Full version: Mina grannar
gammelnalle
Skulle låna en vedklyv..... (inte nästgårds utan i grannbyn)

BRUKAR göra så varje år. (hyra av bonden) Till detta krävs att man har dragkrok på bilen, vilket jag alltid haft, tills i år då jag bytte bil....

Ringde och bestämde att åka och hämta den, Den stog hos "grannen". Grannen ringde och gav klartecken: Kom och häma den.

DÅ som först blev jag varse om att jag inte hade nån drag-krok (En monsterbil : Drag-kula)

"Grannen" ringde idag igen och påminde... jag fick då berätta mitt dilemma... och att jag kanske i morgon kunde få låna en bil med dragkrok.

-; Men JAG har dragkrok, jag hjälper dig gärna.

Ibland vill man bara gråta av glädje.........

sleep.gif sleep.gif smile.gif
zaaritha
Bra med dragkrok!!
Speciellt om man ska hämta getter i kärra!!!!!!
Rossi
Ja, det finns fortfarande goda människor kvar och det gäller att värna om dem och återgälda.
*Felix matte*
Jamen såna grannar har vi också, de är guld värda wub.gif
*solis*
Att ha goda grannar är verkligen mycket värdefullt wub.gif
Sulawesii
Härligt att höra om vänliga människor smile.gif !
Reserv
Goda grannar ska man vara rädd om, dom växer inte på trän dom rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (Rossi @ 05-06-2005, 21:59)
Ja, det finns fortfarande goda människor kvar och det gäller att värna om dem och återgälda.

Återgälda var ordet!! Visst Men det går inte alltid..
Rossi
CITAT (gammelnalle @ 05-06-2005, 22:02)
CITAT (Rossi @ 05-06-2005, 21:59)

Återgälda var ordet!! Visst Men det går inte alltid..

Varför skulle du inte kunna återgälda? Du kan väl vara hjälpsam tillbaka i något annat sammanhang, eller?
Sulawesii
CITAT (Reserv @ 05-06-2005, 22:02)
Goda grannar ska man vara rädd om, dom växer inte på trän dom rolleyes.gif

Här var man fyndig, vill jag lova tongue.gif !
gammelnalle
inte bara där man var fyndig...

små sår och goda vänner skall man vara rädd om..
Tjosan
Även om du inte får tillfälle att vara schysst tillbaka mot samma granne så kan man ju ge tillbaks till nån annan som behöver din hjälp? De kommer nog bli lika glad som du blev.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon