Full version: Visst är den gullig!
amaira
Visst är den gullig! Sådär så man vill burra in ansiktet i pälsen och gosa wub.gif

Jag vet faktsiskt inte vad det är för sort. (av humla alltså)
Den är mycket lik åkerhumla, och kanske är det en sån också. Men jag tyckte nog att den hade ett smalt vitt band i början av bakkroppen, strax efter midjan...

Lever gör den i alla fall wub.gif

Tänk om de var stora som marsvin, och man kunde ha ett som husdjur wub.gif .

Eller tänk om de var stora som en häst och man kunde ta sig en kombinerad rid- och flygtur! wub.gif wub.gif

Borsta den lena pälsen, som man ryktar en häst ...
Gräva ner fingrarna, som man gräver ner händerna i hästens man, eller vinterpäls...
Burra ner ansiktet och insupa den goda doften ... För nog doftar den väl gott? Som vilken häst som helst?

*drömmer och småler rolleyes.gif *
Rossi
Ja, visst är den gullig! Det är så härligt med foton och närbilder (jag är också freak ......) för man får en helt annan uppfattning om hur saker och ting ser ut.
Airamya
Jag älskar humlor wub.gif och det är lätt att drömma sig bort tillsammans med dig smile.gif Och nog måste de lukta gott! De som frotterar sig i blomblad hela dagarna.
*solis*
ÅÅÅÅÅ;en sån vacker humla wub.gif Jag verkligen älskar humlor wub.gif
När lönnen blommar om våren så är den full av humlor som surrar flyger och surrar wub.gif Jag brukar kalla det trädet för hummelträd wub.gif
pejori
humlor är trevliga små flygare laugh.gif laugh.gif
kommer brummande i maklig takt, inget stress där inte smile.gif
Ophelia
Humlor är underbara små varelser. wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
Det är märkligt med humlor. Egentligen skulle en humla inte kunna flyga med den stora klumpiga kroppen och med så små vingar, men lik förbaskat flyger den. unsure.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
*solis*
Jag skulle vilja vara en humla för en dag wub.gif och fjäril och trollslända wub.gif
Ophelia
CITAT (Birgitta P @ 08-06-2005, 19:38)
Det är märkligt med humlor. Egentligen skulle en humla inte kunna flyga med den stora klumpiga kroppen och med så små vingar, men lik förbaskat flyger den. unsure.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Bäst att inte tala om det för dem. biggrin.gif
Biggan_
CITAT
Bäst att inte tala om det för dem.  

Det man inte vet, har man inte ont av! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
humla
Älskar också humlor, av alla de slag wub.gif
*solis*
Jag undrar om humlor och andra småkryp kan höra?
humla
CITAT (solis @ 09-06-2005, 14:04)

Vet inte om de kan höra, men de borde iallafall känna vibrationer i kroppen? Och ljud är ju en slags vibration. Så, nog tror jag att de kan höra! rolleyes.gif
*solis*
CITAT (humla @ 09-06-2005, 14:13)
CITAT (solis @ 09-06-2005, 14:04)

Vet inte om de kan höra, men de borde iallafall känna vibrationer i kroppen? Och ljud är ju en slags vibration. Så, nog tror jag att de kan höra! rolleyes.gif

Det var precis så jag tänkte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon