Full version: Svenska Flaggans dag
Fialotta
är det i dag...här är flaggan i topp.
Har ni hissat flaggan ni som har flaggstång?

Ha en bra dag därute wub.gif
*solis*
Jag var så förvånad att det var så tyst på stan då jag var ute med mina vovvar och kom på i smma veva att det var jo Svenska flaggans dag!
Hannele
Sveriges nationaldag heter det ju nu!
Sverige firar det för första gången i historien idag.
En röd dag, men inte vilodag, utan gå ut på stan och fira och lyssna på musik! rolleyes.gif
*Felix matte*
Fasadflaggan fladdrar för vinden... finns där året om tongue.gif
Sulawesii
Skulle gärna vilja ha en flaggstång som jag då skulle hissa upp flaggan i idag. Men, men.... förhoppningsvis kommer det väl en traskandes in i mitt liv så småningom.
Eva i Skåne
En vandrande flaggstång biggrin.gif smile.gif

ja ja, hoppet är det sista som överger oss sägs det, men ändå... laugh.gif
Sulawesii
Ja tongue.gif det vore något det!
Fialotta
CITAT (Hannele @ 06-06-2005, 09:52)
Sveriges nationaldag heter det ju nu!
Sverige firar det för första gången i historien idag.
En röd dag, men inte vilodag, utan gå ut på stan och fira och lyssna på musik! rolleyes.gif

Jo,jag vet...men tycker att Svenska Flaggan är snygg...den här dagen kan väl ha båda namnen...och jag hoppas att vi i Sverige
börjar fira denna dag som Norge gör i framtiden, kan bli lite trögt nu i starten, men jag hoppas att dom yngre firar framöver lika häftigt smile.gif
Hannele
CITAT (maudan @ 06-06-2005, 16:47)
och jag hoppas att vi i Sverige
börjar fira denna dag som Norge gör i framtiden, kan bli lite trögt nu i starten, men jag hoppas att dom yngre firar framöver lika häftigt smile.gif

Finnarna har verkligen något att fira (det slapp ju Sovjet),
men de sitter inomhus den 6 december och lyssnar på tråkiga tal.
Sverige är alldeles för mellanmjölkslagom för att slå klackarna i taket. tongue.gif
lilla mamma
Hade vi en flaggstång, skulle vår Emil hissa katten Ethel högst upp.

en helt vanlig måndag idag. Inget händer här i hålan och snart ska vi iväg och jobba,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon