Mi70
Ville bara annonsera att de första bilderna för året på min trädgård nu finns i albumet!

tongue.gif

Var ute och fotade i förmiddags i regnet...

Vill särskilt visa min gulsvartlila rabatt. Köpte tre rosor som jag planterade i höstas (se namn i albumet), skall bli kul att se om de blommar. I rabatten finns även svarta tulpaner, svart akleja (black barlow), svarta violer, svarta stockrosor, lila allium, tre gula rosor som sagt, gula och röda liljor, lila salvia, svart ettårig fylld vallmo (black dragon), gulltörel mm.... wub.gif

Jag vill också visa kanten mot trädäcket, det bambuskydd jag hade där förra året, blåste ner..... sad.gif Så nu satsar jag utan vindskydd på att de gräs som är planterade där, skall bli större och fungera som vindskydd.....!

Resten av trädgården får ni se i albumet!
lilla mamma
Om du får fröer från Black Barlow är jag en tacksam mottagare.
Anita
Maria i Helsingborg
Jag bara äääälskar fotografier smile.gif
Roligt....... och SNYGGT blir det!
Sulawesii
Vilka härliga färger! Och vilken ordning! Här står allt huller om buller.....
Almdalen
Jätte snyggt, jag gillar speciellt kanten mot trädäcket.
/Ingegerd
rosita
Härlig trädgård du har! biggrin.gif Så mycket persikor! Jag blev inspirerad, så jag får väl se om det kanske blir ett träd i min trädgård! Hade annars bestämt att fler fruktträd skulle det inte bli! Men...
fruberglund
Underbar färg på tulpanen och väldigt fin kant du fått till vid altanen smile.gif
Immix
Åh, vad fint! Jätteläckra färgkombinationer!
Mi70
Tack för alla komplimanger..... tongue.gif

Jag är spänd på hur de tre nya gula rosenbuskarna kommer att platsa i hela rabatten..... Än så länge är ganska mycket mest grönt, men snart börjar allt slå ut, då får man vara snabb med kameran!

Den som frågade efter frön till black barlow, jag skall hålla ett öga på fröställningarna och försöka komma åt att plocka dem i rätt tid, då kan jag göra ett upprop!
*solis*
Underbar vacker trädgård du har wub.gif Stenar tycker jag om smile.gif

Och du och dina söner är så goooa sååå wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon