fruberglund
Var till en handelsträdgård och hittade denna men de visste inte vad det var wacko.gif

De hade fått fel, enligt leverantören var det vit löjtnantshjärta och det ser ju till och med jag vad det är.

Men vad kan det vara? Själv tycker jag det är lite likt nån lysing men jag vet inte...är det någon som vet.

Köpte den ändå för att jag gillade färgen och bladen men skulle ju gärna vilja veta vad det är så jag vet hur den ska stå och om den förökar sig massor.

Reserv
Dom ser ut som Lobelia, det finns även med helrött bladverk. Och jaa, dom är jättestora jag reagerade på det också, det är ingen liten kantlobelia direkt tongue.gif

Alltså, jag har själv tittat på såna och funderar på att köpa wub.gif
Pixi
Hur mycket kostade något som man inte visste vad det var? huh.gif
Sulawesii
Intressant fråga!
Reserv
Jag åkte tillbaka och kollade lite extra, den heter Lobelia Fan Scarlet och är en stor/högvuxen Lobelia, dom skulle ha 69:- för den, men den går att övervintra. Ska ta mig en funderare till om den, men vacker är den i alla fall. rolleyes.gif
Sulawesii
Visste inte att den övervintrade. Har velat ha den tidigare, men nu vill jag ha den ÄNNU MER!!
Reserv
CITAT (Sulawesii @ 05-06-2005, 19:23)
Visste inte att den övervintrade. Har velat ha den tidigare, men nu vill jag ha den ÄNNU MER!!

Den är säkert inte sådär väldans härdig, men med lite pyssel så ska man nog fixa det. Det stog ialla fall att den kan övervintras (kanske som en änglatrumpet och dom där jobbiga blomstren?) unsure.gif wink.gif
fruberglund
CITAT (Pixi @ 05-06-2005, 14:01)
Hur mycket kostade något som man inte visste vad det var? huh.gif

20 kr kostade den, tyckte jag att jag kunde betala eftersom jag gillade bladen osv.
Sulawesii
Ja, det var väl ett ok pris!
Reserv
CITAT (Sulawesii @ 05-06-2005, 22:15)
Ja, det var väl ett ok pris!

Okay? blink.gif Här skulle dom ha 69 spänn för en, undra om det verkligen är samma? unsure.gif wink.gif Den jag såg är ca.40 cm. hög, hur hög är din? Hmm, jag ville ha den, men inte för det priset om din var så mycket billigare sad.gif
Tesa
I denna tråden finns en bild på Lobelia Fan scarlet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon