Sulawesii
Jag har varit så trött sen förre helgen. Har trott att det var pga vädret, men nu börjar jag fundera.... I går gick jag och lade mig när jag var hemma på rasten. Och när jag kom hem gjorde jag likadant, och låg tills jag somnade. Idag släpade jag mig upp vid elva och la mig i soffan.
Låg där en stund och tänkte att om jag bara kommer upp och sätter mig på odla en stund, så piggnar jag nog till. Men, nu är jag helt slut! Känner att jag måste vila en stund.
Konstigt.... nån som brukar bli sån här?
*solis*
Känner mer än väl igen detta.Nå, det går jo över till slut, så det är bra att vila då man är trött och om man kan förstås.
farbror B
jag som brukar vara pigg för det mesta blir nedstämd, lesen och trött av vädret..
netaave
Du har väl något skit på gång i kroppen, lyssna på den, stanna hemma från jobbet och vila ordentligt.
Sök läkare om det inte går över.
Jasmin
CITAT (netaave @ 03-06-2005, 12:50)
Du har väl något skit på gång i kroppen, lyssna på den, stanna hemma från jobbet och vila ordentligt.
Sök läkare om det inte går över.

Ja, jag tror nog att du ska gå och kolla blodvärdet! Kan ju aldrig skada. Hoppas att du får vila ut denna helgen. wub.gif
zaaritha
Håller med! Man ska hellre söka läkare en gång för mycket, än en gång för lite!
Snöflinga
Men nog blir man trött både på och av vädret mad.gif Vill så gärna vara ute och plantera och dona. Men hur kul är det, när vinden viner och regnet öser ned wink.gif Då går man in ... deppigt värre, VILL HA SOL och VÄRME wub.gif
amaira
CITAT (Sulawesii @ 03-06-2005, 12:06)
I går gick jag och lade mig när jag var hemma på rasten. Och när jag kom hem gjorde jag likadant, och låg tills jag somnade. Idag släpade jag mig upp vid elva och la mig i soffan.
Låg där en stund och tänkte att om jag bara kommer upp och sätter mig på odla en stund, så piggnar jag nog till. Men, nu är jag helt slut! Känner att jag måste vila en stund.

Jaa... känner igen mig fullständigt.

Men för mig är det något jag har att leva med. Är redan "uppkollad" framifrån och baklänges och uppifrån och ner och utifrån och in: frisk som en nötkärna kan man säga... Förutom "tröttheten" som jag får leva med. Ett av symtomen på mitt skuggsyndrom av damp.

(damp/adhd ser jag inte som någon "sjukdom, jag ÄR ju frisk som en nötkärna!!)

Har en extra "sårbarhet" som gör att jag lätt blir utbränd. Har inte "skyddet" gentemot sinnesintryck, inget som "silar" dem, utan allt går in. Fast det alltför ofta verkar som om INGET går in...

På ett vis har jag haft min trötthet hela mitt liv, men när jag var ung fanns det ju liksom "reservkrafter" att använda.

När jag har mina värsta trötthetsperioder blir jag bra trött på det sad.gif , men i stort lever jag gott, och "fritt" att utnyttja mina pigga stunder som jag vill.

känslan känner jag väl igen, Sulawesii. Men inte "orsaken", din orsak alltså. Att kolla upp det är en bra idé.
Ophelia
Jag har varit så trött sen förre helgen. Har trott att det var pga vädret, men nu börjar jag fundera.... I går gick jag och lade mig när jag var hemma på rasten. Och när jag kom hem gjorde jag likadant, och låg tills jag somnade. Idag släpade jag mig upp vid elva och la mig i soffan.

För närvarande är jag ständigt trött, svårt att sova, koncentrationssvårigheter etc. etc. men det har sina orsaker och jag jobbar på det.

I ditt fall skulle jag nog gå och ta ett blodprov för att se att blodvärdet är bra. Även blodtrycket. Är du möjligtvis allergisk? Man kan ju bli trött av allergi samt att medicinera mot allergi. Sover du bra? har du mycket att göra. Något som är i olag hos dig privat/på arbetet? trötthet kan ju även gå i perider utan någon ehentlig orsak. Bästa sättet att återfå sitt "vanliga jag" är att fortsätta hålla igång men kanske dra ner på aktiviteterna lite. Jag tycker vi människor stressar runt för mycket och har för många måsten. Ibland måste man få göra ingenting. Vi behöver återhämta oss mentalt och inte behöva göra så mycket. smile.gif
gunvor
Jag tror att mycket rötthet kan skyllas på vädret - det är mycket som jag borde göra - skjuter fram det. Inte tvätta i dag - går inte att hänga ut tvätten. Klippa gräs - nej för vått. Sträcka ut sig på soffan en stund - gjorde jag kl 13.00 - somnade o sov i 3 timmar - det är inte normalt för mig - efter 3 tim sömn är jag dödstrött!
fruberglund

Du kanske är med barn (vet ju inte vad du har för familjeförhållanden och sådär men slår till med en gissning ändå)?? Jag blev i alla fall fruktansvärt trött i början smile.gif
Sulawesii
Nu har jag kommit upp ur sängen. Känner mig fortfarande trött, men inte dödstrött.
Ni har nog rätt i att det är bäst att gå och kolla blodvärde osv. Har lite svårt att ta mig till Vårdcentralen. "Skäller" på andra som inte går iväg, men själv har jag tydligen specialtillstånd från mig själv för att slippa.
Sulawesii
Nej, fruberglund, nån bebis är det inte.
Själv blev jag också så där trött när jag väntade min son. Det var en riktigt pärs bara det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon