|
Som tradition brukar jag sätta ihop ett sånghäfte till vår midsommarfest. Försöker få med några nya visor varje år, men i år är det stopp! Har tittat igenom Stora Snapsviseboken, Den Svenska Sångboken och diverse sånghäften. Skulle vilja ha med någon riktigt rolig låt som är enkel att sjunga. Alla sjunger hellre än vackert!
Har ni några förslag?
gammelnalle
05-06-2005, 19:26
vilken TYP av sång vill du ha???
"egna snapsvisor" trallvänliga som alla kan,, evert taube??
vilka har du redan med... vad vill du INTE ha med?? osv
björn
Melodi Yelllow submarine
"Han/hon är inte full han/hon har pollenallergi,pollenallergi. ja ,pollenallergi
Han/(hon är inte full Han/hon har pollenallergi osv osv hur länge man vill
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 20:26) vilken TYP av sång vill du ha???
"egna snapsvisor" trallvänliga som alla kan,, evert taube??
vilka har du redan med... vad vill du INTE ha med?? osv
björn Vi är sex vuxna personer som sjunger och skrattar åt tokiga texter, gärna lite åt det ekivoka hållet. Visor med knorr i... egna snapsvisor som är trallvänliga! Lättsjungna refränger... Taube finns redan...
gammelnalle
05-06-2005, 19:55
Ah ... sexvisor.....
BORDEAUX, BORDEAUX Mel: I sommarens soliga dagar
Jag minns än idag hur min fader,kom hem ifrån staden så glader och radade upp flaskor i rader och sade nöjd som så: "Bordeaux, Bordeaux!"
Han drack ett glas , kom i extas och sedan blev det stort kalas. Och vi små glin ja vi drack vinsom första klassens fyllesvin och vi dansade runt där på golvetoch skrek så vi blev blå: "Bordeaux, Bordeaux!"
visa 1
Denna thaft Mel: Helan går
Denna thaft är den bäfta thaft vi fy fan haft, denna thaft är den bäfta thaft dom haft. Och den thom inte hav nån thaft, han dricka knall av denna thaft. Denna thaft, till landth, till thjöth, rill havth!
visa 2
Gurkaleken Mel: Om man inte har för stora pretantioner.
1. Nu jag sjunga vill en sång om när jag var ung en gång. Och besökte finska mässan uti Purkka. Uti glada vänners lag lekte vi en lek ett slag. och den lekte vi med hjälp utav en gurka.
2. Den gick till på detta vis, först så skaffa vi ett pris. En liter brännvin skulle vinnaren få dricka. Sen så tog vi alla tre och skaffade en gurka me’. Sen så tog vi hjälp utav en konstig "schlicka".
3. Uti hennes vitto vi stoppa hela gurkan i så att den for ut då vi slogna på magen. Den som sen fick gurkan mest ut på golvet han var bäst. Vi var tre grabbar som tävla hela dagen.
4. Nisse var en starker man. Han vann brännvinsflaskan han. Och som pris så fick han sätta sig att dricka. Petter kom på andra plats uti denna hårda match. Och som pris så fick han "schnulla" våran "schlicka".
5. Men se jag var också me’. Jag var sämst av alla tre. Uti denna kamp så hård jag inte orka. Jag var alldeles för svag. Uti detta starka lag. Och som tröstpris fick jag äta våran gurka.
snacka om ekivok...
visa 3
Munkar Jag vill ha munkar munkar munkar med hål i, stora feta munkar med hål i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej. Jag vill ha nunnor nunnor nunnor med hål i, stora feta nunnor med hål i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej. Jag vill ha kramar kramar kramar med tryck i, stora mjuka kramar med tryck i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej. Jag vill ha kyssar kyssar kyssar med sug i, stora blöta kyssar med sug i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej.
det var visa nr 4
Mors lilla Olle Helan så ensam i magen gick, undrade varför ej sällskap han fick? Värden, ack säg var är halvan i kväll? Bed honom komma till oss är du snäll. Värden ser glasen, ger upp ett skri. Skyndar sig sedan att fort fylla i. Nu har den kommit till rätta, vår vän. Svep den nu innan den smiter igen.
åså har vi bara en kvar(t)
Har du sett herr Kantarell?
Har du sett min punschputell uti Osquarsbacken? Den var där i förrgår kväll, när jag satt och drack'en! Den var gul och den var grann, passar åt en glader man. Har du sett min punschputell uti Osquarsbacken?
Pollenallergin blir kul!
BORDEAUX, BORDEAUX går hem till grillningen. Mors lilla Olle och Kantarellen passar bra till sillunchen.
Men Gurkaleken, ja, jag "beställde ju ekivokt" men.... inte såååååååå!
gammelnalle
05-06-2005, 20:22
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 21:22) Finns egentligen inga gränser... kanske kan ha den på ett extrablad då... Min fegis!
gammelnalle
05-06-2005, 20:42
gammelnalle
05-06-2005, 21:41
1 Melodi : 34:an Detta glas som står på bordet det ska tömmas inom kort Det skall sätta fart på blodet jaga sura miner bort. Här ska ätas, här ska drickas, här ska sjungas natten lång, om det spritter uti benen finns det säkert nåt på gång. Ja, nu är det fest för hela gänget ja, nu är det skål och botten opp, Här ska alla vänner trivas här ska stämningen i topp, och vi tar dig kära pärla, vilken härlig medicin Nu är det dags att börja leva nu går lilla nubben i magen in.
2 Melodi : Blinka lilla stjärna där Blinka lilla pärla där, hur jag undrar hur du är. Hoppas att du sitter bra så att jag blir riktigt gla´. Blinka lilla pärla där, snart står du ej längre där.
3 Melodi : Med en enkel tulipan Vi tar en enkel liten sång men den får ej bli så lång, vi har så bråttom, vi har så bråttom att fatta glaset. Vi alla titlar lägger bort så blir det inte så torrt ty uti kväll ska vi ha det trevligt uppå kalaset. Det glada gänget har träffats åter och glädjen högt uti taket står. Vår kära värd nu sin röst upplåter vi undra nu vad åt honom går. Jo, med en enkel liten fras han höjer sitt glas. Han säger: Hejsan! Vi tackar: Hoppsan! Så tar vi Huttsan! Hej,hej!
4 Melodi : nu
5 Melodi : Lili Marleene Framför oss på bordet står nubben klar och kall den rinner genom strupen som Niagaras fall. Höj då pokalen din, min vän och i ett drag vi svepa den. Ja skål - Ja skål - Ja skål! Du dyra alkohol.
6 Melodi : Karusellen Jungfru på Jungfru Skär Jungfru, jungfru, jungfru, jungfru kär här har'n putellen i tomma glasen häll'en tio för de stora, fem för de små skynda på, skynda på, om en stund skall helan gå.
För ha, ha, ha, det ska smaka ju bra det dammar ju i strupen vareviga da' För ha, ha, ha, nu helan vi ta båd' Andersson och Pettersson och Lundström och jag.
7 Melodi : Kalle på Spången Vad är det som gör att vi människor trivs. Jo kalla, kalla, kalla små nubbar. Vad är det som först på kalaset väl givs? Jo kalla, kalla, kalla små nubbar. Den skänker oss alla ett solljust humör och även för kroppen stor nytta den gör. men skall man ta nubbar som regel dom bör stå kalla, mycket kalla, ja kalla, mycket kalla, ja kalla , kalla, kalla små nubbar.
8 Melodi : Lilla Vackra Anna Lilla vackra Anna om du vill Dra ner byxorna och backa till Så ska jag försöka, att oss två föröka Lilla vackra Anna om du vill - Backa till. Skål
9 Melodi : Flickorna i småland Med lingonröda näsor och med bull- rande bas, och skinande som solen uppå våra små kalas. Vi sjunga och vi tralla när vi höja våra glas, men vad är det som göra att vi komma i extas? JO! Det är ett stänk av livets vatten det är helan lilla vän. Det är litrarna som staten inte lagt beslag på än. Det blir halvan, tersen, kvarten och grogg vi dricka sen. Och till morgonen vi spar den lilla återställaren!
10 Melodi : Mors lille Olle Mors lille Olle i skogen gick leta bland furerna fast han ej fick. Sågade sju och en halv och drog hem, kokade OP och konjak av dem. Mor fick nu syn på'n gav till ett vrål: -Kokar du skogen till ren alkohol? Klart sa Olle, och allt som jag fällt, är till vår fest uti afton bes- tällt.
11 Melodi : Du gamla du fria Du gamla, du fina, du storsvenska snaps, snart randas ditt glädjedöda öde. Nog minns vi med saknad den tid då krånglet slapps, ditt låga pris och dina mängders flöde. Jag tronar på guld från en rånad bankir, när chartrat mitt plan flyr Sveriges torka. Jag minns hur det var och jag anar hur det blir. Ja,jag vill leva loppan på Mallorca.
12 Melodi : Gubben Noa Nubben goa, nubben goa är en heders sup Uti alkoholet, töm den om du tålet. Nubben goa, nubben goa är en heders sup.
13 Melodi : När som sädesfälten ... När som sädesfälten böja sig för vinden Står nån jävel där och böjer dom tillbaks SKÅL !
14 Melodi : RITCH, RATCH
1, 2, 75, 6, 7, sjuttifem, 6, 7, 75, sex, 7 ett, 2, 75, 6, 7, 75, 6, sju, 73 etthundrasju, 103, 102, 107, 6, nitton, 27 sjutton, 18, 16, femton, 13, 19, 14, 17 19, sexton, 15, 11, 8, fyrtiosju, HEJ!!
15 Melodi : vårvindar friska Vem sade ordet skål här vid bordet, viskningen hördes vida omkring. Fattom kristallen, nubben en kall en går oss i skallen kling. Skål alla vänner som kommit hit, känn er som hemma, ta er en bit. Nu lilla hutten, som går i kaputten, skål hela tutten 'kling'.
16 Melodi : O så kommer det en gosse O så kommer det en Ångbåt som säger tut, tut, tut. O så kommer det en ubåt som säger.. (snapsen i mun och gurgla). slut
17 Byssan Lull Byssan Lull utav brännvin blir man full slipsen man doppar i smöret. Och näsan den blir röd och ögonen får glöd men tusan så glatt blir humöret.
18 Ekorrn satt i granen (baklänges) Ekorrn gratt i sarnen Skulle karla skottar Fick han bara hörnen Då fick bron så hattom Greppa han på tallehån Bette han sitt lilla stön Och den långa svadna lunsen.
19 Marjasins visa Mel: En sockerbagare En liten Marjasin här bor i staden. Han klipper kvitton mest hela dagen. Han klipper stora, han klipper små, han klipper alla med sprit upp på.
20 Sudda, sudda Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min. Med fyra jättestora bamseklunkar ädelt vin. Munnen den ska sjunga och va' gla. För att den ska bli som den ska va. Vad häller du då bak det dolda flinet? Vinet! Som suddar, suddar bort din sura min.
21 UBÅTEN Mel: Jazzgossen Och så kommer det en ångbåt Som säger: Tuut Tuut Tuut! Och så kommer det en ubåt som säger: (Gurgling med Schnapsen)
22 UTI MIN MAGE Mel: Uti vår hage Uti min mage en längtan mig tär, kom hjärtans fröjd. Där råder en hunger som ropar så här: Kom kryddsill och kall potatis, kom brännvin och quantum satis, kom allt som kan drickas, kom hjärtans fröjd. Uti mitt hjärta en längtan mig tär, kom hjärtans fröjd. Där råder en hunger som ropar så här: Kom famnande lena armar, kom läppar och sköna barmar, kom fagraste kvinnor, kom hjärtans fröjd.
NU räcker det väl??
netaave
05-06-2005, 22:03
DEN BADDRÄKTSTID NU GÄLLER Melodi. Den blomstertid nu kommer
Den baddräktstid nu gäller när magen är för stor Då valkar bara väller och celluliter gror Generande behåring lyfts fram i solens ljus Nej stranden verkar ”boring” vi stannar inomhus
Dom krav som sommarn ställer förstör vår ledighet Vi sitter där och gnäller: - Fy fan vad jag är fet Fast vem vill motionera när man kan sitta still Så låt oss revoltera vi sitter lite till
alt. vi tar en nubbe till.
Ljusalfheim
05-06-2005, 22:58
Teobald Tor! Den är ju en klassiker så ni kanske redan sjunger den..¿
Känsliga läsare göra sig icke besvär!
Det fanns en man vid namn Teobald Tor, Han var en skicklig tamburmajor, Succén var alltid lika stor, när han snurra' och svängde sin kök.
--- -ref.- Det var en stor kök en lång kraftig och tung från dess topp till dess rot var den tre-fyra fot och en medelstor ryggsäck till pung, pung, pung, pungeli pung pung pung. ---
En dag gick Teobald ut en stund för att gå en sväng i en lummig lund där han mötte en söt liten dam med en hund som såg honom svänga sin kök
-ref.-
Teobald prova' ett trick han lärt han svängde sin kök med en väldig snärt i huvet på hunden som avled tvärt när han snurra' och svängde sin kök
-ref.-
Men damen hon blev helt bestört hon skek och svor nåt oerhört så det var ingen lyckad flört att snurra och svänga sin kök
-ref.-
Till följd av damens arga gnäll han anhölls redan samma kväll och sattes i en ensam cell att snurra och svänga sin kök.
-ref.-
när målet kom i rätten opp sa åklagarn "det får va stopp för det är inte alls så flott att snurra och svänga sin kök"
-ref.-
men domarn han var tolerant han sa "jag gör själv likadant jag tycker det är intressant att snurra och vänga min kök"
-ref.-
så Teobald han släpptes fri och liksom domarn tycker vi att käringar ska skita i om man snurrar och svänger sin kök..
-ref.-
---------------------
kök ska förstås stavas med u. inte med ö! Odla har väl nåt filter som ändrar om ordet..¿
Den artige fyllhunden Melodi: My Bonnie . . .
Den fyllhund som sitter bredvid mig, han dricker långt mer än han tål. Och jag som är fostrad och artig, kan ej säga nej till en skål. Helan . . halvan . . kan ej säga nej till en skål, så SKÅL! (snapsen tömmes) Helan . . halvan . . nu har jag fått mer än jag tål.
Emils visa/Snickerboa Melodi: Snickerboa
Till spritbolaget ränner jag och bankar på dess port Jag vill ha nå´t som bränner bra och gör mig sketfull fort Expediten fråga och sa: Hur gammal kan min herre va´? Har Du nå´t leg, Ditt fula drägg? Kom hit igen när Du fått skägg
Nej, detta var ju inte bra, jag ska bli full ikväll Då kom jag på en bra idé dom har ju sprit på Shell Många flaskor stod där i rad Hurra, nu kan jag bil full och glad Den röda drycken rann ju ner Nu kan jag inte se nå´t mer
Hej kära vänner Melodi: Hej tomtegubbar
Hej kära vänner, lyft på luvan, borsta dammet ur skägget. Nu ska vi ta och bota snuvan med extra brännvinstillägget. En liten smutt uppå en hutt, den kan på livsandan sätta sprutt. Hej kära vänner öppna slussen för nu går helan med bussen. SKÅL.
INTELLECKTUEL VISA Melodi: Räven raskar…
Räven raska röva riset, riset raska rena räven. Å röva ris, å räven rös, å riva räven i röven. Finnen finna femton flaskor. Flickan finna finnen fuller. Å finnen fes, å flickan fås, å fira flickan och flaskan. Lisa längtar leva loppan. Ludvig längtar Lisa lära. Å Lisa låg, å läxan lär, å leva loppan i ladan.
Är du ensam ikväll? Melodi: Are you lonesome tonight
Är du ensam ikväll, har du fett hår och mjäll, är du vingögd och blåögd och blyg? Är ditt livsmod på noll, är det tomt i din boll, går du mest runt och pruttar i smyg? Har du fotsvett och luktar som en gammal reptil, har du finnar som blossar och saknar du stil? Är du ensam ikväll, har du fett hår och mjäll? Tacka fan - du är ensam ikväll...
lena:-)
06-06-2005, 11:27
Hörde på teven igår....Peter Harryson sjöng den: "Jag äter inte klockor Jag dricker ur" nu tvärdog melodin men jag kommer nog på den strax, återkommer
Yin o Yang
07-06-2005, 07:23
Här kommer några av mina favoriter Vår första skål Melodi: Vi går över daggstänkta berg All stelhet lägg av och var fri, fallera. Det hänger på just dig hur här ska bli, fallera. Låt skrattlaviner runga Ikväll är alla unga och alla har gått in för gott humör, fallera. Så dricker vi nu vår första skål, fallera. Och var och en har valt den dryck han tål, fallera. Vad än ni har i glasen ni måste bli i gasen berusad av skämt och gott humör, fallera. HÖRAPPARATEN Melodi: Glory, glory halleluja Öl, vin, sprit och gammal finkel fått oss alla se i vinkel. Så därför går nu all vår mat ej i munnen utan i vår hörapparat. SVENSKA MEDELALLSÅNGEN Melodi: Kostervalsen Kom i Jungfrusund lägg din runda säng om min vals. Fritiof Rönnerdahl böjde hjässan i Samborombon. Svävande bruna ben över daggstänkta berg fallera. Sjung och le och Du och jag där som lagrarna gro – SKÅL JAG FÅNGADE EN SUP IDAG Melodi: Jag fångade en räv idag Jag fångade en sup idag men supen gled ur näven. Men lika glad för det är jag men gladast är nog levern. Tralalalalalalalalalalalala Jag fångade en präst idag men prästen föll i gatan. Men lika glad för det är jag men gladast är nog satan. Tralalalalalalalalalalalala Jag fångade en tjej idag men tjejen slank ur sängen men lika glad är jag för det vi fortsatte på ängen Tralalalalalalalalalalalala Jag mjölkade en ko idag men när jag såg på juvret så hade jag nog tagit fel för gladast var nog tjuren Tralalalalalalalalalalalala Hoppas Du får en trevlig midsommarfest
Pia mitt i Skåne
07-06-2005, 11:47
Här är en som vi brukar sjunga på våra bonnafester, grisfester, smörgåsfester, ja alltid egentligen.
Mel: Ovan där...
Ovanlär(ovanläder), och sulan hänger lös Två par tofflor, båda utan plös Köv sandaler och lufta dina tär för du svettas mindre utan ovanlär
Tack för alla roliga bidrag till sånghäftet, midsommarafton 2005! Är säker på att det kommer många glada skratt!
Åsa: din "Skånelåt" ska vi försöka sjunga på skånska!
Yin o Yang: SVENSKA MEDELALLSÅNGEN blir perfekt
lenasch: Melodin är "Det var en lördagsaften"
boxer: INTELLECKTUEL VISA kommer att sitta som handsken!
Ljusalfheim: Kanske lite fööör skabrös...
netaave: På pricken -för somliga- jättekul!
Och gammelnalle: Finns massor med sånt som kommer att gå hem!
Får jag bidra med några som vi själva brukar sjunga:
Hell and Gore
Hell and gore Shun gope Father Allen Allen Ley. Hell and gore Shun gope Father Allen Allen Ley. For handsome in the hell and tar An hell or in the half and four. Hell and gore Shun gope Father Allen Allen Ley.
En snaps i väst Melodi: I Apladalen i Värnamo
En snaps i väst är en knapp i västen Knapp i min väst är en snaps i Västern. En snaps i knoppen en knapp i väst. Det är ju toppen, det är ju bäst.
En topp i knappen en väst i snapsen. En snaps i toppen en knapp i knoppen. En kropp i snopsen en bräst i vaps. Nu är det dags för (hick) en liten snaps.
Ten paps i brästen, snäpps i kravatten. Ti raj di raj di, en snutt i knatten. En liten snaps eller kanske tre (hick). Jag är så trött – jag vill ej va me!
Dricker man för lite Melodi: Lambertwalk
Dricker man för lite blir livet torrt. Dricker man för mycket blir livet kort Gör liksom jag Hutta lite varje dag! Hej!
Och så paradnumret (ska ínte sjungas till första snapsen)...
Hea gå Schu hoffa, hoffa lalla ej. Hea gå Schu hoffa, hoffa ej Äså inni hea ha Älla inna halla ha. Hea gå Schu hffa, hoffa hej! SCHKÅL!
Hoppas ni alla får en jättetrevlig midsommarafton!
Här är en lång en, som jag tycker är väldigt kul:
Tanz auf Brännö Brücke Mel. Dans på Brännö brygga
Kreuz, wie es wimmelt von Segel in Tag. Ist es Wettsegeln? Nein, es ist Samstag: Gewiss, da versteh ich wo Sie segeln hin. Sie haben ja ledig und Winn. Da segelt Kolle mit Kubben auf schwai. “ Heil auf dich du, vie hast du es selbst denn?“ Es ist Tju wie es wiftet, komm mit liebe du, du veisst ja wo wir legen zu.
Es ist Tanz auf Brännö Brücke, ein alter beliebt Tradition. Voll mit Publik und Trevlich Musik. Ja, was ist ein Tanz ohne Zugspielelaut? Und ein Tanz auf Brännö Brucke ist für viele ein gross Abentür. Es ist Freunde und Fest. Seh' da aussen im West blinkt der Winga Führ.
Won Winga Strand hört man zum Land, gemischt mit dem Zugspielloot, das Dunken einer Fischerboot. Die Tanzen sie geht. Das Hertz es geht heet, geht für die Lieblingen und für Bohuslän! “ Bist du mit auf das!“
Kålle und Ada und Beda und Ich nehmen wickung in Ruffe der Florü Die Prippe sie hängt in ein tampf neben mich in geselschaft der ”Tra-la-la-la”: Kalle der ist auf ein prima Hümör bristet auf elegant mit ein ”soll wir?” und mit Ada im Famn geht er in für ein tanz als ob schergesetz gar nicht gefanz:
Es ist Tanz auf Brännö Brucke, ein alter beliebt Tradition. Voll mit Publik und Trevlich Musik. Ja, was ist ein Tanz ohne Zugspielelaut? Und ein Tanz auf Brännö Brücke ist für viele ein gross Abentür. Es ist Freunde und Fest. Seh' da aussen im West blinkt der Winga Führ.
Won Winga Strand hört man zum Land, gemischt mit dem Zugspielloot, das Dunken einer Fischerboot. Die Tanze sie geht. Das Hertz es geht het, geht für die Lieblingen und für Bohuslän! “ Bist du mit auf das!“
elleave
07-06-2005, 22:48
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 22:41) 10 Melodi : Mors lille Olle Mors lille Olle i skogen gick leta bland furerna fast han ej fick. Sågade sju och en halv och drog hem, kokade OP och konjak av dem. Mor fick nu syn på'n gav till ett vrål: -Kokar du skogen till ren alkohol? Klart sa Olle, och allt som jag fällt, är till vår fest uti afton bes- tällt. Oj, den där om Mors lille Olle var verkligen bra skriven, även rent lyriskt osv menar jag. "Den baddräktstid nu gäller" var rätt bra också. Lite från Chalmers diverse samlade allsångssamlingar. 20. MÅSEN mel. När månen vandrar på fästet blå
Det satt en mås på en klyvarbom, och tom i krävan var kräket. Och tungan lådde vid skepparns gom, där han satt uti bleket. Jag vill ha sill hördes måsen rope, och skepparn svarte: "Jag vill ha OP." Om blott jag får, om blott jag får.
Nu måsen lyft ifrån klyvarbom, och vinden spelar i tågen. Och OP'n svalkat har skepparns gom, jag önskar blott att jag såg 'en. Så nöjd och lycklig den gamle kraken, han sätter storseglet den krabaten. Till sjöss han far, och halvan tar.(En av få snapsvisor som tål fler än 1 vers, måsen är ju vacker rentav) 28. EN GÅNG I MÅNAN mel. Mors lille Olle
En gång i månan är månen full. Aldrig jag sett honom ramla omkull. Stum av beundran hur mycket han tål, höjer jag glaset och utbringar skål!45. TAGGIGA BLOMMAN mel. Rosen
När man söker körda tentor glömma, är det skönt att glaset sitt få tömma. Glömma att alla studier gått på sne och att tentamen gick åt helvete.
För just nu idag, så köpte jag en flaska sprit och min börs den blev tom. Bäsken, så klart, det var underbart att få tömma den i min gom.
(Talat med känsla.)
När jag som vanligt gick till bolaget för att bota mina abstinensbesvär så svarade dom helt enkelt: "Nej- det skall nog inte vara mera här. Ni är ju full och för ung. Har ni legitimation? Utan den får ni minsann ingen flytande muntration."
Men ingenting kunde hindra mig jag måste ha gök ikväll. På stan jag drev tills en langare jag såg i bil av senaste modell. Flaskan blänkte, kapsylen blixtrade i dess topp Darrhänt jag tänkte: "De' va' faan va' korken va' svår att få opp!"
När man söker...
Jag tycker att ovanstående är jättebra, men man måste nog känna igen Rosen, samt känna Chalmeristers faiblesse för Bäsk 51. SILLA HON GÅR mel. Och jungfrun hon går i ringen
//: Och silla hon går i havet bland torsk och makrill. :// //: Hon mår inte illa av'et hon tar en sup när hon vill. :// Här är en som kanske inte är så snapsvisig...men jag tycker den är talangfull: 128. KALLA KALLSÅNGER mel. Kalle på spången
Vad är det som gör att du fryser där bak? Jo, kalla, kalla, kalla, kalla kallsånger. Vad är det som gör att din snopp hänger slak? Jo, kalla, kalla, kalla, kalla kallsånger. Trots en excellent, kompetent attrahent, man mot kärleksnycker förblir resistent. Vad är det som gör att man blir impotent? Jo kalla. Hur kalla? Jävligt kalla. Hur kalla? Jo, kalla, kalla, kalla, kalla kallsånger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|