amaira
Vi hade besök i helgen. Hjärteväns son och ganska "nya" sambo.
Jag känner inte sambon så väl, har bara träffats några gånger som hastigast.

TV:n var på, och prinsessan Viktoria var i bild ett tag,
och sambon kommenterade Viktorias haka. Ganska grundligt dessutom.

En smula "småirriterad" (fast utan att visa) lyssnade jag. `Vad är det där för "kroppsfixering", varför haka upp sig på det!??´
"...men hon har vackra ögon" sa jag sen.

Sen var intermezzot glömt. Men nästa morgon, när jag sovit och min stackars hjärna lagt saker och ting på plats, så förstod jag vad hon pratat om!

Hon jobbar som sjuksköterska med förlossningsskadade spädbarn, och lite tidigare på kvällen hade vi två pratat om det, och hon hade berättat om en liten pojke hon hade hand om just nu, som inte hade någon haka och alla komplikationer det medförde.

Så tacka sjuttsingen för att hon var intresserad av hakor!

Man ser och förstår verkligen bara det som finns i ens egen värld...
Airamya
Oj. Jodu. Känner igen det där. Jag kan också reagera på hur folk tänker för att senare komma underfund om varför de tänker just så... och känna mig lite generad över mina egna snabba slutsatser.

Men håller med om att kronprinsessan har vackra ögon... smile.gif
Sulawesii
Och tur är väl att man blir generad över sina egna trångsynta tankegångar, så att man någon gång i framtiden samlat på sig så mycket erfarenhet att man inte dömer människor så!
amaira
CITAT (Sulawesii @ 07-06-2005, 10:02)
Och tur är väl att man blir generad över sina egna trångsynta tankegångar, så att man någon gång i framtiden samlat på sig så mycket erfarenhet att man inte dömer människor så!

CITAT
att man inte dömer människor så

precis! Dömer andra människor för att de dömer, och så var det inte den andre som dömde, utan JAG smile.gif wub.gif biggrin.gif .

Visst ger det erfarenhet! Ändå trillar jag spontant i "fällan" gång på gång, igen och igen ... wub.gif
Sulawesii
Men, nån gång ska väl polletten trilla ner? Hoppas jag!!!!
amaira