Full version: Tips till 70årsdag
rutis
Jag har en bekant som fyller 70 år på måndag och skall då fira detta. Som gäst vill jag ha med mig en liten gåva, men tycker att det är extremt svårt att komma på något så nu vill jag gärna ha tips. Personen i fråga älskar potatis (odlar en MASSA själv) så det får gärna vara på det temat. Alternativt kanske nationaldagsinspirerat eftersom det är den dagen han fyller.
netaave
Jag såg ett sött litet skalfat i en presentbutik, den var som en skållrik, alltså lite mindre än en djup tallrik, i botten var en nyupptagen färskpotatis ditmålad och runt kanten stod lite kuriosa om potatis.
Ville jättegärna ha den själv men den kostade runt 100-lappen så jag var lite för snål.
Det här var i Dannemora gruvors presentbutik.

Du kanske känner någon som målar på porslin?

Annars är det svårt med present till någon i den åldern som har "allt", varför inte bara en fin växt av ovanligare slag, citronträd kanske? Eller något till trädgården. Personen verkar ju vara odlingsbenägen.
kristerh
kan du inte försöka att få tag på udda/ovanliga potatissorter som du kan slåin i nåt roligt paket, eller försöka hitta nån potatisbok.
krister
rutis
CITAT (netaave @ 03-06-2005, 13:12)
varför inte bara en fin växt av ovanligare slag, citronträd kanske? Eller något till trädgården. Personen verkar ju vara odlingsbenägen.

Dessvärre är denna person bara bra på potatis, inomhus odlar han plastblommor... sad.gif
*solis*
Det kanske skulle passa med ett present kort till fotvård eller kroppsterapi-massage smile.gif
ninnisky
Det finns en fin liten bok (med spiralpärm) som heter Potatisrecept.
Utgiven av Laila Wikström. Kostade runt 150 :- kronor.
Varje recept är med fina akvareller. Har gett bort den flera gånger och blivit väldigt uppskattad. Jag köpte min i en presentbod i Alingsås, men har sett den i bokhandeln också.

Ha så kul på kalaset!
wub.gif biggrin.gif wub.gif
netaave
CITAT (ninnisky @ 03-06-2005, 17:57)
Det finns en fin liten bok (med spiralpärm) som heter Potatisrecept.
Utgiven av Laila Wikström. Kostade runt 150 :- kronor.
Varje recept är med fina akvareller. Har gett bort den flera gånger och blivit väldigt uppskattad. Jag köpte min i en presentbod i Alingsås, men har sett den i bokhandeln också.

Ha så kul på kalaset!
wub.gif  :D  :wub:

Åh, jag har hennes tårtbok hon gör helt underbara kort också, jag bara älskar denna dam.

http://www.lailaw.com

http://www.drangahuset.se/bocker/ikort05.htm
ninnisky
Tack, netaave! Hade ingen aning om Tårtboken och alla hennes vackra kort!
wub.gif wub.gif wub.gif

Måste ha! biggrin.gif
Snöflinga
Det finns en underbar blå växt som heter "potatisblomma" ej ätbar men blommorna ser ut som potatisblommor rolleyes.gif
Biggan_
Varför inte tillverka ett presentkort själv på t.ex en utflykt , ett cafébesök eller restaurangmiddag eller något annat lämpligt. smile.gif smile.gif smile.gif
netaave
CITAT (ninnisky @ 03-06-2005, 21:50)
Tack, netaave! Hade ingen aning om Tårtboken och alla hennes vackra kort!
wub.gif wub.gif wub.gif

Måste ha! biggrin.gif

Hon har en hel serie med kokböcker som hon illustrerat själv. "Baka i långpanna" "Favoritmat" "Norrbottensmat" "Mat för många"
Andra böcker man kan köpa för eget bruk med hennes bilder och ibland citat i "Adresser, bilder och citat" "Tjejkalendern" "Sånt jag sagt och gjort" "Adressbok" "Sådan månad sådan kvinna" "Dagens omtanke"

Och så alla dessa underbara fyndiga kort här ett ex. på korttexter, betänk också att det sen är en bild på varje också:

Varje tomrum är samtidigt ett utrymme
Det bästa ting i livet gror där goda glada kvinnor bor
Det är ingen idé att fjädra upp sig för man kan ändå inte flyga
Det var bättre förr då var det fint att vara fet

och mycket mycket mer, katalog kan beställas
Förlag Laila Wikström
Jöns Davids väg 17
954 42 Sunderbyn
Tel 0920-26 11 41
ingmet
Köp en blåbärsbuske eller två...!!
netaave
Berätta vad det blev!
Nyfis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon