virrevarv
Hej allihopa!

Skulle gärna vilja prova att så perenner själv, det är ju nåt särskilt med växter som man följt hela vägen. Jag blev himla "biten" av att förkultivera sommar blommor, men nu är ju dom ute (även om man inte kan tro att det är sommar än *suck*) och nu skulle jag vilja ha ett annat litet projekt att pyssla med, förutom trädgården i övrigt.
Har ni någon perenn som ni kan rekomendera en gröngöling som jag, någon jag kan våga mig på att själv dra upp?

Ha det bra! Veronica
kerstin z5-6
Ja , massor :)men lätta och varmgroende är tex låg nejlika , Diantus , Riddarsporre -Delphinium, lammöra -Stacys byzantina, Kungsljus -Verbascum , Stockros och digitalis som är bienna tvååriga men självsår sig o stannanr kvar i trädgården smile.gif
KåWe
hejhej

aubretia har jag aldrig misslyckats med! gror fort och kan "snabbt" planteras ut samma sommar!
jag har bredsått i någon låg plastbytta och bara strött över fin perlit, låtit stå utan täckning i växthuset. när byttan är full av grönska ca 1-2cm hög är det bara att riva tussar å plantera ut eller hela sjoket!

alunrot är oxå lätt.
och murreva!

/k
Berit
Hur är det med gul nunneört, kan man så den inne nu i kuvös och plantera ut den i höst.

Jag har en mur som jag vill fylla med olika växter (i skrevorna).

Tacksam för fler tips om perenner som jag kan plantera i skrevor.

rolleyes.gif mvh
Berit
virrevarv
oj, vad många det fanns! rolleyes.gif Frågan blir ju då genast vilka man ska börja med, men det är ju ett angenämnt problem!
Tusen tack för tipsen!
Jejja
Fingerörter (Potentilla) av olika slag tycker jag är väldigt lätt att så. De brukar vara varmgroende och behöver inte stratifieras.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon