Full version: Snigel JÄ-AR
Isis
jä-la sniglar
Jag har provat snigelfällor (dvs öl på fat eller i liknande) men de kommer tillbaka!!!!! mad.gif

Jag har 3 olika sorter nämligen.

1
Ljus bruna äckliga saker som blir feta å tjocka å snuskigt slemmiga.

2 Mörka nästan svarta likadana men smalaremed ljus gul-aktig undersida

3 De "vanliga" med skal på ryggen.

Å inte nog med det!!!!!!!!!!!! wacko.gif Nu i kväll så upptäckte jag på några blommor att där sitter det små "bebisar"!!! ( Om d nu kan lämna bebisar efter sig dvs)

Jag behöver desperat tips på hur jag kan bli av me "skiten".

Ett annat tips mot dessa liljebaggar; jag brukar ta tag i dom när jag ser dom och krossa dom. Jag har märkt att jag får mindre för varje år, men jag hade inte så många till att börja med heller sleep.gif .

Snabba svar älskar jag.

Kram på er
kristerh
Det bästa tipset jag har som verkligen fungerar är att köpa snigelpelletsarna, jag kör med ett märke som heter"Snigel Effekt" märke= Neudorff, har inte en enda snigel, hade massor i början på säsongen,
det fungerar så att de äter giftet och får en mättnadskänsla och sedan kryper de ner i sina hålor o dör så man slipper se massa snigelkadaver.

Mot liljebaggarna rekommenderar jag baython myrmedel som strös ut runt liljorna, väldigt effektivt, se bara till att du får rätt märke, de andra hjälper inte mot baggarna.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon