Tesa
Tack alla för er omtanke..det värmde

Jag antar att ni funderar på vad som hänt och hur det går..

Min sons moped blev påkörd av ett tåg som nyss startat från en station några hundra meter bort så det hade inte så hög fart än...det träffade nog i bakkant på mopeden så han blev inte direkt träffad utan slungades iväg...hjälmen for av men han har mirakulöst klarat både skalle och rygg...han blev halvt skalperad men det gick ju att sy fast igen...
Detta hände vid en obevakad övergång mitt i ett mindre område med hus där det går folk, cyklas och körs mopeder dagligen...sikten skyms av en häck och för att stanna och se sig för måste man köra nästan helt fram på spåret...har jag sett nu när jag varit på olycksplatsen och tittat...helt vansinnigt mad.gif ...det var väl bara en tidsfråga innan det skulle hända nåt...
Tåget är ju inte det man oroat sig för utan här är ju E6 den stora faran och den undviker man genom att ta just den vägen...men hade jag vetat hur det såg ut där så vete 17...men en långtradare är väl lika illa iofs..

Han har klarat sig otroligt bra och kommer att bli i princip helt återställd, det enda är att han blev av med en njure allt annat kommer att läka...
8 brutna revben är nog det han kommer att ha mest ont av i sommar...och ångest antar jag...han har bara varit vaken ett par dar och börjar inse vad som hänt...det är jobbigt för honom naturligtvis...

Han har flyttats från Östra sjukhuset i Gbg nu till ett närmare "hemma" så nu kan jag åka hem och sova iallafall och ta tag lite i vardagen igen...gick runt i dag och kikade lite i trädgården..och det var väldigt skönt att liksom kunna släppa tankarna och slappna av....Han är helt OK och gör stora framsteg varje dag så det går att tänka på annat nu....
Så länge han låg nersövd så gick inte det...hjärnan funkade liksom inte på nåt annat plan...försökte lösa korsord men jag hade inte namn på saker som jag vet att jag vet vad det är...märkligt det där...
Försökte ju skriva om det här men det var helt hopplöst nästan...det gick bara inte...fastän jag ville..
Men allteftersom han mår bättre så kommer jag mig väl...ni ska se att om några veckor är vi riktigt på hugget båda två...

... och så fick jag skriva av mig lite...
Tack för att ni finns... wub.gif
Ophelia
Det är skönt att höra. Tror din grabb hade änglavakt. smile.gif
*Felix matte*
Tack Tesa för att du tog dig tid att skriva och berätta wub.gif
Har tänkt sååå mycket på er och undrat... Änglavakt får man nog säga att sonen din hade wub.gif

Sköt om er allihopa och vi håller tummar och tår för att sonen snart är på benen igen. wub.gif
zaaritha
Tröstekram!!
Reserv
Tänk så fort det kan gå, man vet inte när eller hur fort dom kan tas bort ifrån en, barna. Krama om grabben din och var rädd om hans lilla ängel, hon kan behövas flera gånger. wub.gif
netaave
Härligt men var rädd om dig!
Hälsa gossen.
*solis*
Vad skönt att höra eller läsa; hälsa din son wub.gif
ninnisky
Jag -och även maken, eftersom jag berättade för honom vad som skett,
önskar er allt gott och ger er massor av kramar! wub.gif
mamamaggan
Va underbart att höra wub.gif Tesa! Har också tänkt på er och hoppats att det skulle gå bra för er. Uppmuntande kramar wub.gif till er.

Hoppas du fortsätter att skriva här och tala om hur det går.
Ina
Härligt att höra att det går åt rätt håll! Jag har tänkt så mycket på er och undrat hur det vart med er...

Håller tummarna för att bättringen fortsätter och skickar en massa kramar och goda tankar!
Fenja
Skönt med en rapport full av hopp och tillförsikt! Hoppas att allt går bra för er och att han snart kan komma hem.
Mvh
Fenja
pejori
så härligt att det går åt rätt håll för er, och att ni fått honom lite närmare er igen wub.gif wub.gif
hoppas han snart får komma hem igen wub.gif wub.gif
lycka till
Sulawesii
Här sitter jag och gråter.... Blir ledsen över alla hans skador, och glad över att han i princip kommer att bli bra! Är ledsen för dig som mamma.
*KRAMAR*

Tack för att vi fick veta!
mulle
Varma tankar
Mulle
Airamya
Stort tack för att du håller oss uppdaterade wub.gif
*skickar mängder med varma tankar*
Caprice
Skönt att höra att det gick så pass bra iaf...

Stackarn, revbenen lär göra sig påminda... sad.gif

Caprice
Bettson
Pust , skönt att höra. Har svettats en hel del med dig.

Varje människa skall ha likadelar av sorger och glädjeämnen. Så nu återstår mest bara glädjeämnen för er. wub.gif
Berith
Tack för att du tar dej tid att berätta att det trots allt gått bra. wub.gif

Läste en otäck rubrik på expressen.se tidigare.... skönt att det inte gällde er, men ändå fruktansvärt för att någonstans fick ett par föräldrar uppleva det värsta som kan hända. sad.gif
Fialotta
Åhh..så skönt att han vakna upp...har oxå haft dig i mina tankar o undrat hur det gått.
Skickar massor med varma kramar till dig o familjen wub.gif
amaira
Följer också med i hur det går för er. Tänker på er wub.gif .
Anki på Öland
Åh så skönt att höra! Grabbar i den åldern brukar ha bra läkkött, han är nog snart på benen igen.
Anki
Irene_L
Härligt att höra att han blir återställd. Han hade en himla tur!!!
Önskar er lycka till wub.gif
kram
Irene
yla
ja jag blir så glad o höra att de går åt rätt håll
o ville krama om er båda
rolleyes.gif
renate
Så skönt att höra att sonen klarat sig,tänkt på er.
Kramar om er i tankarna.
lotta_
Det finns inget så kärt som barnen. Tänker på dig Tesa, din son och resten av er familj. Kramar!!
Milex
Så skönt Tesa!!!! biggrin.gif
Så otroligt skönt att det gick såpass bra. Tur att tåget fortfarande stannar i Skee.
Vi tänker på er wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon