Full version: Morden sunrise
Åsa - Alingsås
Till min stora lycka berättade min kära mor för mig att hon beställt tre Morden sunrise var åt oss som skulle skickas i höst. Nu måste jag alltså planera ett helt nytt land! biggrin.gif Nu har jag ju bara sett den på bild och är lite osäker på hur den verkligen ser ut, på vissa bilder ser den rosa ut och vissa orange. Så, vad har ni ihop med era Morden sunrise? Någonting som gör sig riktigt bra ihop med den?
Kajsa

Har en många rosor i den rabatten, men Graham Thomas Austinros har jag på ena sidan, gul ros. Och J. P Conell ljusgul Kanadaros, Duchesse de Rohan, Morden Centennial, Coverrosor mm. I framkanten har jag längs hela rabatten rödbladig Alunrot, det gula, röda, även oranga rosor borde glöda vackert. Längst bak har jag en klängros, Flammentanz. Morden Sunrise är liten så man ska nog ha flera för den ska synas riktigt, men i år andra sommaren har den blivit 50-60 cm hög, och sträcker sig över alunroten, förra året försvann den nästan bland de andra.
Åsa - Alingsås
Tack Kajsa!
Vad har ni andra då? Jag vet ju att det finns fler här som har den... tongue.gif Jag är verkligen ganska rådvill. Har funderat på att göra en rabatt med främst orange och gula växter, med några riktigt blåa inslag, kanske de kunde fungera där? Annars får de nog stå någonstans bara tills jag vet vad jag ska göra med dem.
kerstin z5-6
M fireglow på var sida om Sunrice samt -Salvia nemorosa-den mörklila-Limonium vit o blå sorter , Svart borstnejlika -eg mörkt sammets röd med mörk stjälk, Heucera silver scroll , Vädd -scabiosa-Vit o blå, Alströmeria -gul sammanbindande växter i denna rabatt -med 27 kanadensiska rosor i de mest varierande färger är silver -mest rep av lammöra o sandmalört , gjort öar med rosor i samma färgtoner , Gypsofilia repens-krypande brudslöja , vit finns här o där med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon