Full version: Saint Paula
Berit
Mina S:t Paula har varit väldigt fina och blommat mycket tills nu. Det är gula ränder och prickar på bladen och blomningen har nästan avtagit.

Har dom fått för mycket näring eller för lite näring, har jag vattnat dem för lite eller för mycket

sad.gif mvh
Berit
krukan
Kanske har de blivit brända i solen om bladen fått fläckar? I mitt rum där jag tidigare bodde fanns det bara söderfönster och alla sankt paulorna dog! De hade mått jättebra tidigare.

Att de slutat blomma kan bero på att blommningen är över. Om några veckor kan det komma en andra blommning, sedan en tredje... och sedan hålla på så nästan året runt.

Troligare är att en sankt paula mår dåligt av för mycket vatten och näring än motsatsen....
zaaritha
Har mina i norr o väster! Fläckar kan ju va´vatten på bladen..............De ska inte ha värst mycket näring......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon