Full version: Runt Siljan
Annika Ljunggren
Hej!

I år tänkte jag och sambon vandra siljans leden, hela (34 mil) om vi orkar. Så jag tänkte om någon har nåt tips på vad man kan besöka/göra när vi ändå är där.

Orsa björnpark tänkte vi besöka. Men annars har vi inte nåt speciellt planerat (förutom sånt som finns direkt efter leden).

Är tacksam för tips! wub.gif

/Annika
Airamya
Utsikten från Gesundaberget är härlig smile.gif Gillar ni vikingar så kan ju ett besök på vikingamuseet på Sollerön vara nåt.
Det är vad jag kommer på just nu... *har inte riktigt vaknat än*
Hannele
CITAT (Annika Ljunggren @ 08-06-2005, 09:09)
vandra siljans leden, hela (34 mil) om vi orkar.

Ingen liten fråga precis, det finns ju hur mycket som helst;
största kulturbygderna, Mora, Orsa, Laksand, Zorngården, Falu gruva, Carl Larsons gården. 180 museer, musikfestivaler.
Familjen har cyklat runt Siljan tre gånger, tältat och lagat sin mat på spritkök.
Nu har vi en egen tillverkad målad dalahäst från varje resa:

Vi är inte från Dalarna, man turistar sällan sin hemort. sleep.gif
Maria i Helsingborg
Jag "älskar" dalarna......hittade ju min make där wub.gif rolleyes.gif

Dalhalla tycker jag man borde kolla in.
Airamya
Jajust, musikfestivalerna, de är ju verkligen nåt! Musik vid Siljan, folkmusikfestivalen i Falun och HIMLASPELET!! *rekommenderar varmt*

Som sagt, man turistar inte så mycket på hemmaplan men i Dalarna ingår rundturer lite varstans i hembygden i skolplanen... Det är baske mig obligatoriskt att ha varit ner i gruvan, upp i Vidablick och följt Vasas fotspår t o m genom dasset i Ornäs... rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon