Full version: Städ dag i dag!
Jasmin
Har alltid av gammal vana städat varje fredag. Detta trots att jag ibland jobbar på helgerna och då också är ledig mitt i veckan. Det har blivit en vana som är tji att bli av med. Min vecka är liksom inte slut förren jag har fått städa. Finns det fler som har konstiga vanor? Kanske bara jag som är konstig. Ha nu en trevlig helg. Nu ska jag städa! rolleyes.gif wub.gif
Wera
Jag städar alltid också på fredagarna. Då är det skönt att vara hemma och ta det lugnt på helgen! Fantastisk vana tycker jag!! smile.gif
Blomstertanten
sleep.gif Jag har städdag varje dag ! ( kan ju bero på att jag jobbar som "städtant" )
Utom på helgerna !!!!
Då är jag bara blomstertant tongue.gif
Monica M zon 4
Jag städar när det behövs och när jag har tid! Jag tar ett tag med dammsugaren när dammråttorna börjar bli för stora. tongue.gif

Mamma (och jag) städade varje torsdag eller fredag men den vanan har jag lagt av med för läänge sen.
Blomstertanten
CITAT (Monica M zon 4 @ 03-06-2005, 09:41)
Jag städar när det behövs och när jag har tid! Jag tar ett tag med dammsugaren när dammråttorna börjar bli för stora.  :P

Jag städar bara när jag har tid ! sleep.gif
Och det har jag väldigt sällan ! tongue.gif
Magnolia
CITAT (Blomstertanten @ 03-06-2005, 09:58)
CITAT (Monica M zon 4 @ 03-06-2005, 09:41)
Jag städar när det behövs och när jag har tid! Jag tar ett tag med dammsugaren när dammråttorna börjar bli för stora.  tongue.gif

Och det har jag väldigt sällan ! tongue.gif

Likadant här! När det börjar bli FÖR stökigt brukar jag bjuda in folk på besök. Då MÅSTE jag städa.
*solis*
När lusten för städning kommer så städar jag tongue.gif
Lars-Olof Arvids
Magnolia, du har förstått det hela rätt! biggrin.gif Vem har tid att städa nu i helgen? I morgon är det ju både träff med ett kompletterande (inte konkurrerande) trädgårdsforum i Göteborgs botaniska trädgård och samtidigt Trädgårdsamatörernas stora växtmarknad i Uddevalla. På söndag hade jag gärna sålt växter både på Hasselgårdens loppmarknad här i Stenungsund och på Tjörns trädgårdsförenings växtmarknad som hålls samtidigt. Varför kan man inte vara överallt på en gång? Men på tisdag ska vi i Stenungsunds naturskyddsförening ha styrelsemöte hemma hos mig, så det är inte så dumt att ha en hel ledig måndag till att få ordning på huset till dess. Behovet har funnits länge! biggrin.gif

Olle
Yin o Yang
Och det  har jag väldigt sällan !  :P

Samma här
tongue.gif . Som tur är har min gubbe samma inställning wub.gif . Ibland hurrar vi när någon ringer och frågar om de får komma på besök, för då måste vi städa undan det värsta biggrin.gif . På sommaren blir det glesare än vanligt mellan städningarna, åtminstone om det är fina somrar och den mesta tiden tillbringas utomhus tongue.gif
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete har någon klok människa yttrat smile.gif
labarradepan
hej

jag slutar tidigt ( 13) på onsdagar o fredagar, så jag försöker städa o tvätta nån av de dagarna. På fredagar är det skönt då, har man fint till helgen när det brukar droppa in folk på fika.. hihi.

Gubben tycker jag städar ofta, en gång i veckan bara. Det tycker inte jag. Om han skulle göra det skulle det bli en gång i månaden högst.. biggrin.gif hehe.. Städar era män?????
ninnisky
Städar när andan faller på - och den brukar för mesta det falla på torsdagar/fredagar.
Däremot har jag en obotlig lust att tvätta på lördagar. Det gjorde jag alltid när jag jobbade... och kan inte släppa det nu när jag är ledig!!
Har 2 tvättmaskiner och kör samtidigt så det går ju ganska fort unsure.gif rolleyes.gif smile.gif
Summersun
CITAT (Magnolia @ 03-06-2005, 10:00)
När det börjar bli FÖR stökigt brukar jag bjuda in folk på besök. Då MÅSTE jag städa.

Magnolia sa det ju så bra smile.gif det är precis så det är hos oss!
netaave
CITAT (Yin o Yang @ 03-06-2005, 11:38)

Och det  har jag väldigt sällan !  tongue.gif

Samma här
tongue.gif . Som tur är har min gubbe samma inställning wub.gif . Ibland hurrar vi när någon ringer och frågar om de får komma på besök, för då måste vi städa undan det värsta biggrin.gif . På sommaren blir det glesare än vanligt mellan städningarna, åtminstone om det är fina somrar och den mesta tiden tillbringas utomhus tongue.gif
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete har någon klok människa yttrat smile.gif

Precis så är det här också! biggrin.gif
mamamaggan
CITAT (netaave @ 03-06-2005, 12:39)
CITAT (Yin o Yang @ 03-06-2005, 11:38)

Och det  har jag väldigt sällan !  tongue.gif

Samma här

Precis så är det här också! biggrin.gif

Instämmer helt och fullt med er! biggrin.gif
*Felix matte*
Här är det maken som har hand om städningen...det blir inte på speciell veckodag... han tar lite då o då när han ser att det behövs (ibland onödigt ofta enl. min mening)
I veckan har fönstren blivit tvättade och nya gardiner hängts upp krukväxter omplanterats mm. wub.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 03-06-2005, 14:04)
Här är det maken som har hand om städningen...det blir inte på speciell veckodag... han tar lite då o då när han ser att det behövs (ibland onödigt ofta enl. min mening)
I veckan har fönstren blivit tvättade och nya gardiner hängts upp krukväxter omplanterats mm. wub.gif

Kan man få låna honom en gång i veckan?? rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif
Jasmin
CITAT (labarradepan @ 03-06-2005, 11:43)
hej

jag slutar tidigt ( 13) på onsdagar o fredagar, så jag försöker städa o tvätta nån av de dagarna. På fredagar är det skönt då, har man fint till helgen när det brukar droppa in folk på fika.. hihi.

Gubben tycker jag städar ofta, en gång i veckan bara. Det tycker inte jag. Om han skulle göra det skulle det bli en gång i månaden högst.. biggrin.gif hehe.. Städar era män?????

Tyvär så städar min man inte. Eller kanske lika bra det, för i början när vi träffades så sa han alltid att han skulle städa. Dvs han drog fram en massa saker för att sedan tycka att " allt" var så himla jobbigt. Så in med allt igen. Ibland kunde något byta plats. Då tyckte han att han hade städat. biggrin.gif tongue.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon