|
*solis*
06-06-2005, 11:54
Ni som vill och behöver kan gärna kritisera mig eller mitt sätt här! Ni kan även sända PM eller mail om ni inte vill kritisera öppet. Och, berätta gärna värför du tänker som du gör om mig och mitt sätt
CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:54) Ni som vill och behöver kan gärna kritisera mig eller mitt sätt här! Ni kan även sända PM eller mail om ni inte vill kritisera öppet. Och, berätta gärna värför du tänker som du gör om mig och mitt sätt  PM!  Sånt skit är för fegisar, kan man inte säga det direkt öppet så kan man hålla käften tycker jag. Skicka pm om sina åsikter är att gömma sig och inte visa andra vad man tycker. Jag är för öppenhet/ärlighet, även om ärligheten ibland kan göra lite ont så tycker jag att det är rakast att göra så.
*solis*
06-06-2005, 12:05
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 13:01) CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:54) Ni som vill och behöver kan gärna kritisera mig eller mitt sätt här! Ni kan även sända PM eller mail om ni inte vill kritisera öppet. Och, berätta gärna värför du tänker som du gör om mig och mitt sätt  PM!  Sånt skit är för fegisar, kan man inte säga det direkt öppet så kan man hålla käften tycker jag. Skicka pm om sina åsikter är att gömma sig och inte visa andra vad man tycker. Jag är för öppenhet/ärlighet, även om ärligheten ibland kan göra lite ont så tycker jag att det är rakast att göra så.  Reserv;det tackar jag dig för
CITAT (solis @ 06-06-2005, 13:05) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 13:01) CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:54) Ni som vill och behöver kan gärna kritisera mig eller mitt sätt här! Ni kan även sända PM eller mail om ni inte vill kritisera öppet. Och, berätta gärna värför du tänker som du gör om mig och mitt sätt  PM!  Sånt skit är för fegisar, kan man inte säga det direkt öppet så kan man hålla käften tycker jag. Skicka pm om sina åsikter är att gömma sig och inte visa andra vad man tycker. Jag är för öppenhet/ärlighet, även om ärligheten ibland kan göra lite ont så tycker jag att det är rakast att göra så.  Reserv;det tackar jag dig för  Raka puckar, det vet du vid det här laget
Caprice
06-06-2005, 12:10
Håller med, privata PM är verkligen för fegisar..! Men Solis, varför denna tråd..? Det är ju väldigt enkelt, gillar man inte dina inlägg, varför bry sig att läsa dem...? Tycker själv att du ibland skriver både konstiga och udda inlägg... Men inte alltid! Men det är dina tankar, och det ska ju respekteras.. Du är ju garanterat en färgklick här på forumet..! Caprice
*solis*
06-06-2005, 12:14
Men Solis, varför denna tråd..? av Caprice Tänkte att det behövs
CITAT (solis @ 06-06-2005, 13:14) Men Solis, varför denna tråd..? av Caprice Tänkte att det behövs  Det är väl bättre att folk vädrar sina åsikter i trådarna än via pm, via pm kan du inte få medhåll och stöd av dina..........tja, vad man nu ska kalla dom som håller med du
*solis*
06-06-2005, 12:24
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 13:16) CITAT (solis @ 06-06-2005, 13:14) Men Solis, varför denna tråd..? av Caprice Tänkte att det behövs  Det är väl bättre att folk vädrar sina åsikter i trådarna än via pm, via pm kan du inte få medhåll och stöd av dina..........tja, vad man nu ska kalla dom som håller med du  Reserv:denna tråd startade jag INTE för att få medhåll! Varför tror du det  Är det så du själv gör.starta tråd för att få medhåll  Det trodde jag inte om dig Reserv!
AndreasBlomquist
06-06-2005, 15:49
Det är väl bara att acceptera att alla människor kommer inte överens helt enkelt och tur är väl kanske det! För egen del så kan jag ju om jag vill hoppa över dina trådar men gör inte detta, trots att jag allt som oftast tycker de frågorna är helt befängda. I en tråd brast det och jag var ju bara tvungen att fråga om du var seriös i din frågeställning och en del otrevligheter, som var obefogat men det kan bli så på natten (kolla tiden på inläggen). Tycker dock inte att du ska räkna med att få medhåll och sympatier av alla människorna på forumet. Det kommer alltid finnas personer som är för och emot dig, likaväl som det kommer finnas personer för och emot mig! Sånt är livet!  Nu ska jag tillägga att jag inte har något emot dig som person, bara vissa av dina frågeställningar...
*solis*
06-06-2005, 15:52
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 16:49) Det är väl bara att acceptera att alla människor kommer inte överens helt enkelt och tur är väl kanske det! För egen del så kan jag ju om jag vill hoppa över dina trådar men gör inte detta, trots att jag allt som oftast tycker de frågorna är helt befängda. I en tråd brast det och jag var ju bara tvungen att fråga om du var seriös i din frågeställning och en del otrevligheter, som var obefogat men det kan bli så på natten (kolla tiden på inläggen). Tycker dock inte att du ska räkna med att få medhåll och sympatier av alla människorna på forumet. Det kommer alltid finnas personer som är för och emot dig, likaväl som det kommer finnas personer för och emot mig! Sånt är livet!  Nu ska jag tillägga att jag inte har något emot dig som person, bara vissa av dina frågeställningar... Så trist det skulle vara om allihoppa härinne höll med mig  Då skulle det inte blir några diskussioner alls Mer människor diskutera så mera levande blir ett forum;tycker jag
Hannele
06-06-2005, 15:56
CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:54) Ni som vill och behöver kan gärna kritisera mig eller mitt sätt här! Så intressant är du väl inte, att det behövs flera rubriker att diskutera det?
*solis*
06-06-2005, 16:00
CITAT (Hannele @ 06-06-2005, 16:56) CITAT (solis @ 06-06-2005, 12:54) Ni som vill och behöver kan gärna kritisera mig eller mitt sätt här! Så intressant är du väl inte, att det behövs flera rubriker att diskutera det?  Det handlar INTE om mig utan de som vill kritisera mig:till dem har jag öppnat tråden här
AndreasBlomquist
06-06-2005, 16:03
CITAT (solis @ 06-06-2005, 16:52) CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 16:49) Det är väl bara att acceptera att alla människor kommer inte överens helt enkelt och tur är väl kanske det! För egen del så kan jag ju om jag vill hoppa över dina trådar men gör inte detta, trots att jag allt som oftast tycker de frågorna är helt befängda. I en tråd brast det och jag var ju bara tvungen att fråga om du var seriös i din frågeställning och en del otrevligheter, som var obefogat men det kan bli så på natten (kolla tiden på inläggen). Tycker dock inte att du ska räkna med att få medhåll och sympatier av alla människorna på forumet. Det kommer alltid finnas personer som är för och emot dig, likaväl som det kommer finnas personer för och emot mig! Sånt är livet!  Nu ska jag tillägga att jag inte har något emot dig som person, bara vissa av dina frågeställningar... Så trist det skulle vara om allihoppa härinne höll med mig  Då skulle det inte blir några diskussioner alls Mer människor diskutera så mera levande blir ett forum;tycker jag  Fast när människor ifrågasätter dina frågeställningar så blir de utskällda!
Hannele
06-06-2005, 16:07
CITAT (solis @ 06-06-2005, 17:00) Det handlar INTE om mig utan de som vill kritisera mig:till dem har jag öppnat tråden här  Sluta. Gå ut och gräv i trädgården. Eller fira Sveriges 1:a nationaldag någonsin. Då har ni verkligen något att berätta för barnbarnen.
*solis*
06-06-2005, 16:08
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 17:03) CITAT (solis @ 06-06-2005, 16:52) CITAT (AndreasBlomquist @ 06-06-2005, 16:49) Det är väl bara att acceptera att alla människor kommer inte överens helt enkelt och tur är väl kanske det! För egen del så kan jag ju om jag vill hoppa över dina trådar men gör inte detta, trots att jag allt som oftast tycker de frågorna är helt befängda. I en tråd brast det och jag var ju bara tvungen att fråga om du var seriös i din frågeställning och en del otrevligheter, som var obefogat men det kan bli så på natten (kolla tiden på inläggen). Tycker dock inte att du ska räkna med att få medhåll och sympatier av alla människorna på forumet. Det kommer alltid finnas personer som är för och emot dig, likaväl som det kommer finnas personer för och emot mig! Sånt är livet!  Nu ska jag tillägga att jag inte har något emot dig som person, bara vissa av dina frågeställningar... Så trist det skulle vara om allihoppa härinne höll med mig  Då skulle det inte blir några diskussioner alls Mer människor diskutera så mera levande blir ett forum;tycker jag  Fast när människor ifrågasätter dina frågeställningar så blir de utskällda! Vad människor här skriver måste var och en ansvara själv för. För mig är ni ALLIHOPPA mycket värdefulla
CITAT (solis @ 06-06-2005, 13:24) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 13:16) CITAT (solis @ 06-06-2005, 13:14) Men Solis, varför denna tråd..? av Caprice Tänkte att det behövs  Det är väl bättre att folk vädrar sina åsikter i trådarna än via pm, via pm kan du inte få medhåll och stöd av dina..........tja, vad man nu ska kalla dom som håller med du  Reserv:denna tråd startade jag INTE för att få medhåll! Varför tror du det  Är det så du själv gör.starta tråd för att få medhåll  Det trodde jag inte om dig Reserv!  Hmm, mig veteligen har jag väl inte öppnat nån tråd där jag fått medhåll, har jag alls öppnat nån tråd? Inte för en diskussision i alla fall Jag tänkte mer på dig som verkar ha ett ganska stort behov av diskussisioner och medömkan från omgivningen.
*solis*
06-06-2005, 16:43
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 17:39) CITAT (solis @ 06-06-2005, 13:24) CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 13:16) CITAT (solis @ 06-06-2005, 13:14) Men Solis, varför denna tråd..? av Caprice Tänkte att det behövs  Det är väl bättre att folk vädrar sina åsikter i trådarna än via pm, via pm kan du inte få medhåll och stöd av dina..........tja, vad man nu ska kalla dom som håller med du  Reserv:denna tråd startade jag INTE för att få medhåll! Varför tror du det  Är det så du själv gör.starta tråd för att få medhåll  Det trodde jag inte om dig Reserv!  Hmm, mig veteligen har jag väl inte öppnat nån tråd där jag fått medhåll, har jag alls öppnat nån tråd? Inte för en diskussision i alla fall Jag tänkte mer på dig som verkar ha ett ganska stort behov av diskussisioner och medömkan från omgivningen.  Hur i H-----e har du kunnat tolka mina inlägg på det viset:att jag skulle vilja ha medömkan Eller är det mig du menar
Klart fan man vill ha medömkan ibland! Ibland skiter sig allt och man har vännerna på håll, både bokstavligt och bildligt. Då är det bra med ett forum där man kan gråta ut och få tröst!
*solis*
06-06-2005, 18:23
Kom igen då:jag väntar!
Ophelia
06-06-2005, 19:36
CITAT (SaraS @ 06-06-2005, 18:22) Klart fan man vill ha medömkan ibland! Ibland skiter sig allt och man har vännerna på håll, både bokstavligt och bildligt. Då är det bra med ett forum där man kan gråta ut och få tröst! Håller fullkomligt med dig!! Det är ju mänskligt att vilja vara liten, ha medömkna, få gnälla och allt vad det nu kan tänkas vara. Fy fan vad jag har gnällt och haft mig de sista 7 månaderna!!
CITAT (solis @ 06-06-2005, 19:23) Kom igen då:jag väntar! vad är det du väntar på? vill du ha skit som vanligt, eller tycker du att du är värd att behandlas som vilken annan människa som helst? jag tror att vi alla behöver känna oss hjälplösa och små ibland och jag tror att alla vill ha tröst och hjälp också. att det finns någon som kramar mej ,när jag är ledsen, och som ger mej tröst när livet är pest  och imbilla dej inte att jag skickar PM... jag står för vad jag säger
Hallå där Solis - har någon skickat dumt elakt PM till dig - i så fall be Reserv ( Humpery Bogart är det väl på bilden) att slå dom på käften - raka puckar! Eller bussa hundarna på dom - har du inte tillräckligt tuffa hundar så får jag väl komma o hjälpa till!
CITAT (gunvor @ 06-06-2005, 22:25) Hallå där Solis - har någon skickat dumt elakt PM till dig - i så fall be Reserv ( Humpery Bogart är det väl på bilden) att slå dom på käften - raka puckar! Eller bussa hundarna på dom - har du inte tillräckligt tuffa hundar så får jag väl komma o hjälpa till! Nej fasen Gunvor, det går inte. Posse har nyss utnämnt mig och en till till dagen stormobbare (av just Solis), om det bara är dagens mobbare så kan jag slå dom på käften i morgon  om det var mobbare i största allmänhet så får jag leta efter flera offer, nån frivillig kanske??
CITAT (Reserv @ 06-06-2005, 22:30) CITAT (gunvor @ 06-06-2005, 22:25) Hallå där Solis - har någon skickat dumt elakt PM till dig - i så fall be Reserv ( Humpery Bogart är det väl på bilden) att slå dom på käften - raka puckar! Eller bussa hundarna på dom - har du inte tillräckligt tuffa hundar så får jag väl komma o hjälpa till! Nej fasen Gunvor, det går inte. Posse har nyss utnämnt mig och en till till dagen stormobbare (av just Solis), om det bara är dagens mobbare så kan jag slå dom på käften i morgon  om det var mobbare i största allmänhet så får jag leta efter flera offer, nån frivillig kanske??  Ok - jag hänger inte med i svängarna - sitter här på landet med mitt modem och läser bara det jag tycker verkar roligt. Solis är van att bli mobbad - då tar hon time out en stund - men långtidssur blir hon inte!!
*solis*
06-06-2005, 22:18
CITAT (pejori @ 06-06-2005, 22:03) CITAT (solis @ 06-06-2005, 19:23) Kom igen då:jag väntar! vad är det du väntar på? vill du ha skit som vanligt, eller tycker du att du är värd att behandlas som vilken annan människa som helst? jag tror att vi alla behöver känna oss hjälplösa och små ibland och jag tror att alla vill ha tröst och hjälp också. att det finns någon som kramar mej ,när jag är ledsen, och som ger mej tröst när livet är pest  och imbilla dej inte att jag skickar PM... jag står för vad jag säger  Någon skrev att det finns säkert flera som tänker som han så jag är nog nyfiken helt enkelt,det hör till min natur Jag är nog en som hellre ger tröst än tar emot; stark som jag alltid måste ha försökt vara under mitt liv
*Felix matte*
06-06-2005, 22:25
CITAT (solis @ 06-06-2005, 23:18) Jag är nog en som hellre ger tröst än tar emot; stark som jag alltid måste ha försökt vara under mitt liv  Förstår så väl hur du tänker Solis... Men för den skull ska du inte ta emot vad skit som helst... lika lite som någon annan.
*solis*
06-06-2005, 22:31
CITAT (Felix matte @ 06-06-2005, 23:25) CITAT (solis @ 06-06-2005, 23:18) Jag är nog en som hellre ger tröst än tar emot; stark som jag alltid måste ha försökt vara under mitt liv  Förstår så väl hur du tänker Solis... Men för den skull ska du inte ta emot vad skit som helst... lika lite som någon annan. Det som dessa människor skriver handlar om dem;jag är endast en iaktagare som följer med stort intresse hur långt vissa människor kan gå! Det sorliga är att dessa människor berättar mer om sig själva egentligen Jag är van vid sådant här. Detta tar slut endast om jag ändrar mig som person och börjar agera annorlunda; det kan också gå upp ett ljus för dom andra;ett kärlekens ljus som gör att de kan acceptera sådana människor som jag.
*Felix matte*
06-06-2005, 22:36
CITAT (solis @ 06-06-2005, 23:31) Det sorliga är att dessa människor berättar mer om sig själva egentligen  Det tror jag också ... sorgligt nog.
Jag förstår Solis! Redan när du påbörjade tråden, så "vet" jag vad du är ute efter, och kunde inte låta bli att le för mig själv, ja till och med småskratta. Och en liten smula imponerad blir jag allt. Någon "kritik" har jag inte att ge dig, varken plus eller minus  liksom du är jag en " iaktagare" . Det är intressant, riktigt intressant, att se vad som händer i dina fotspår solis. Och du är stark och modig som törs, vill, och klarar av att "vara du" öppet och offentligt. Du har skrivit förut, att "vilse i dig själv" har du alltid varit. Att tordas visa sig för andra, och stanna kvar när "andra" inte tål annorlundaskap, är faktiskt ett sätt att finna platsen i sig själv. Kanske också en förutsättning för att göra det. Man behöver finna sin plats bland människorna. Är man annorlunda, behöver man också (mer än andra) finna skillnaden mellan dig och mig, finna gränserna, och vad som är vad, och ... vem som är vem ... vad som hör till vem. Kanske är det drivkraften under, i din nyfikenhet... ?? eller ... så har även jag ... nu berättat någon om mig själv, för dig... Kram solis - eller Kram "Rabalder-Sol-Stråle" som jag ibland kallar dig i mina tankar  . PS. Råsemaries tråd gav större "napp" än denna  Den tråden är ju "öppen" för orden och tankarna, utan att "göra dig till lags" med den . Människor är ett lustigt släkte ... som jag aldrig slutar mig förundas över (och jag utesluter INTE mig själv från "mänskligheten"!) Edit: pps. men den andra tråden har jag inte läst i sin helhet och går knappast in där fler gånger. Öppnade, tittade och konstaterade. Och stängde.
CITAT (solis @ 0606-2005, 23:31) Det som dessa människor skriver handlar om dem;jag är endast en iaktagare som följer med stort intresse hur långt vissa människor kan gå! Du är väl knappast bara en iaktagare - du startar en diskussion för att provocera, det är väl inte så oskyldigt?  Även den här tråden är ju startad i det syftet, annars kan ju den som vill kritisera dig starta en ny tråd med dig som huvudperson.
CITAT (carol @ 07-06-2005, 11:14) CITAT (solis @ 0606-2005, 23:31) Det som dessa människor skriver handlar om dem;jag är endast en iaktagare som följer med stort intresse hur långt vissa människor kan gå! Du är väl knappast bara en iaktagare - du startar en diskussion för att provocera, det är väl inte så oskyldigt?  Även den här tråden är ju startad i det syftet, Tråden startad i syfte att provocera ... Är du säker på det? Är du verkligen helt SÄKER på, att det är den enda orsaken som kan finnas, till att starta en sådan här tråd? Verkligheten finns i betraktarens ögon...
*solis*
07-06-2005, 11:37
CITAT (carol @ 07-06-2005, 11:14) CITAT (solis @ 0606-2005, 23:31) Det som dessa människor skriver handlar om dem;jag är endast en iaktagare som följer med stort intresse hur långt vissa människor kan gå! Du är väl knappast bara en iaktagare - du startar en diskussion för att provocera, det är väl inte så oskyldigt?  Även den här tråden är ju startad i det syftet, annars kan ju den som vill kritisera dig starta en ny tråd med dig som huvudperson. Det måste väl ändå vara bättre att jag bjuder in till att kritisera mig Jag är den jag är med allt vad det innebär (och det är mycket) så jag är öppen för kritik eftersom mina skriverier orsakar en hel del stormar Varför skulle det ses som provokativt att en människa vågar vara sig själv och kan även ta emot kritik Jag kan jo även finna några guldkorn i kritiken som jag i sinom tid kanske kan ta till mig Kritik behöver inte alltid vara negativt eller skall jag säga att uppfattas som negativt. När jag känner mig träffad av kritiken vet jag jo att då har jag definitivt någonting inom mig som jag behöver abeta med Vilka trådar var och en startar är upp till dem och jag väljer om jag sedan vill läsa
Ja visst solis, men det finns väl gott om utrymme för kritik i alla dina andra trådar och det har du ju fått också, varför skapa en ny då och be om det? Du vill ju inte heller att alla ska hålla med dig, så det kan ju inte bara vara positiv kritik du är ute efter, särskilt eftersom det är pga tjafs i en annan tråd (eller flera? -läser inte alla) som du startat denna. Kändes bara lite onödigt, du kan väl se det som kritik från mig... Och hur vet jag att du är dig själv? Eller rättare sagt - hur kan jag vara säker på att du är dig själv och menar det du säger och inte säger saker för att provocera?
*solis*
07-06-2005, 12:24
CITAT (carol @ 07-06-2005, 13:16) Ja visst solis, men det finns väl gott om utrymme för kritik i alla dina andra trådar och det har du ju fått också, varför skapa en ny då och be om det? Du vill ju inte heller att alla ska hålla med dig, så det kan ju inte bara vara positiv kritik du är ute efter, särskilt eftersom det är pga tjafs i en annan tråd (eller flera? -läser inte alla) som du startat denna. Kändes bara lite onödigt, du kan väl se det som kritik från mig... Och hur vet jag att du är dig själv? Eller rättare sagt - hur kan jag vara säker på att du är dig själv och menar det du säger och inte säger saker för att provocera? Tack Carol  Okej då; det kan nog ligga någonting i det att jag säger saker för att få igång människor,när jag tänker ordentligt efter! Men jag Ä R på det viset:jag vill ha igång människor eftersom jag tycker om att folk diskutera och när det hettar till så blir allting mera intressant Vad jag skriver menar jag och står för!!!
Det är bra med vanliga sansade diskussioner  , men inte hetsiga som folk blir sura av. Det är inte lätt att veta vad som retar upp folk, men att be om kritik är lite väl personligt och bäddar liksom för missförstånd och osämja. Det är ju inte så skoj, eller hur?  Du är en person som tar mycket plats och behöver få bekräftelse emellanåt, tyvärr har det en tendens att tippa över. Vissa saker du säger tycker jag är svåra att tolka. Jag kan tex uppfatta alla dina kärleksförklaringar som antingen ett rop efter kärlek tillbaka, eller att du provocerar genom att reta alla som tycker att man inte kan säga att man älskar någon som man inte känner. Jag har svårt för att verkligen tro på att du älskar alla här, för det är starka ord, även om de kanske har lite olika betydelse för olika människor.
*solis*
07-06-2005, 13:07
CITAT (carol @ 07-06-2005, 13:55) Det är bra med vanliga sansade diskussioner  , men inte hetsiga som folk blir sura av. Det är inte lätt att veta vad som retar upp folk, men att be om kritik är lite väl personligt och bäddar liksom för missförstånd och osämja. Det är ju inte så skoj, eller hur?  Du är en person som tar mycket plats och behöver få bekräftelse emellanåt, tyvärr har det en tendens att tippa över. Vissa saker du säger tycker jag är svåra att tolka. Jag kan tex uppfatta alla dina kärleksförklaringar som antingen ett rop efter kärlek tillbaka, eller att du provocerar genom att reta alla som tycker att man inte kan säga att man älskar någon som man inte känner. Jag har svårt för att verkligen tro på att du älskar alla här, för det är starka ord, även om de kanske har lite olika betydelse för olika människor. Tidigare i mitt liv visste jag inte vad kärlek är Så idag då jag riktigt känner hur kärleken svämmar över så känner jag det som att jag älskar er allihoppa och allra speciellt dem som säger nedsättande saker om mitt skrivande Det är som hela jag inuti är: K Ä R L E K
Caprice
07-06-2005, 13:10
Hmmm... Säger bara Varför då, Solis...?
Caprice
CITAT (solis @ 07-06-2005, 14:07) Så idag då jag riktigt känner hur kärleken svämmar över så känner jag det som att jag älskar er allihoppa och allra speciellt dem som säger nedsättande saker om mitt skrivande  Nä nu fan lägger jag ner det här. Du har startat en parallell tråd där du säger raka motsaten. Kanske är det jag som är dum som slösar tid på att lyssna på vad du säger, men det är slut på det nu, jag känner mig lurad.  Slösa inte din kärlek på mig iaf.
*solis*
07-06-2005, 13:23
CITAT (Caprice @ 07-06-2005, 14:10) Hmmm... Säger bara Varför då, Solis...?
Caprice Allt går jo inte att förklara med förnuftet. men tänk dig en liten flicka som under hela sin uppväxt får höra att hon är dum,är i vägen,är för pratig,blir slagen hemma och i skolan,att hon är galen,ful,för vild,för öppen, ja i det stora hela hon är FÖR MYCKET AV så gott som allting Lilla flickan stänger in sitt hjärta går ut i världen leende,stark,som en clovn men inom henne byr det rödaste hatet mot alla runt henne men det är inte ofta hon vågar visar det Hon blir hatad och mobbad i skolan och senare i arbetslivet Och ändå söker den vuxna flickan år efter år efter år:tills hennes eget hjärta börjar öppna sina tjocka ståldörrar på glänt och flickan kommer efter alla svåra år underfund med att hon är KÄRLEK
CITAT (solis @ 07-06-2005, 14:07) Tidigare i mitt liv visste jag inte vad kärlek är  Upplysningsvis, du vet det nog fortfarande inte  Det är stor skillnad på att älska och tycka om, att gilla, vara förtjust i, digga, ha känslor för...., känna samhörighet med, men just älska är lite för mycket att säga att man gör. Du tror kanske att du gör det, men det gör du inte, om du nu inte försöker sätta dig över "din käre Jesus som då älskade alla". Ingen skulle ha protesterat om du skrivit att du tyckte om alla på forumet  även om jag personligen skulle ha väldans svårt att gilla alla här, för att inte säga att det skulle vara omöjligt.  Men, visst, du får gilla, tyck om, digga eller vad du vill om alla här, men blanda inte in kärlek i det. Och det här skriver inte jag för att jag bestämmer vad som får skrivas, så slipper ni hetsa upp er i onödan alla Solis hjältar.
*solis*
07-06-2005, 13:51
CITAT (Reserv @ 07-06-2005, 14:34) CITAT (solis @ 07-06-2005, 14:07) Tidigare i mitt liv visste jag inte vad kärlek är  Upplysningsvis, du vet det nog fortfarande inte  Det är stor skillnad på att älska och tycka om, att gilla, vara förtjust i, digga, ha känslor för...., känna samhörighet med, men just älska är lite för mycket att säga att man gör. Du tror kanske att du gör det, men det gör du inte, om du nu inte försöker sätta dig över "din käre Jesus som då älskade alla". Ingen skulle ha protesterat om du skrivit att du tyckte om alla på forumet  även om jag personligen skulle ha väldans svårt att gilla alla här, för att inte säga att det skulle vara omöjligt.  Men, visst, du får gilla, tyck om, digga eller vad du vill om alla här, men blanda inte in kärlek i det. Och det här skriver inte jag för att jag bestämmer vad som får skrivas, så slipper ni hetsa upp er i onödan alla Solis hjältar.  Jag tror att kärlek i första hand handla om att först älska sig själv Jag har nu funnit att jag verkligen älskar mig själv eftersom jag vågar vara den jag är utan några krusiduller Då känner jag att jag faktiskt känner kärlek för alla härinne och överallt:för kärleken finns jo inuti mitt eget hjärta Men jag kan villigt tala om att jag inte tycker om alla människors beteende!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|