iscah
har fått två begoniasticklingar idag. glömde ju i min iver fråga hur jag rotar. unsure.gif är det bara att ställa i vattenglas? eller kräver dessa någon särskilld behandling?

mvh Jessica
Jeanette/västra götaland
Hej
Jag är inte någon begoniaexpert blink.gif men jag kan berätta hur jag gjort.

Jag har rotat änglavingebegonia i vatten och i jord, lyckades bäst med vatten. Har inte gjort nåt speciellt med dem.

Tja det var allt jag hade att komma med. smile.gif

Mvh Jeanette
Sulawesii
Jag håller helt med om att det är lättast i vatten!
bonzor
Jag håller med, det går fortast i vatten.
iscah
tack så mycket för svaren. då får dom stå kvar i vattenglaset. biggrin.gif
haltalotta
Hej
Har fått ett tips som jag brukar använda mej av om jag rotar begonior i vatten.låt skottet stå kvar i glaset tills du ser att längst ner på stammen börjar de bli lite vita prickar /där rötterna börjar komma ut,Dags att sätta dem för då slipper begoniorna bilda nya rötter,för när de står ivatten blir det ju vattenrötter o sedan när man planterar om ska det bildas nya jordrötter.så här har jag blivit lärd-Oftast rotar jag mina direkt i såjord /el torv med inblandning av sand..lätta att rota..mvh as
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon