Full version: ID önskas..!
Caprice
Nere i hörnet av tomten där jag och mina frökrukor brukar hålla till, hittade jag denna...
Vanligt, hederligt ogräs, eller något kul...?

Caprice
Zazu
ser ut som något kul, en pion.

mvh zazu
Caprice
Det var det första som slog mej med, men det borde vara omöjligt...
Eller kanske inte omöjligt, utan då är det någon fågel som hjälpt till...

Mina pionfrö har jag sått inomhus, på vintern...
Har alltså inte hållit på med pionfrö där...

Men är det pionplantor så är det bara att tacka... biggrin.gif

Caprice
zaaritha
Hittade en ny liten pionplanta i gräsmattan förra veckan! Mycket rädd om den!! rolleyes.gif
onlyirishbiddy
Vi har oxå en frösådd pion! Den finns mitt i gräsmattan på almänningen mellan oss och grannen. Första året trampade tonåringarna ned den, andra året kom 1 (ett) blad - i år har den 3 blad.

Någon som vet hur länge den behöver på sig för att börja blomma? Kan den komma att bli en helt ny (underbar fantastisk) pion?
kerstin z5-6
Pion smile.gif -O den tar 4-7 år innan den blommar
Storåtjejen
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-06-2005, 19:34)
Pion smile.gif -O den tar 4-7 år innan den blommar

Oj! Tar den så lång tid på sig sad.gif Hittade en framför clematisen som jag flyttade till ett bättre ställe. Än så länge en liten krabat. Det fanns ingen pion här när vi flyttade hit för 1 år sedan, så jag blev väldigt förvånad blink.gif Då är det bara att koppla på tålamodet o vänta o se vad det är för sort. Men kul är det laugh.gif att plötsligt upptäcka såna rariteter i sin trädgård.

/Storåtjejen
lilla mamma
Jag har hittat en hel rabatt med uppgrävda och bortkastade poiner med rötter, plantor och alltihop. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon