Full version: Rädd!
zaaritha
Usch, nyss kom det en bil ner på lagårdsbacken!
De i bilen gapade o hojtade!
Bilen gjorde en "rallarsväng", se´n körde de iväg!men--innan dess, så
slängde de en sten(tror jag) på Tessi!
Hon stack ju mot dem o skällde!
Nå´t fick hon på sej--hon haltar nu.
AndreasBlomquist
Vilka idioter! Hoppas det inte är något allvarligt med hunden..
zaaritha
Hon har en skada på vänster bakben, det blöder! Har tvättat med Desivon, men hon är verkligen orolig o rädd!
zaaritha
Nyss ringde en granne, de där "idioterna", hade även vart där o sladdat runt på deras gård!
AndreasBlomquist
Stackare, hoppas det inte är något alltför allvarligt med henne nu då och att hon blir helt återställd...
zaaritha
Ja--vad gör man?? Inget.............
Kan ju ej anmäla dem, poliser numera--"har inte tid".
Vi pratade om det, grannen o jag--men ....
Tessi verkar ha lugnat ner sej, tack o lov!
*solis*
Krama om vovven ifrån mig wub.gif
Sulawesii
Äh men, zaaritha, har de startat en djurhatförening där du bor?
Först din kisse, sen din vovve.....
Och innan var det väl den där skjutgalningen som hatade hundar.
Vad blir det härnäst? Otäckt....
netaave
Det är klart ni ska polisanmäla, även om dom inte gör något så har ni ju en anmälan registrerad.
Vem vet idioterna kanske inte nöjer sig med att kasta sten på en hund nästa gång, och då är det väl bra att det finns något på dom redan.
mamamaggan
CITAT (netaave @ 06-06-2005, 12:26)
Det är klart ni ska polisanmäla, även om dom inte gör något så har ni ju en anmälan registrerad.
Vem vet idioterna kanske inte nöjer sig med att kasta sten på en hund nästa gång, och då är det väl bra att det finns något på dom redan.

Håller med netaave. Anmäl!

Vilka vettvillingar är det som härjar hemma hos er? Hemskt att man ska behöva vara rädd både för egen del och för husdjurens. Hoppas att de inte kommer tillbaka.
Reserv

Håller med jag också, det kan hända att det är samma idioter som skjutit på dina katter. Bättre att anmäla en gång för mycket än en gång för lite. Om polisen får in flera anmälningar mot dom så kommer dom ut till slut och då kanske dom haffar dom. Sköt nu om dina skadade stackare där hemma. ge en puss på nosen från mig wub.gif
Ophelia
CITAT (zaaritha @ 06-06-2005, 01:32)
Vi pratade om det, grannen o jag--men ....
Tessi verkar ha lugnat ner sej, tack o lov!

Vissa poliser har en tendens att inte riktigt förstå vad deras arbete går ut på (har praktiserat hos dem) och det är mycket beklagligt. De brukar återfå tankeförmågan när man lungt talar om för dem att man fullkomligt skiter i vad de har tid och inte tid med samt att de är skyldiga enligt lag att utreda din anmälan. smile.gif
Jasmin

Håller med absolut! Ring genast polisen! sad.gif [QUOTE]
yla
japp anmäl säger jag me då finns de registrerat då de hände igen
så anmäl unsure.gif
renate
Anmäl;de där idioterna var säkert inte nykter,syn att du inte skrev upp reg.nr.
pejori
vill inte såra dej på något vis wub.gif
men det finns ett skäl till att vissa har sina hundar i koppel och sina katter inomhus wub.gif wub.gif wub.gif
då slipper man alla sådana besvär. smile.gif smile.gif
jag håller med om att har man en trädgård som är inhängnad, så kan man släppa dom fria, men annars är det koppel som gäller, med tanke på tråden om ofria djur wub.gif wub.gif
tror också att det är din hundhatande granne som fått ett spel på katterna wub.gif wub.gif
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 06-06-2005, 22:16)
vill inte såra dej på något vis wub.gif
men det finns ett skäl till att vissa har sina hundar i koppel och sina katter inomhus wub.gif wub.gif wub.gif
då slipper man alla sådana besvär. smile.gif smile.gif
jag håller med om att har man en trädgård som är inhängnad, så kan man släppa dom fria, men annars är det koppel som gäller, med tanke på tråden om ofria djur wub.gif wub.gif
tror också att det är din hundhatande granne som fått ett spel på katterna wub.gif wub.gif

Har tänkt precis samma tanke när jag läst de olika trådarna.
Anki
Hannele
CITAT (zaaritha @ 06-06-2005, 01:32)

Man ska nog anmäla ändå,
för då kan polisen se i sin statsitik, att det behös mer poliser.
Dottern fick hembesök efter ett inbrott.

Dessa bilförare måste ha varit fulla, de kan skada många andra. sad.gif mad.gif
För livet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon