Full version: Fuchsior
Anki p land
Var p handelstrdgrden igr, skulle bara titta, hrmm. Ifall jag hade kpt ngra nya Pelargoner kunde jag vl frst det, men denna gng kunde jag bara inte motst 3 fuchsior fr en hundring....... Cover Girl, La Campanella och Flying Cloud kom jag hem med. Och inte hade jag ngonstans att gra av dom.... fick hnga dom i syrenbusken. rolleyes.gif
Jag vet ju inget om Fuchsior heller! Hur skall man ta hand om dom fr att dom skall trivas - sol, skugga, mycket vatten, lite vatten - och hur vervintrar jag dom sen??????
Anki
rosita
De trivs i halvskugga och du vervintrar dem frostfritt. Lagom med vatten och gdning. Visst r de fina! smile.gif
netaave
Jag lskar fuchsior och har i r kpt 12 st nya, varav en trkigt nog inte klarade sig.
Har dom i st och vst.
Anki p land
Eftersom jag bara har sderlge var det nog bsta platsen d att hnga dom i syrenen s dom fr lite halvskugga av bladverket.
Tack fr skteselrden och javisst!! Dom r otroligt fina!! Hoppas jag klarar dom.
Anki
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon