Ninni1
Hej svejs i vårsolen,
Har i helgen grävt en ny rabatt, eller egentligen 3 st.
Har tyvärr ingen bild, men tänk er en rundel ca 1,5m i diam. Sedan ytterligare en ca 5m därifrån. Sedan är de sammanlänkade med en slingrande rabatt formad som ett "S".
Nu tränger det lite i plånboken så jag tänkte köpa blomfrön för att sätta i S-rabatten. Vill ju då gärna ha något snabbväxande så det hinner blomma i år. Färg och form har inte så stor betydelse, jag kan anpassa rundlarna efter S-rabatten. Rundlarna ska bla få pelare med något klängande.
Finns det någon som har några bra förslag tas de tacksamt emot?

MVH / Ninni
biggrin.gif tongue.gif
Fenja
Krasse både gror och växer fort! Det finns slinger- och buskvarianter i många olika färger. Ringblommor är också hyggligt snabba.
Mvh
Fenja
netaave
Dockkrage runt kanten kanske, är mörkt blå och gror väldigt snabbt.
Heddas matte
solrosor - om man vill ha nåt högt.
gunvor
Ringblommor - har man en gång sått dem blir man aldrig av med dom!
Blommorna lägger jag i olja som sedan används att smörja in mina nakna hundar med och trötta fötter - skorviga armbåga m m
Men dom är vackra och det fínns lite olika nyanser!
Ninni1
Tack för tipsen!
Krasse var min 1:a tanken till pelarna, så det får det nog bli.
Sedan nappar jag nog både på dockkrage och ringblommor.
Mörkblå dockkrage och vanlijvita och blekt gula ringblommor, det kan nog bli bra.....

Tack igen..........
wub.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon