Full version: Planteringsbord
Järfälla
Jag tänker göra, eller köpa, ett stort bord för planteringsysslor som ska stå utomhus och inte under tak. Det ska vara stadigt (tåla några blomjordsäckar...)

Tänkte göra något själv, men är osäker på vad jag ska använda för material. Eventuellt kan man kanske köpa ett "färdigt vanligt bord" och sen behandla/klä skivan med något tåligt...

Dock får det ju inte vara lika lågt som ett matbord, utan ståhöjd. Kanske även hyllplan under.

Skivan ska ju tåla väder och vind och helst vara hyggligt lättrengjort.

Har ni gjort några fiffiga lösningar?? Något specialutrustning som ni inte kan vara utan?

Har sökt här på forumet, men hittar inte nåt...
Christer C
Varför inte göra en stomme av trä som du oljar in ordentligt och själva bordskivan av form- eller båtplywood. Inte det billigaste materialet men det står pall för väder och vind.
olublanseflor
Jag skulle föreslå at gå på Loppis. Där finns alltid många olika bord att välja på till en mycket billig peng. Passar det inte till det ena, passar det alltid till andra!
Hälsningar Monica i Båstad
Hannele
Ikeas (?) bakbord av plast har tre kanter.
Kostar under hundra kronor.
Ingrid på Västkusten
Pallbockar - i metall eller trä - och så en lös skiva av 'nånting' som Du kan klä in i en tjock presenning eller annan tålig plast för utomhusbruk- själv har jag också en avlagd diskbänk - funkar utmärkt - det r ju rosttfritt ;-))

Hälsar Ingrid
Åsa K, zon 1
Jag har ett planteringsbord från Willab.

Det är i tjock plast, har 4 upphöjda sidor och ett litet hyllplan, är lätt att flytta och göra rent.
Jag ställer det där jag planterar just då smile.gif Kostar ca 150,-
Palmen
Ja, tänk på att du inte alltid vill stå ute och så.
Nu i kväll tex är det inte så varmt ute.
Det bästa är nog ett portabelt bord eller som
jag själv har det, många bord, både inne och ute.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon