Full version: Du har rätt KURT ...
amaira
Ja, visst har du rätt Kurt! Det är mycket lättare att fota småkryp när de är döa! laugh.gif
Som den är drunknade violetta jordlöparen, han protesterade inte ett enda dugg, utan var bara alldeles stilla.

(Fast jag tänker inte döda några kryp i alla fall. Även om jag tar tillfället i akt när det dyker upp.)
Kattgräs
Oj, krypvarning, visst, men den här är fin Amaira! wub.gif

Jordlöpare tillhör de få insekter jag tycker är riktigt trevliga och som inte alls är obehagliga. Kanske för att de är så stora? huh.gif
Gossen Ruda
Trevliga? Kanske men dom kan nypas ordentligt, kolla käkarna.
Ophelia
Detta kanske låter fånigt. Jag har jobbat med livsfarliga människor och är inte rädd för fan själv men jag är LIVRÄDD för skalbaggar!! Tycker de är HEMSKA. Men jag vet ju att de inte är farliga utan mycket harmlösa. Trampade på en stor svart rackare som var så stor att han nästa bar iväg med mig (lite överdrivet). Jag trodde ärligt talat att jag skulle avlida!! sad.gif
Muguet
Jag älskade sådana när jag var liten, kallade dem alla för Snytbaggar och samlade dem i askar med lite löv och gräs !!!
Ibland smet de , inne i huset. Mamma var inte sådär jätteglad då. wub.gif
Ophelia
CITAT (Muguet @ 07-06-2005, 20:50)
Jag älskade sådana när jag var liten, kallade dem alla för Snytbaggar och samlade dem i askar med lite löv och gräs !!!
Ibland smet de , inne i huset. Mamma var inte sådär jätteglad då. wub.gif

Du!! Jag förstår din mamma fullkomligt! sad.gif
Kattgräs
Kan de nypas? ohmy.gif

Men faktiskt, det gör inget. De är så pass stora att jag inte får den där "krypkänslan" alltså så där så att det kryper på hela kroppen och jag tror den är innanför kläderna. biggrin.gif
Gossen Ruda
Dom måste provoceras ordentligt innan du får ett nyp. rolleyes.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2005, 20:47)
Dom måste provoceras ordentligt innan du får ett nyp.  :rolleyes:

Men Ruda
Gossen Ruda
I dom lugnaste vattnen går dom fulaste fiskarna. Eller hur det nu var. tongue.gif
*solis*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2005, 20:47)
Dom måste provoceras ordentligt innan du får ett nyp. rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 10-06-2005, 09:32)
I dom lugnaste vattnen går dom fulaste fiskarna. Eller hur det nu var. tongue.gif

Och jag som har så mycket "lugna vatten" här ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon