Jag har fått massor av ruccola, som jag tycker är jättegott, men är det någon som har något smarrigt recept? Som det är nu blir det mest i sallad och på smörgås.
/Sabina
Maria i Helsingborg
04-06-2005, 21:55
Fler än jag som håller på att bli GRÖNA av all rucola, förstår jag.
Vad tror du om en paj? Den finns i ett otal varianter vid sökning på google......med basilika, parmesan, mozzarella u name it......nu blev jag lite sugen på att resa till Italien
Evin
04-06-2005, 22:06
Testa på tasteline.com och slå vad du har hemma. De har säkert massor med tips.
Vi brukar göra en ljummen pastasallad med pasta, tomat, gurka, ruccola och en dressing på olja, citron, vitlök och balsamvinäger. Sist av allt blandar du i parmesan (budgetvarianten prima donna ost)
Bessie
09-06-2005, 19:50
Det går jättefint att göra pesto på den också, och man kan lägga ett lager ovanpå tomat- och mozzarellapizza (efter att pizzan är gräddad förstås).
I Anna Bergenströms kokböcker Annas Mat och Nya Annas Mat finns det ett recept på en jättegod vegetarisk lasagne med en keso-ost-spenatblandning mellan varven av pasta och tomatsås. Eftersom jag inte tycker om muskot och tycker att det blir lite för snällt med bara spenat brukar jag lägga i ett par nävar hackad rucola också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.