fruberglund
Vet inte om någon redan tagit upp detta, har inte varit här på några dar för bredbandet har krånglat men jag tar det igen i så fall.

Hörde på radion att de gjort en undersökning världen över vilken som var favoritfärgen och i alla länder världen över var favoritfärgen....

BLÅ!

Inte så konstigt med tanke på att vi ofta förknippar färger med känslor och självaste himlen är ju så vackert blå smile.gif

På andra plats kom RÖD , kärlekens färg biggrin.gif

Min favoritfärg är just blå, vilken är eran favoritfärg?
andersen
Ja Blå är fint men det beror i vilket sammanhang är det politiskt så är röd en bättre färg,är det färg på blommor så tycker jag att vit är fint.
Sulawesii
GRÖN

Fast inte den här nyansen, utan den klargröna. Den har varit nummer ett sedan jag precis inträtt i tonåren.
Betty
Blå är min favvofärg! wub.gif
ninnisky
BLÅ - i alla nyanser från ljust till mörkt wub.gif
Virkar just en poncho till flickebarnbarnet i blekblått.
Har på mig blå linnebyxor (capri) och en randig blåbärsblå/naturvit T-shirt! biggrin.gif
Zazu
ISBLÅ
i just den nyansen biggrin.gif

tänk vad man kan mixtra med färgerna här tongue.gif
zaaritha
Vårgrönt!
*Felix matte*
Blått och Grönt är mina favoriter wub.gif
mamamaggan
SOLGULT förståss.
amaira
1. Grönt.
2. Gult.
3. Blått.

Bara som färger betraktat. Sen kan det ju vara olika på olika blommor till exempel och sådär, är förtjust i färger över huvud taget, ibland även i nyanser där färgerna bara anas ... som i dimma till exempel ... och så där, och så vidare... nä, gonatt på er, det här går inte, nu är jag för trött blink.gif
Maria i Helsingborg
Lila wub.gif
jendah
Blått... mera exakt Prussian Blue smile.gif

Och Payne's Grey.
Och Gulockra...

Fast nu hamnade jag på vattenfärger tongue.gif
Tjosan
GULT är min favoritfärg.. Har alltid varit det sen jag var barn smile.gif
Min sons är GRÖNT och min frus är LILA och min dotters favoritfärg vet jag inte. Hon kan inte prata än smile.gif
zaaritha
Gäller det kläder-- så är det ljust lila o ljungfärgat!!
Maria i Helsingborg
Jag vill passa på att föregå eventuella spekulationer - jag är inte Tjosans fru, även om han verkar kul
zaaritha
What?? blink.gif
*Felix matte*
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-06-2005, 22:44)
Jag vill passa på att föregå eventuella spekulationer - jag är inte Tjosans fru, även om han verkar kul

men jag gillar också LILA ibland laugh.gif
Lilla Selma
RÖD färg är min älsklingsfärg! smile.gif

Hälsar Selma
Inga från Närke
När det gäller inomhus t.ex. tapeter m.m. så skall det vara pastellfärger i nästan alla kulörer. Tycker också om trä typ panel och furumöbler.
Sedan tycker jag om lila men inte för skarp. Min tvättstuga är målad i lila och vitt.
Utomhus tycker jag om när husen är målade gula, det är så fint mot det gröna gräset och den vita snön.
När det gäller blommor spelar det inte så stor roll alla färger har sin tjusning.
När det gäller kläder har jag mycket blått.
Biggan_
förgätmigejblått
zaaritha
Blommor: förgätmigej-blått! Gulltörelgult! Rapsgult!!
Tapeter: milda färger!
Kläder, som sagt: ljuslila o ljungfärg.
krukväxter: Klarrött, djupblått....
Boxer
Blå wub.gif
Caprice
Blodrött...!

Caprice
*solis*
Orange

Rött

Gult
Berit
Röd
Blå
Grön
Reserv
Svart och Grått
gammelnalle
Har defenitivt ingen favoritfärg.... utan njutar av (framförallt) Naturens skifningar och nyanser, kulörer etc...

Har SVÅRT att tänka mig pissgul mjölk!!! biggrin.gif biggrin.gif men GRÖNT i alla skiftningar (här måste jag be om hjälp för qwinnor lär vara bättre på att definiera olika nyanser) : Tänk en skir BOKSKOG eller en granskog eller vofför inte en BRUN-björn eller ett SMULTRON eller Jordgubbe inte vore den så kul i LILA???

så det beror väl på NÄR/VAR/HUR ?????
Biggan_
CITAT (Reserv @ 05-06-2005, 12:49)
Svart och Grått

Jag har kanske fel, men svart, vitt och grått är väl inga färger? wink.gif wink.gif wink.gif
Gråskalan?? unsure.gif unsure.gif unsure.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 05-06-2005, 13:13)
CITAT (Reserv @ 05-06-2005, 12:49)
Svart  och Grått

Jag har kanske fel, men svart, vitt och grått är väl inga färger? wink.gif wink.gif wink.gif
Gråskalan?? unsure.gif unsure.gif unsure.gif

Okey då, kanske ska tillägga vitt då också. Och joodå, det är visst färger, ytterligheternas färger från ena till den andra sidan. Däremellan så finns alla andra färgerna tongue.gif På blommor skulle jag bra gärna vilja ha en rabatt som går i vitt och svart, men det är lite svårare att få ihop nåt snyggt, så jag får nöja mig med att försöka hålla rabatten lila- vit och en mängd av bara gröna växter. Gärna variegerade. rolleyes.gif
Berith
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 13:01)
så det beror väl på NÄR/VAR/HUR  ?????

Håller med Nalle. wink.gif Allting är finast med sin "rätta" färg.
stennie
Blå är min favorit!
Ophelia
Det måste bli någon ljus färg typ ljusblå, gul eller grön. Starka färger gör att jag ser blekare ut än annars. Riktig röd färg får fräknarna att lysa. rolleyes.gif
Pia-Maria
Blå är min färg oxå!
Och som tur är så passar jag rätt bra i blått enligt förståsigpåare!
Men blått är en ljuvlig färg i hela sin skala från ljus till mörkt!
Häls Pia-Maria med en värkande kropp
farbror B
gillar faktiskt gult=)
mulle
Jag har ett extremt utpräglat färghumör vilket betyder att jag gillar olika färger olika dagar.
Ibland bara måste jag ha varma färger omkring mig, ibland svala. Ibland dras jag till knallrött, ibland till turkost.
Hemma har jag därför rum i oilka färger och i trädgården rabatter i olika färger. Så kan jag söka mig dit jag trivs bäst just den dagen.
Just nu, i den här förbaskade kylan, är det varma färger som gäller. SOLGULT vill jag ha i massor!!! sad.gif
Mulle
Pia mitt i Skåne
Den färg jag allra helst vilar ögonen på är rött. Av röd färg får jag energi och kraft. Jag gillar de flesta andra färger också, men de skall vara klara. Pasteller är inget för mig...
Heddas matte
röd!
blodröd!
och brunt... <- se hund
och svart
och orange
och gult... och allt däremellan
Malvia
Blått är flott!
Blått har alltid varit min favo-färg.
Chilinuttz
Jag har en udda färgsmak.Min favvo är ORANGE
Gärna i kombination med svart. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon