Full version: SKATTEPENGARNA!
Sidor: 1, 2
Maria i Helsingborg
Åh, vad de satt fint, pengarna.
Jag har redan varit på systemet och flora linnea och shoppat mig vacker och lycklig! laugh.gif (ett skämt det där sista.....jag menar det är jag ju båda, redan sleep.gif )

En jättestudsmatta till barnen och (säg inget till min man) en gul pion tänkte jag köpa.......

Vad ska ni göra med pengarna?
amaira
CITAT (Maria i Helsingborg @ 08-06-2005, 16:09)
Vad ska ni göra med pengarna?

ohmy.gif ohmy.gif

Grattis till pengarna sleep.gif *avis*

wub.gif laugh.gif
Rossi
Jag får vänta till augusti/september på mina. Jag fick inte lov att deklarera över nätet eftersom min man inte KAN göra det p.g.a. "komplicerad" deklaration. Systemet tillåter inte att en av två som är sambeskattade deklarerar via nätet.

Men när de kommer så åker de nog in i den allmänna kassan ....
Kathy
Weeeeeee.....min återbetalning kom igår. biggrin.gif
AndreasBlomquist
Jag får nog tyvärr inte mina pengar förrän i vecka 50-51. Väldigt tråkigt då det vore bra med ett lite extra tillskott i kassan! Å andra sidan blir det ju inte fel med pengarna i december heller, då har man både till alla julklapparna och solresa till Thailand för hela familjen och det kan ju behövas i kalla december biggrin.gif
kristerh
Har missat att kolla kontot, men förhoppningsvis finns de där rolleyes.gif
krister
GoSatta
"då har man både till alla julklapparna och solresa till Thailand för hela familjen och det kan ju behövas i kalla december"

Det är därför jag flyger till bangkok den 23:e så jag slipper köpa julklappar till alla smile.gif

Mina pengar går oavkortat till flygbiljetten, dom va hutlöst dyra i år.
yenny
å min har vissst också dykt ner/upp biggrin.gif

Jag ska i alla fall ta med mej lite när jag ska till trosa i helgen... vi ska bo på spa med en utav våra boende och gå på marknad.
Det ska bli jättekul!
gunvor
CITAT (AndreasBlomquist @ 08-06-2005, 19:09)
Jag får nog tyvärr inte mina pengar förrän i vecka 50-51. Väldigt tråkigt då det vore bra med ett lite extra tillskott i kassan! Å andra sidan blir det ju inte fel med pengarna i december heller, då har man både till alla julklapparna och solresa till Thailand för hela familjen och det kan ju behövas i kalla december biggrin.gif

även här gäller det förhoppningsvis julpengar - men bättre sent än aldrig - man får leva på hoppet!
Biggan_
Å jag har redan skickat in min kvarskatt! sad.gif sad.gif sad.gif
amaira
Är jag ensam i världen om att ha fått kvarskatt ohmy.gif

Edit: hann inte se inlägget före : Nähä, en till *pustar ut* (oj förlåt Birgitta huh.gif )
Caprice
Återbetalning...? wacko.gif

Gjorde min fyllnadsinbetalning för ett par veckor sedan... mad.gif

Caprice
Lady Hamilton
laugh.gif Yes! Mina har kommit!
Fast jag måste ta det lugnt och inte göra av med alltihop
(som jag gjorde ifjol)
Biggan_
CITAT (amaira @ 08-06-2005, 19:20)
Är jag ensam i världen om att ha fått kvarskatt ohmy.gif

Edit: hann inte se inlägget före : Nähä, en till *pustar ut* (oj förlåt Birgitta huh.gif )

Det var så lite så!! rolleyes.gif
Det bjuder jag på! biggrin.gif laugh.gif
Ophelia
Köpa champagne laugh.gif
Biggan_
CITAT (Ophelia @ 08-06-2005, 19:33)
Köpa champagne laugh.gif

Skit i dé!! Magnus bjuder!! rolleyes.gif rolleyes.gif blink.gif blink.gif
Ralf
Betalade 3500 kr extra pga av fastighetsskatten.
pisanggoreng
Ooo, tack för påminnelsen!

Inte nog med att pengarna var fint insatta på kontot, jag fick betydligt mer än jag trodde också..! smile.gif smile.gif smile.gif
Lilla Selma
Jippiii - jag och Fridolf har också fått våra skattepengar! wub.gif laugh.gif

Det var jättebra, för snart reser vi till Seattle! wub.gif wub.gif

Hälsar Selma glatt
mamamaggan
Men nu får ni väl ge er. Jag blir så j-kla avis sad.gif !

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Fast i år får jag mycket , mycket mindre kvarskatt än de senaste åren.
yla
nepp inga pengar tebax bara betala o betala
men nu sätter jag in varje månad så ska fasiken se om jag inte får tebax nästa år
wub.gif sad.gif mad.gif wink.gif
Lady Hamilton
CITAT (Ralf @ 08-06-2005, 19:48)
Betalade 3500 kr extra pga av fastighetsskatten.

unsure.gif Och där jag bor............kommer vi nog inte ens upp i det beloppet!
ninnisky
ja, ja , fint och punktligt insatta- men vad kostar en liten billig flaska champagne rolleyes.gif rolleyes.gif får nog betala till lite för en hela smile.gif
*Felix matte*
En hel tusenlapp mindre i rest nu än förra året. biggrin.gif
Ophelia
CITAT (Birgitta P @ 08-06-2005, 19:42)
Köpa champagne  :lol:

Herregud. jag skulle inte känna skillnad om jag fick gammalt vin med brustablett i!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fröis
oj, har de börjat betala ut redan.. måste kolla kontot.. Jag ska spara till semestern. Får några hundralappar, men det är ju alltid nått. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Ophelia @ 08-06-2005, 21:23)
CITAT (Birgitta P @ 08-06-2005, 19:42)
Köpa champagne  laugh.gif

Herregud. jag skulle inte känna skillnad om jag fick gammalt vin med brustablett i!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT
Herregud. jag skulle inte känna skillnad om jag fick gammalt vin med brustablett i!!    

Va bra! Då är du billig i drift!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (Birgitta P @ 08-06-2005, 21:26)
CITAT
Herregud. jag skulle inte känna skillnad om jag fick gammalt vin med brustablett i!!    

Va bra! Då är du billig i drift!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Inte behöver jag mycket att komma i gasen heller!! Räcker gott med att lukta på korken. laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT
Inte behöver jag mycket att komma i gasen heller!! Räcker gott med att lukta på korken.  

Du behöver kanske inte skruva av den ens? blink.gif blink.gif blink.gif
Betty
Tack för påminnelsen Maria! Här ska shoppas! smile.gif
fruberglund
Härligt....25 papp in på våra konton idag smile.gif

Här ska shoppas biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Avbetalningen på däcken ska slutbetalas
Barnvagnen ska betalas (lånat av svärföräldrarna)
6 kubik jord ska köpas till rabatter och nytt köksland
Mannens glasögon ska betalas
Ska äntligen få köpa min Magic Bullet smile.gif
Bilbarnstol ska köpas
Nytt badrumsskåp behövs

Och så en massa växter såklart... wub.gif
Betty
CITAT (fruberglund @ 08-06-2005, 22:25)
Ska äntligen få köpa min Magic Bullet smile.gif

Magic Bullet - Kampanjpris, extra billig just nu! smile.gif
AndreasBlomquist
CITAT (GoSatta @ 08-06-2005, 19:17)
"då har man både till alla julklapparna och solresa till Thailand för hela familjen och det kan ju behövas i kalla december"

Det är därför jag flyger till bangkok den 23:e så jag slipper köpa julklappar till alla smile.gif

Härligt med Thailand i december är det ju! Vart ska du/ni då?

För oss blir det väl Phuket i år igen.. Få så mycket sol som möjligt de 2 veckorna man är där nere så att man laddar batterierna lite.

Om du bara får pengar till din egen biljett så har jag nog turen att få tillbaka lite mer än vad du får. För 3 år sedan så fick jag och min sambo totalt tillbaka över 100.000 kronor. Då var det kalas kan jag lova!
GoSatta
CITAT (AndreasBlomquist @ 08-06-2005, 23:55)
CITAT (GoSatta @ 08-06-2005, 19:17)

Härligt med Thailand i december är det ju! Vart ska du/ni då?

För oss blir det väl Phuket i år igen.. Få så mycket sol som möjligt de 2 veckorna man är där nere så att man laddar batterierna lite.

Om du bara får pengar till din egen biljett så har jag nog turen att få tillbaka lite mer än vad du får. För 3 år sedan så fick jag och min sambo totalt tillbaka över 100.000 kronor. Då var det kalas kan jag lova!

jag är en fattig statligt anställd så några sådana summor får jag nog aldrig se smile.gif

Flyger ner till bangkok som vanligt, har tillgång till hus i centrala Bangkok så brukar alltid bli 2 - 3 veckor i Bangkok.

Sen blir det någon vecka nere på Koh lanta och någon vecka i Hong Kong / Macau. Ska bli kul å se något nytt, senaste tre åren har det varit thailand / malaysia så ska bli kul med en avstickare till Kina.
Rossi
CITAT (GoSatta @ 09-06-2005, 08:15)
Flyger ner till bangkok som vanligt, har tillgång till hus i centrala Bangkok så brukar alltid bli 2 - 3 veckor i Bangkok.

Sen blir det någon vecka nere på Koh lanta och någon vecka i Hong Kong / Macau. Ska bli kul å se något nytt, senaste tre åren har det varit thailand / malaysia så ska bli kul med en avstickare till Kina.

Hm, såååå fattigt anställd låter det inte som. biggrin.gif
GoSatta
nej jag överlever nog tongue.gif

men jag blir glad när jag får tillbaks 4000 på skatten, 100K uj så mycket betalar ja ju knappt i skatt per år smile.gif
Yin o Yang
sad.gif sad.gif sad.gif och jag får inte tillbaka mina skattepengar förrän i augusti eftersom min gubbe inte vill deklarera på nätet mad.gif
Rossi
Egentligen är det lite konstigt att man blir så glad för skattepengarna. Det är ju bara ens egna pengar som man har betalat in för mycket av och som man får urusel ränta på. Så egentligen är det ju rena förlustaffären. sad.gif Men ändå känns det inte så. Tänk vad man är lättlurad! smile.gif
Anma
CITAT (Rossi @ 09-06-2005, 08:34)
Egentligen är det lite konstigt att man blir så glad för skattepengarna. Det är ju bara ens egna pengar som man har betalat in för mycket av och som man får urusel ränta på. Så egentligen är det ju rena förlustaffären. sad.gif Men ändå känns det inte så. Tänk vad man är lättlurad! smile.gif

Förutom de då, som "skatteplanerar" och får tillbaka pengar som egentligen är statens...

Såg tråden och gick sen in på kontot och kollade. Visst fanns där några extra tusenlappar, kom väl till pass nu när jag ska betala 11000:- ohmy.gif till rörmokarelektrikern... vet att det inte är ett ord, men han råkar vara båda, så då är väl hans yrke rörmokarelektriker eller möjligtvis elektrikerrörmokare. biggrin.gif
Rossi
CITAT (Anne R @ 09-06-2005, 09:24)
Förutom de då, som "skatteplanerar" och får tillbaka pengar som egentligen är statens...

Fast jag tycker inte att skatteplanering är att roffa åt sig statens pengar. Skatteplanering är att man är om sig och kring sig och vet vad man har rätt till så att inte staten håller inne ens egna pengar.

Skattefusk och skattesmitning är däremot något helt annat.
Anma
CITAT (Rossi @ 09-06-2005, 09:38)
CITAT (Anne R @ 09-06-2005, 09:24)

Fast jag tycker inte att skatteplanering är att roffa åt sig statens pengar. Skatteplanering är att man är om sig och kring sig och vet vad man har rätt till så att inte staten håller inne ens egna pengar.

Skattefusk och skattesmitning är däremot något helt annat.

Ja, jag menade fusk och smitning... därför använde jag citattecken. Jag skattepalnerar jag med, rätt ska va rätt...
fruberglund
CITAT (Betty @ 08-06-2005, 22:34)
Magic Bullet - Kampanjpris, extra billig just nu! smile.gif

Tjohooo...nu är den beställd smile.gif
krellus
Skattepengarna kom och försvann... precis som en avlöning.
Nåja, de kom ju i rätt tid. Lagom till en oväntat stor utgift.

Någon som ska göra en spännande utlandsresa i år?
tomas99
Ni kapetalister som får pengar tillbaka...har inte tanken slagit er att ni har betalt för lite skatt?
Rossi
CITAT (tomas99 @ 09-06-2005, 13:36)
Ni kapetalister som får pengar tillbaka...har inte tanken slagit er att ni har betalt för lite skatt?

Hm, men det är ju tvärtom - de som får tillbaka har betalat för MYCKET i skatt.

Jag har redan påpekat här i tråden att det är konstigt att man får tillbaka sina egna pengar med urkass ränta och ändå blir man glad. sleep.gif
Ewa L

Jag är en "kapitalist" som fick drygt 7.000,- tillbaka. Nej, jag har inte betalat för lite skatt. Tvärsom för mycket. Därför fick jag tillbaka mitt eget överskott, till dålig ränta.
tomas99
CITAT (Rossi @ 09-06-2005, 13:38)

Hm, men det är ju tvärtom - de som får tillbaka har betalat för MYCKET i skatt.

Jag har redan påpekat här i tråden att det är konstigt att man får tillbaka sina egna pengar med urkass ränta och ändå blir man glad. sleep.gif

Men så är det väll inte?dom som har den högsta inkomsten betalar ju mindre skatt en lågavlönade, läser hela tiden om höginkomstagare som noll taxerar.
Rossi
Riktigt så funkar det inte.

På tal om höginkomsttagare - om man har varit sjuk någon dag eller flera och sedan månaden därpå ser hur mycket som har dragits i sjuklön - då skulle man lätt kunna tro att man är höginkomsttagare. mad.gif
farbror B
Fick mina pengar igår=)

4333 kr smile.gif smile.gif smile.gif

Nån som ska med på bio?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon