|
gammelnalle
05-06-2005, 12:15
så vad är då normalt????
Sug på den du pappa!!
(fick jag höra av en pappa till en pojke med Aspergers Syndrome... att pojken hade sagt... Tror att pojken var runt 10år då....)
Önskar bara att det var jag som kommit på den formuleringen.....
*solis*
05-06-2005, 12:16
Den pojken var jo visheten själv
Biggan_
05-06-2005, 12:17
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 13:15) så vad är då normalt????
Sug på den du pappa!!
(fick jag höra av en pappa till en pojke med Aspergers Syndrome... att pojken hade sagt... Tror att pojken var runt 10år då....)
Önskar bara att det var jag som kommit på den formuleringen..... ...och vad tycker de onormala är normalt sug på den också!!
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Så kan man väl känna ibland..
(Har snott visdomsorden från Joakim Thåström)
mamamaggan
05-06-2005, 17:11
Finns väl ingen som är "normal" inte ens jag sjäv  ! Ja vad är definitionen på normalt? Är det att inte avvika " för mycket" från normalkurvan? Men vem i hela friden är som en statistisk normalkurva? INGEN! Gudskelov!!!!!!!!!!!!!! Det är det som gör mig så oerhört skeptisk till all statistik.
Sulawesii
05-06-2005, 17:29
Jag är iallafall helt säker på att mina utländska grannar tycker att jag är heltossig. De kollar alltid in på alla mina blommor som står och trängs på hyllor, bord och fönsterbräden innanför fönstrena  . Visst, titta in kan man ju göra utan att tycka någon är tossig. Men, deras ansiktsuttryck.... de tycker helt klart att det är nåt tok med damen i den lägenheten! I promise! Sedan är jag en sökare, och vi brukar bli sedda som lite avvikande.
*solis*
05-06-2005, 17:49
CITAT (Sulawesii @ 05-06-2005, 18:29) Jag är iallafall helt säker på att mina utländska grannar tycker att jag är heltossig. De kollar alltid in på alla mina blommor som står och trängs på hyllor, bord och fönsterbräden innanför fönstrena  . Visst, titta in kan man ju göra utan att tycka någon är tossig. Men, deras ansiktsuttryck.... de tycker helt klart att det är nåt tok med damen i den lägenheten! I promise! Sedan är jag en sökare, och vi brukar bli sedda som lite avvikande. Även jag är sökare,jag trodde ett tag sen att jag slutat med att söka men icke;sökandet är igång igen Annorlunda har jag nog alltid varit och det har retat många under åren
Sulawesii
05-06-2005, 18:16
Äh solis, det är en livslång uppgift. Och är man sökare så är man. Går nog inte att sluta..... men, det är väl inte så dumt?
zaaritha
05-06-2005, 18:47
Jag är också en"sökare"!! Räknas nog inte som "normal!"........ Men; vem kan bedöma vad som ÄR normalt?? En seriemördare, en våldtäktsförövare, en psykopat; är inte normala i min bedömning!
Sulawesii
05-06-2005, 19:01
Det är väl människor med fördomar som bestämmer sig för vad som är normalt eller inte.
För ett tag sedan fick jag höra av en person att jag var högst onormal som var/är vegetarian. Har varit vegetarian sen jag var liten och aldrig varit med om detta tidigare. Eller senare.
zaaritha
05-06-2005, 19:03
Ja du; att vara vegetarian är högst normalt---anser jag!!
Sulawesii
05-06-2005, 19:15
Ja, inte är väl det så himlans knepigt....?
Blomstertanten
05-06-2005, 19:50
Jag är definitivt inte normal ! Och inte för allt smör i Småland vill jag vara det heller !
gammelnalle
05-06-2005, 19:59
CITAT (Blomstertanten @ 05-06-2005, 20:50) Jag är definitivt inte normal ! Och inte för allt smör i Småland vill jag vara det heller !  de har inte så my'ed smör i småland ...... mest ostkaka och torrmjölk med DU är supernormal!!!
mamamaggan
05-06-2005, 20:05
Att vara vegetarian är absolut inte " konstigt" eller onormalt. De som tycker det är väl i så fall konstiga.
För mig är de som inte är sökare d v s icke reflekterande mer " onormala " än sökarna.
De , enligt mig, som är mest " onormala" är de som aldrig kan se bortom sin egen lilla värld ,aldrig tänka sig in i hur en annan människa har det eller kan acceptera att det finns andra sätt att leva sitt liv än mitt eget. Som aldrig kan acceptera en " avvikare" med t ex Aspergers Syndrome som tråden började med. Egentligen är det nog synd om de " onormala" för de går miste om så mycket genom att stänga in sig i " sin egen lilla värld".
Har svårt att acceptera sådana , i mitt tycke " onormala".
Blomstertanten
05-06-2005, 21:39
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 20:59) de har inte så my'ed smör i småland ...... mest ostkaka och torrmjölk med DU är supernormal!!!  :lol: :rolleyes: Vilken förolämpning ! Hämnden är ljuv eller hur nallen ?
Ophelia
05-06-2005, 21:53
Jag är jag. Tack och lov för det. Tänk om någonannan hade varit jag då hade jag inte varit jag utan jag hade varit någonannan. DÅ KANSKE JAG INTE GILLAT BLOMMOR COH TRÄDGÅRD!!!
Jag är jag,mormal.... det vet jag inte; troligast inte.
*Felix matte*
05-06-2005, 21:57
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 13:15) så vad är då normalt????
Sug på den du pappa!!
Önskar bara att det var jag som kommit på den formuleringen..... Så kloka ord från en tioåring Normalt eller inte  Vem har väl rätt att "betygsätta"?
jaa . ligger de i betraktarens ögon eller den betraktade
nej jag e nog inte heller särskilt normal,va de nu e
zaaritha
05-06-2005, 23:18
Som sagt är; jag är --antagligen--inte "normal", heller!!??
*solis*
05-06-2005, 23:23
zaaritha
05-06-2005, 23:26
"Normal"? "Onormal?" Idiotiskt uttryck!!
mamamaggan
05-06-2005, 23:31
Visst är det idiotiska uttryck. Vi är alla individer och olika. Det finns ju inte två personer som är stöpta i samma form, eller hur? Så vem f-n ska kunna komma och bestämma vad som är " normalt"?
zaaritha
05-06-2005, 23:32
Instämmer till fullo!!
fruberglund
06-06-2005, 09:24
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 20:59) de har inte så my'ed smör i småland ...... mest ostkaka och torrmjölk Och polkagrisar
Jag är absolut inte onormal, i alla fall inte "galen"! Jag kan ju bara inte rå för att jag lever i en galen värld! Det är bara kontrasterna som märks (och är liiite "annorlunda" på ett högst normalt vis  )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|