Full version: Handla buskar
Dr Grön
Hej gott folk, jag har gått igenom samtliga närliggande försäljningställen men har inte hittat vad jag söker. Jag är ute efter rosenapel, malus floribunda och hybridblomsterkornell, cornus florida. kan någon tipsa om var man kan beställa fina plantor?

Dr Grön
Åsa, mälardalen zon 2
I de flesta trädgårdsbutiker/handelsträdgårdar (ej varuhus som ex. plantagen) så brukar man kunna beställa önskade växter, man kan oftast också välja vilken storlek man vill ha. Och det är ju inga jätteovanliga växter du är ute efter så det borde inte vara några problem för dem att ta hem dem åt dig. Ofta brukar man inte behöva betala något extra för att man beställer.
Christer i Falköping
Jag gör som så när kunden vill ha ett träd, att jag först ringer och kollar vad det kostar. Oftast blir priset bra mycket högre om jag köper enstaka träd. Det kan bli såpass mycket som 40% över priset än om jag beställde fem träd. Efter det får kunden bestämma om det är värt att beställa det eller inte.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon