Full version: Trädpion
Rossi
Maria! Nu har vi köpt en rotäkta trädpion, nämligen

Paeonia suffruticosa "Da Hu Hong"

Sen tidigare har vi en ympad trädpion. De ympade trädpionerna är lite billigare men är alltså ympade på vanliga pioner. Det är just de här ympade trädpionerna som är de vanligaste i affärerna.

Den vi köpte nu är rotäkta och därmed mycket härdigare och tåligare än de ympade och t.o.m. tåligare än de vanliga pionerna. Vi fick ge 425 kronor för vår och vi hoppas att det är värt pengarna! Den har planterats idag.

Plantan vi köpte är 4 år och vi hoppas att den kommer att blomma nästa år! Man kan köpa billigare trädpioner som bara är 2 år också.

Håll nu tummarna!
Maria i Helsingborg
Hade jag inte gillat dig hade jag kallat dig grym! laugh.gif

Jag kan bara gratulera till ett härligt val och inköp!
Var köpte ni den? Tummarna är hållna smile.gif
Rossi
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vi köpte den på Tengwalls Trädgårdar i Åkarp.

Men du Maria, när den nästa år förhoppningsvis har blommat överdådigt så kan jag ju alltid se om jag hittar något frö till dig!

Snart är det dags för dig och mig att bombardera forumet med pionfoton!
Maria i Helsingborg
CITAT
Men du Maria, när den nästa år förhoppningsvis har blommat överdådigt så kan jag ju alltid se om jag hittar något frö till dig!

Du är allt en riktig kompis du smile.gif
Jaaaa, många bilder och när sedan ALLA blivit pionfrälsta startar vi upp pionsällskapet "pionjärerna" alternativt "tokiga i knoppen"! rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Maria i Helsingborg @ 06-06-2005, 19:15)
Jaaaa, många bilder och när sedan ALLA blivit pionfrälsta startar vi upp pionsällskapet "pionjärerna" alternativt "tokiga i knoppen"! rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Härligt! Då kan vi titulera oss

Älskade (S)pion!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon