Full version: Så här ljust
*Felix matte*
Kika här så ser du ljuset. biggrin.gif
Välj kameran mot centrum... den är mest rättvisande. wub.gif

lite tystare talar jag om att termometern just nu visar +0,1 och än har björken inte slagit ut sad.gif
AndreasBlomquist
Oj jisses, det var allt ljust. Här är det rätt så mörkt nu men det har varit strålande solsken i 2 dagar och för andra dagen i rad så toppar Karlstad SMHI's lista över varmaste plats i Sverige!

Idag så låg jag i 3 timmar och bara solade endast iförd shorts, käkade en massa god glass och färska jordgubbar och naturligtvis provsmakade jag lite rädisor från landet också! biggrin.gif tongue.gif
snofsan
Håller solen på att gå upp hos er just nu? Det är ju alldeles ljust ju! ohmy.gif
Hos oss här i Skåne är det becksvart!Ystads kommun
wolkenkrabber
Webkamera på min skola
snofsan
Och var ligger den då? Där ser man ju också att solen är på väg så det måste vara när Kiruna, eller? ohmy.gif
Betty
Så här ser det ut i Piteå just nu. Och så här i Södra hamnen i Luleå.
Solen håller inte på att gå upp, den är uppe hela tiden - Midnattssolen! wub.gif
Betty
CITAT (snofsan @ 08-06-2005, 00:55)
Och var ligger den då? Där ser man ju också att solen är på väg så det måste vara när Kiruna, eller? ohmy.gif

Inte precis... 815 km från Kiruna... tongue.gif
wolkenkrabber
CITAT (snofsan @ 08-06-2005, 00:55)

ÖStersund för att vara mer excakt än bettan kilometrar,

och det är inte solen som är påväg upp, den är så längt ner som den går, så vndrar den efter horisonten tills denär bakom webkameran och går upp
*solis*
Det kom inget bild sad.gif
gammelnalle
ORÄTTVIST!!!!!!

att vissa ska få ha det så ljust...

mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif

LJUST DET!!!

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
mamamaggan
Håller med dig gammelnalle.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Men , men det är väl dem väl unt för de lever ju i det STORA mörkret resten av året.

Tänk dig att solen aldrig kommer upp?! sad.gif

Man kanske skulle leva däruppe på den ljusa delen av året och vid medelhavet resten? smile.gif
kristerh
CITAT (mamamaggan @ 08-06-2005, 13:36)
Men , men det är väl dem väl unt för de lever ju i det STORA mörkret resten av året.

Håller med, de stackarna har ju kolsvart resten av året, fast de har ju de förb myggen på sommaren, är det inte det ena så är det det andra... wink.gif
kommer ihåg när man var barn och hälsade på släkten i tornedalen på sommaren då gick vi och badade mitt i natten i torne älv och solen sken.
krister
*Felix matte*
CITAT (mamamaggan @ 08-06-2005, 13:36)
Håller med dig gammelnalle.

laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:

Man kanske skulle leva däruppe på den ljusa delen av året och vid medelhavet resten? smile.gif

Då får du bo här i Kiruna ... sju av årets tolv månader biggrin.gif

Mygg har jag knappt sett de senaste åren biggrin.gif

Kiruna är kontrasternas plats, där solen inte går ned en enda gång under 50 sommardygn i sträck. På samma sätt sänker polarnatten sitt blåa täcke över över bygden under 20 dygn om året. Kiruna har mer dagsljus än Stockholm under sju av årets tolv månader. Från och med den 8 mars till och med den 7 oktober är dagarna längre än i Stockholm.
mamamaggan
Har varit där uppe hos er på sommaren några gånger. Har en son i Luleå ( student) som vägrar åka " hemifrån" någon längre tid så vi får åka upp till honom i stället. Inget jag beklagar direkt smile.gif . Känns så bra att han verkligen trivs. Fast , jag vet inte vad det är med ungen , han t o m trivdes i Boden när han gjorde lumpen rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif .

Ett år tog vi oss upp emot treriksröset mitt i natten och det var fantastiskt att gå däruppe OM DET INTE VORE FÖR MYGGEN tongue.gif !

Det gäller bara att ha bra myggmedel så håller de sig åtminstone 6-7 cm utanför din kropp laugh.gif .

Har dock aldrig varit upp på vintern men måste väl passa på kommande vinter för han är snart färdig.
kerstin z5-6
javisst finns de mygg i fjällen under trädgränsen i alla fall , men i övrigt har vi det lugnt med dem .. här går solen ner 00 o upp 00 15 .. typ .. just nu -så natt är det aldrig riktigt i juni laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon