Full version: Fuchsior
Anki på Öland
Var på handelsträdgården igår, skulle bara titta, hrmm. Ifall jag hade köpt några nya Pelargoner kunde jag väl förstå det, men denna gång kunde jag bara inte motstå 3 fuchsior för en hundring....... Cover Girl, La Campanella och Flying Cloud kom jag hem med. Och inte hade jag någonstans att göra av dom.... fick hänga dom i syrenbusken. rolleyes.gif
Jag vet ju inget om Fuchsior heller! Hur skall man ta hand om dom för att dom skall trivas - sol, skugga, mycket vatten, lite vatten - och hur övervintrar jag dom sen??????
Anki
rosita
De trivs i halvskugga och du övervintrar dem frostfritt. Lagom med vatten och gödning. Visst är de fina! smile.gif
netaave
Jag älskar fuchsior och har i år köpt 12 st nya, varav en tråkigt nog inte klarade sig.
Har dom i öst och väst.
Anki på Öland
Eftersom jag bara har söderläge var det nog bästa platsen då att hänga dom i syrenen så dom får lite halvskugga av bladverket.
Tack för sköteselråden och javisst!! Dom är otroligt fina!! Hoppas jag klarar dom.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon