Maggan H
Jag har letat efter dom båda på 3 plantskolor/växthus utan resultat. Båda är perenner, skulle gärna vilja få tag i dom. Är det nån som vet?
kerstin z5-6
så dem själv -axlobelian finns i alla fall från frö .. men du får börja i januari för de utvecklas mkt långsamt -kan du ngt annat namn på Yunna Lysing? blink.gif
Pixi
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-06-2005, 10:08)
så dem själv -axlobelian finns i alla fall från frö .. men du får börja i januari för de utvecklas mkt långsamt -kan du ngt annat namn på Yunna Lysing? blink.gif

jag sådde mina axlobelia i april, och dom är verkligen små
vad gör jag med dom nu? en i varje kruka?
Maggan H
Yunna Lysing heter Lysimachia Yunnanensis. Om nån vill sälja plantor till mig av dom båda är jag mycket tacksam! biggrin.gif tongue.gif wub.gif

Är det försent att så dom nu, kan de inte bli tillräckligt stora över sommaren för att kunna övervintra? Var hittar jag frö? blink.gif
kerstin z5-6
Ja en och en i kruka ..de övervintrar o vill ha det lite lagom fuktigt
Helen i Piteå Zon 5
sad.gif Alla plantorna som jag hade av vit och blå Axlobelia har ruttnat bort i vinter + massor av Lungörter, Alunrötter, Nunneörter, Axmalvor m.m Det är bara att fröså nytt, en del har jag redan, de övriga sorterna tar vi nästa år igen rolleyes.gif / Helen
Maggan H
Åh, vad tråkigt Helen! Vad berodde det på? Stod dom ute?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon