @ 03-06-2005, 07:03)
Brukar man inte kastrera honkatter genom att ta bort hela livmodern?............

Jag har assisterat ett flertal steriliseringar av hon katter och det har då gjorts genom att operera bort livmodern
När du fick hem katten efter "operationen" var hon då "sydd" på magen?
Om hon inte var det blev hon aldrig ens opererad.
farbror B
03-06-2005, 08:08
Kan man sterilisera veterinären kanske?
kristerh
03-06-2005, 08:24
Du får väl anmäla veterinären, de har oxså nån slags nämnd man kan anmäla till ungefär som i sjukvården, vet inte om det hjälper men anmäl ändå.
krister
Summersun
03-06-2005, 11:45
Förstår att du är upprörd! Vet inte hur det är med stämmandet av veterinären, men ett är då säkert: inte ska du behöva betala för sånt som inte är gjort! Eftersom det helt tydligen inte har lyckats.
Ps. Kattungarna är säkert jättesöta
*solis*
03-06-2005, 12:08
CITAT (farbror B @ 03-06-2005, 09:08)
Kan man sterilisera veterinären kanske?
Hur skulle det hjälpa då
Magnolia
03-06-2005, 12:28
Jag hade blivit vansinnig! Förstår absolut att du blir upprörd.
Om katten blev opererad: vad plockade de ut då?!?!
zaaritha
03-06-2005, 20:06
Hon hade ett litet sytt sår, men; såhär efterår borde man väl sett att det var "för litet"? Jaja, nu är det som det är!
Blev tre gula o en dödfödd svartvit.
Hur mycket kostade den s.k. steriliseringen?
zaaritha
03-06-2005, 20:08
650kr.
Är det inte så att man vid sterilisering bara knipsar av äggledarna? Vid kastrering tar man ut alltihop, livmoder, äggstockar och katten slutar helt att löpa?
Men hur som helst borde hon ju inte ha blivit dräktig, om det inte är så att hon var det innan ingreppet.... men det borde väl veterinären ha sett kanske? Möjligen inte om det parades alldeles nyligen.
Mvh
Fenja
Hmm, mitt emellan kostnaden av en kastrering av honkatt och kastrering av hankatt, undra om dom inte bara steriliserat henne då (skurit av äggledarna) då blir det bara ett litet snitt. Annars så är snittet dryga decimetern. hon kanske var med bebisar redan då hon steriliserades. Eller var det länge sen?
zaaritha
03-06-2005, 20:17
Hon var inte gravid då--det var i februari.
I så fall tycker jag att du ska vända dig till veterinären och berätta att hon fått ungar.... samt begära en rejäl kompensation för slarvet vid operationen - som jag antar att det måste handla om i så fall.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.