pisanggoreng
08-06-2005, 09:37
Ska åka till franska rivieran i nästa vecka. Är det någon som har några "gröna" tips på utflykter? Någon som varit på botaniska trädgården i Nice? Något man bör köpa med sig hem..? Osv... Tack på förhand.
Caprice
08-06-2005, 10:38
Åkte med en kompis för några år sedan...
Vi flög till Nice och hyrde bil... åkte sedan till Monaco, vände och bilade sedan längs kusten ända till Saint Tropez och stannade där det såg mysigt ut längs vägen... Vi bodde på olika pensionat som vi hittade längs vägarna.
Lunchen bestod av pain riche, ost, parmaskinka och ett glas rött på en klipphäll med utsikt över vattnet...
En by jag verkligen rekommenderar är Saint Maxine, ett riktigt mysigt ställe...
Vi gjorde två botaniska besök, bla Parc Floral de Nice, antar att det är den du menar..? Den är underbart vacker.. Den har dessutom ett växthus med tropiskt klimat, väl värt ett besök.
Vi besökte även ett ställe som heter Monastery Garden, den tycker jag ni ska passa på att besöka... Det är mer som en park som man promenerar i, och fantastiskt vacker med ett överdåd av blomster...
Caprice
pisanggoreng
08-06-2005, 11:44
Tack för svaret.
Det var inte Parc Floral de Nice jag tänkte på, utan Le Jardin Botanique... Men nu fick vi ett tips till. Tack.