Full version: En ny dag IGEN!
*solis*
Det går jo inte att hålla mig borta ifrån forumet:helt omöjligt tongue.gif

Idag skiner solen och vad skööönt det är efter igårdagens mörker wub.gif

Det var riktigt roligt att få komma ut med vovsingarna på äventyr wub.gif

Jag tror nog att jag är mycket lik mina vovvar:jag verkligen uppskattar att vara ute och njuta av allt som finns wub.gif

Överallt klipps det ny gräsmattorna och överallt kommer nya strålande maskrosor upp fastän med väldans korta skaft smile.gif Vilken ENORM livskraft wub.gif

Även där finner jag likhet med mig själv;fastän människor försöker "klippa" bort mig så kommer jag upp igen:STRÅLANDE VACKER och GLAD biggrin.gif
Kanske är jag släkt med maskrosor tongue.gif biggrin.gif wub.gif

När jag går förbi skolan så är gården full av glada lekande barn;jag vill nästan gå dit och fråga om jag får vara med och leka biggrin.gif

Ägaren av den Kurdiska butiken ropar glatt:salaam aleikum och jag svarar aleeikum salaam smile.gif

Ifrån flera balkonger vinkar folk åt mig med soliga glada ansikten wub.gif

Vovvarna blir sååå glada när de får syn på en vovve på en balkong;speciellt Molly som gärna vill tala om för denne balkong vovve: vi får visst gå här så det så biggrin.gif

Vid järnvägsstationen sitter folk och väntar på tåg och i bilarna väntar folk på några som kommer med tåget.

När vi går förbi dagis så kommer barn och ropar:HEJ VOVVARNA wub.gif

Dagarnas början är alltid mysiga wub.gif
*solis*
Nu är det dags att göra annat än sitta här biggrin.gif
Skriv nu i MASSOR så jag har MYCKET att läsa och svara på när jag kommer tillbaka biggrin.gif
*solis*
Så där:NU är jag tillbaka wub.gif

Hundarna har jag rastat, diskat och gjort fint i köket och ätit lunch med dottern smile.gif

Och nu sa sonen att jag fick hålla på med datorn biggrin.gif
gunvor
jaha - var det inte det jag skrev någon annan stans så sent som i går - Solis blir sur - försvinner men återkommer inom 48 timmar!!
Oj vad jag känner mig klok och kunnig!
Vi har ju träffats förr - elelr hur?
*solis*
CITAT (gunvor @ 08-06-2005, 19:23)
jaha - var det inte det jag skrev någon annan stans så sent som i går - Solis blir sur - försvinner men återkommer inom 48 timmar!!
Oj vad jag känner mig klok och kunnig!
Vi har ju träffats förr - elelr hur?

Jaaaa; det har vi wub.gif smile.gif wub.gif och talat med smile.gif
*solis*
Ny dag igen och det är mitt inatten men nu skall jag dyka in i sängens ljuva värme wub.gif

Igårdagen har verkligen varit underbar wub.gif
*solis*
I morse blev jag väckt av Ajar klockan 05:00;stackarn hade sååå bråttom ut.

Men vad glad jag var när jag kom ut och hade fått upp mina ögon och öron ordentlig:det var så fridfullt,inga bilar eller människor,bara fåglarna som kvittrade wub.gif

Så jag måste börja gå upp tidigare biggrin.gif
*solis*
Idag regnar det här i Strängnäs och åter igen slipper jag att vattna i rabatterna.
Och inte har jag rensat mer än bara lite eftersom jag har så svårt att vara knöböjd en lång stund sad.gif
snofsan
Det här forumet är alltså BEROENDEFRAMKALLANDE

Det är dags för en varning.

sleep.gif
amaira
CITAT (snofsan @ 10-06-2005, 11:04)

sleep.gif

Har du inte märkt det förut... laugh.gif

Dessutom regnar det i alla fall ute sleep.gif - så vad ska man göra ...

(att det är städningen, inom hus som just nu ligger och väntar, behöver väl ingen veta rolleyes.gif )
Biggan_
Skriver du dagbok här, solis? tongue.gif
*solis*
CITAT (Birgitta P @ 10-06-2005, 11:06)
Skriver du dagbok här, solis? tongue.gif

Det är väl bättre att skriva på ett ställe för mig så slipper jag öppna många olika tråd biggrin.gif
*solis*
CITAT (snofsan @ 10-06-2005, 11:04)

sleep.gif

Håller med dig smile.gif
amaira
CITAT (solis @ 10-06-2005, 11:09)
Det är väl bättre att skriva på ett ställe för mig så slipper jag öppna många olika tråd biggrin.gif

Och de nya dagarna kommer ju onekligen varje dag, som pärlor på ett pärlhalsband wub.gif biggrin.gif wub.gif
snofsan
CITAT (amaira @ 10-06-2005, 11:06)
Har du inte märkt det förut... laugh.gif

Dessutom regnar det i alla fall ute sleep.gif - så vad ska man göra ...

(att det är städningen, inom hus som just nu ligger och väntar, behöver väl ingen veta rolleyes.gif )

Hmm, har börjat märka det. Till och med min man undrade om jag gick och tänkte på forumet när jag rensade i rabatterna. rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
*solis*
CITAT (snofsan @ 10-06-2005, 11:23)
CITAT (amaira @ 10-06-2005, 11:06)

Har du inte märkt det förut...  :lol:

Dessutom regnar det i alla fall ute  -_-  - så vad ska man göra ...

(att det är städningen, inom hus som just nu ligger och väntar, behöver väl ingen veta  :rolleyes: )

Hmm, har börjat märka det. Till och med min man undrade om jag gick och tänkte på forumet när jag rensade i rabatterna. rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif

Och mina barn säger att jag har blivit internett beroende ohmy.gif tongue.gif

Vadå:JAG som skriver sååååå LITE jo tongue.gif
Biggan_
CITAT
Det är väl bättre att skriva på ett ställe för mig så slipper jag öppna många olika tråd  

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*solis*
CITAT (Birgitta P @ 10-06-2005, 11:33)
CITAT
Det är väl bättre att skriva på ett ställe för mig så slipper jag öppna många olika tråd  

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Då kanske människor inte blir så irriterade på mig wub.gif
pejori
bra tänkt solis biggrin.gif biggrin.gif
*solis*
CITAT (pejori @ 10-06-2005, 12:05)
bra tänkt solis biggrin.gif biggrin.gif

Tack gulledig wub.gif wub.gif wub.gif
*solis*
HUUUUU ohmy.gif I natt hade jag en hemsk mardröm;jag höllpå att förvandlas till en stark trollkvinna, en riktig häxa ohmy.gif

Så när jag senare tittade mig själv i spegeln så var jag jätte glad att jag fortfarande var jag biggrin.gif
pejori
stackare biggrin.gif biggrin.gif
tror att du har läst för mycket om troll här rolleyes.gif rolleyes.gif
drömmar speglar dagens händelser, så det är inte så konstigt som du tror wub.gif wub.gif
*solis*
CITAT (pejori @ 11-06-2005, 12:42)
stackare biggrin.gif biggrin.gif
tror att du har läst för mycket om troll här rolleyes.gif rolleyes.gif
drömmar speglar dagens händelser, så det är inte så konstigt som du tror wub.gif wub.gif

Det roliga i drömmen var att jag kunde drar till mig droppar av stjärnor och månen i ett litet rör biggrin.gif Jag bara siktade rörens öppning mot stjärnorna så kom det en kaskad av glittrande droppar och röret blev snart full och jag kunde inte hålla kvar dem utan strödde ut alla gnistrande dropparna i naturen wub.gif
*solis*
Jag tänker på forumet när jag vaknar,under hela dagen då och då,och när jag går och lägger mig och till och med i mina drömmar biggrin.gif
*solis*
Dags att rasta vovvarna för mig och sonen har lovat att hjälpa mig eftersom dotterns vovve är här under helgen och nu är det paus i regnandet smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon