Full version: Plantagen
lisselbo
Var på Plantagen idag.
Som vanligt kan jag inte åka därifrån tomhänt.
Det bidde 1 Astilbe "Europa", 1 Astilbe "Deutschland", 1 Astilbe arendsii "Fanal", 1 Sagina subulata, 1 Artemisia "Powis Castle", 2 st gräs Bronsstarr Bronze Form, 1 Pepparmynta, 1 kryddsalvia Tricolor, 2 stora hänglobelia och 1 tulpanpelargon Victoria Andrea, 4 lerkrukor + fat.

Gubben tittade konstigt på mig när han kom för att hämta mig för han hade precis varit och köpt en ny dator och tänkte nog stilla att hur ska vi få in allt i bilen.
Just idag hade vi nämligen en Volvo Amason för den var den enda som hade torkarblad som funkade ordentligt, det har regnat en hel del här.
Men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

mvh Marie
Jasmin
Oj, låter farligt. Dom har precis bestämt att öppna plantagen här på Gotland också. Nästan där jag bor. Kanske skulle gå upp till heltid? Ser hur pengarna liksom får vingar. wink.gif
Ophelia
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Själv ber jag alltid någon (om jag har sällskap) och ta hand om min plånbok!!
mejram
Hehe, hade fyra!!!! kronor kvar på kontot när jag kom därifrån i förrgår. Oooops ohmy.gif
Snöflinga
Plantagen är faktiskt min favorit tongue.gif Var f.f.g. på Blomsterlandet här i Örebro, med stora förväntningar...... Men ack så besviken jag blev huh.gif Krukväxterna var O.K. men på plantavdelningen var minst 50% av växterna hängande, kruttorra wink.gif Hade en lång lista men åkte hem med bara 3 ormbunkar- Snopet.

Åkte vidare till Plantagen där allt är frächt och med kunnig personal, handlade allt efter listan och lite till .... wub.gif
elleave
CITAT (lisselbo @ 04-06-2005, 20:01)
Var på Plantagen idag.
1 Pepparmynta,

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Tror jag har kollat på varenda trädgårdshandel snart utom där utan att hitta någon pepparmynta!!!
Men nu vet jag var det finns wub.gif

PS. Var nära att köpa en curryört idag. rolleyes.gif
Dzad
Fastnar ni inte liksom i plantskolorna och affärerna också? smile.gif
Inte minst tar det tid att titta på allt, men sen då man bestämt sig för att köpa något måste man först bestämma sig ungefär vad och sen bestämma sig vilka plantor exakt av de som finns som man vill ha.
Tar alltid så länge för mig att det är bäst att inte ha med någon icke-växtintresserad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon