Full version: Ananassalvia
netaave
Idag har jag köpt mig en ananassalvia, en jätteläcker växt som doftar ananas bara man vidrör den.
Såg den på trädgårdsprogrammet i tv4 i torsdags, och "ville ha"
Man använder den som citronmeliss, naturell i fruktsallad och andra efterrätter.
Zazu
oooooohhhhhh ohmy.gif ohmy.gif
Var köpte du den?
Vill Ha!

mvh zazu
netaave
Fyrislunds handelsträdgård 39 kr, Elle har lovat lägga hit en bild senare.
Nu åker jag och dansar till CLAES LÖVGRENS wub.gif
Ophelia
Jag har en sådan från förra året. Doftar så gott och jättelätt att ta sticklingar från!! biggrin.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
Jag har en sådan från förra året. Doftar så gott och jättelätt att ta sticklingar från!!

Synd att jag inte gjorde det, eller nått, eftersom jag tog livet av vår i vinter mad.gif
Ophelia
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-06-2005, 22:29)
CITAT
Jag har en sådan från förra året. Doftar så gott och jättelätt att ta sticklingar från!!

Synd att jag inte gjorde det, eller nått, eftersom jag tog livet av vår i vinter mad.gif

Jag hoppas du inte lät den stå ute för den tål inte frost. Annars växer den som ogräs. Har tagit massor me sticklingar i höstas och gett bort. De får en fin mörkröd vacker blomma. Tycker om den.
Maria i Helsingborg
CITAT
Jag hoppas du inte lät den stå ute för den tål inte frost.

Jo sleep.gif
Jag var dåligt påläst......
elleave
Här är den: biggrin.gif

Ophelia
CITAT (elleave @ 04-06-2005, 23:10)
Här är den: biggrin.gif

Sååå fin biggrin.gif

Där kan du ta fina sticklingar!!
netaave
Ja åtminstonde tre toppar, Maria och Ophelia ni har första tjing. tongue.gif
Ophelia
Den buskar ut sig fint efter sticklingstoppningen. En riktig toppenväxt. har min stående i ett inte alltför soligt fönster så den är inte gnällig när det gäller omhändertagande.
Maria i Helsingborg
CITAT
Ja åtminstonde tre toppar, Maria och Ophelia ni har första tjing.

TOPPEN! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon