Framtiden skrämmer mig nog antar jag. Jag är dessutom rätt mossig så jag skulle hellre resa tillbaks i tiden. Som passiv observatör etc, inte att personligen leva i tiden.
Några tidsepoker jag skulle vilja se, utan inbördes ordning :
Skandinavien innan kristendomen kom. Hur såg samhället ut? (tror inte att vikingatiden var något matriarkat, men däremot hade nog kvinnorna starkare ställning än när kristendomen kommit in)
Rom, strax innan Jesu födelse...när det kanske var som mest progressivt (på gott och ont).
Grekland...kanske Sparta verkar mest intressant...eller varför inte "grek-macedonen" Alexanders tid, trehundratalet innan kristus eller nåt sånt.
Faraonerna... skulle vara kul att se pyramiderna byggas, och hur samhället såg ut då. Var det slavarbetare? Var det "tvångsarbetande" bönder?
Ja, egentligen är väl alla gamla "stora" och relativt okända (trots allt) civilisationer intressanta. Men jag skulle allt gärna sett lite dinosaurier också

Tillägg : personer som skulle vara intressant (dock
inte nödvändigtvis
kul) att träffa är : den romerske historikern Tacitus, han verkar ha haft rätt bra koll. Herodotus och Plutark likaså, grekiska historiker. De kan nog lägga ut orden bra, och kan vara intressant att dela en kanna vin med under tiden som de berättar historier. Kon-fu-tse, eller vad han kinesen heter (konfucius), Jesus, Muhammed, Lenin, Buddha, Karl XII, Hitler och Ghandi skulle vara intressanta att träffa också. Av ovanstående är det nog Hitler som skrämmer mig mest (föga förvånande), men det skulle ju likväl vara intressant att få se/höra psykopaten. Jag noterar att jag tyvärr inte nämner någon kvinna. Kanske skulle Sigrid Storråda eller Jorun Mannavettsbräcka vara intressanta

(självklart skulle det säkert vara minst lika intressant att träffa "vanligt" folk, men sådana kan man ju inte namnen på)