Full version: Mördad katt?
kristerh
av ett hemskt skrik vid 03,30 det lät som nån slags katt som blev mördad, det lät inte som ett vanligt kattslagsmål, utan det var bara ETT fruktansvärt skrik, min katt blev livrädd och sprang till sitt höga klättertorn, och satt där och darrade, hörde att grannens treåring vaknade och började skrika.
Vad kan det ha varit? har aldrig hört något liknande. Kikade ut genom fönstret men såg inget, får kolla med grannarna här på gatan om deras katt försvunnit, kan det ha varit en räv som tog en katt wink.gif
krister
*solis*
Usch vad hemskt;vad rädda ni måste ha blivit!
Annlo
Kan det ha varit grävling kanske?
Vid vår sommarstuga skrek de som i värsta skräckfilmen ute och det var visst grävlingar i slagsmål den natten!
Huvva' ett hemskt skrik som får håren att resa sig... ohmy.gif
Ophelia
Harar har ett hemsk skrik när det blir tagna.
yla
ja de finns många som skriker på natten
o man är säker på att de e nån som dödas
men räven o grävlingen för ett jäkla liv
ibland
uggglor o rå bock har också hemsak läten
amaira
Det värsta skrik jag har hört i natten, var när en grävling tog en igelkott!!! Igelkotten skrek som ett barn i stor nöd - eller som en katt för all del. Högt!

Det var otäckt. sad.gif
kristerh
CITAT (Annlo @ 08-06-2005, 20:53)
Kan det ha varit grävling kanske?
Vid vår sommarstuga skrek de som i värsta skräckfilmen ute och det var visst grävlingar i slagsmål den natten!
Huvva' ett hemskt skrik som får håren att resa sig... ohmy.gif

Vi har inga grävlingar här, om det inte kommit någon vandrande.
krister
kristerh
CITAT (Ophelia @ 08-06-2005, 20:54)
Harar har ett hemsk skrik när det blir tagna.

Sådana skrik har jag hört och det liknade inte det här, det går liksom inte att beskriva, ett lite halvlångt vrål bara, eftersom katten blev så rädd så antog jag att hon förstod vad som var på gång (kattspråk), hon brukar inte bry sig om höga skrik i vanliga fall, men det här ljudet var hon livrädd för wink.gif
krister
Kakaduan
Sätter högerarmen och huset i pant på att det är rådjuren. De låter som om någon höll på att slå ihjäl ett spädbarn ungefär. Brukar höras om sommaren på tidiga mornar.

Kakaduan
Monica M zon 4
En kattuggla höll på att skrämma slaget på mig förra året. Det lät som ett plågat djur med dödsångest. Verkligen hemskt ljud. Kanske finns nån ljudfil att lyssna på på Sveriges ornitologers hemsida?

Jag och grannen trodde det var ett rådjur som blivit överkört så vi skickade ut våra karlar för att leta i dikena! tongue.gif Dom hittade ingenting. Dan efter hörde vi det igen fast då kunde vi lokalisera ljudet och det kom från en dunge höga granar i närheten. Ornitologföreningen i byn bekräftade att det fanns ett kattugglepar som häckade i grandungen.

Rådjuren här i trakten brukar skälla och låter som hesa hundar.

Klart katten förstod språket, om det var en kattuggla som ni hörde!
pejori
kom du på vad det var för nått? huh.gif huh.gif
kristerh
CITAT (Kakaduan @ 09-06-2005, 15:10)
Sätter högerarmen och huset i pant på att det är rådjuren. De låter som om någon höll på att slå ihjäl ett spädbarn ungefär. Brukar höras om sommaren på tidiga mornar.

Kakaduan

Fast vi har inga rådjur wink.gif de är av någon anledning bortrensade, de ligger väl i någons frys wink.gif
krister
kristerh
CITAT (pejori @ 09-06-2005, 15:22)
kom du på vad det var för nått? huh.gif huh.gif

Nej, jag har inte haft tid att kolla med grannarna på gatan om deras katter,
om det skulle vara uggla eller nåt annat djur så tycker man ju att det borde höras flera tjut inte bara ett wink.gif
krister
Monica M zon 4
Vår kattuggla gjorde bara nåt enstaka tjut som vi hörde. Förmodligen tjöt de lite mer på natten men då sov vi! Kolla med lokala ornitologföreningen om de vet nåt om kattugglor i din närhet.
pejori
dom enda ljud mina reagerar på är andra katter och rävens tjut. unsure.gif unsure.gif
annars lyssnar dom bara intresserat smile.gif smile.gif
HM. låter nog som en katt som råkade illa ut, eller parade sig wub.gif wub.gif
DET låter för dj****ligt. snacka om högljudd sex laugh.gif laugh.gif
kristerh
CITAT (pejori @ 10-06-2005, 10:03)
HM. låter nog som en katt som råkade illa ut, eller parade sig wub.gif wub.gif
DET låter för dj****ligt. snacka om högljudd sex laugh.gif laugh.gif

jag har inte hört katter som "förlustar" sig så det kan ju vara en idé,
men alla katterna på gatan är kastrerade wink.gif
kanske det var en kattvåldtäkt wink.gif unsure.gif
krister
SaraS
Ja, de kan det gott ha varit. Det är nästan alltid så det går till ju. Katters parningsakt är en hemsk upplevelse för alla inblandade parter... Ingen vill vara med egentligen... ohmy.gif
zaaritha
Har hört döende harar, katter, igelkottar, illrar--det absolut värsta --för min del-- är en döende igelkott! Det är SÅ vidrigt hemskt!! Som ett döende spädbarn...............
Reserv
CITAT (zaaritha @ 10-06-2005, 20:49)
Har hört döende harar, katter, igelkottar, illrar--det absolut värsta --för min del-- är en döende igelkott! Det är SÅ vidrigt hemskt!! Som ett döende spädbarn...............

ohmy.gif Men det har du väl ändå inte hört? blink.gif wacko.gif
zaaritha
Döende spädbarn: nej, tack o lov inte!!!!
Men; kottens dödsskri låter som spädbarn o DET har jag ju hört...............
Reserv
tongue.gif Skönt att höra.........att du inte hört det alltså tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon