|
Ophelia
08-06-2005, 20:00
Själv ska jag inte göra mycket alls. Jag ska läsa, läsa och resa lite. Har ingen lust att resa utomlands alls under sommaren. Kanske en kryssningssväng till Finland.
Jag börjar min semester vid midsommar - ska ha 6 veckor i rad. Först en vecka till Cypern och sedan 5 veckor oplanerade. Förmodligen mesta tiden på landet ståendes böjd över rabatterna /stina
Biggan_
08-06-2005, 20:16
Har man hus och trädgård så är man sysselsatt med råge på semestern, men lite dagsutflykter till havet bl annat skall vi väl hinna med. Min sambo har njursvikt och är bunden vid dialysapparaten tre dagar i veckan så vi tar dagarna som de kommer. Hoppas iallafall att vi får en fin sommar så vi kan vara ute och njuta.
ninnisky
08-06-2005, 20:44
Pojkebarnbarnet (3 år) bor hos oss en vecka och flickebarnbarnet (9) en annan vecka - och det ska bli så roligt så. Skogsvändor med kantarellplock, turer på sjön i kanoten och sitta på verandan alla vackra soliga dagar  , och bara njuta ---- men så har vi ju semester året om och kan lämna det vardagliga till den dagen vi har lust
*Felix matte*
08-06-2005, 20:47
Jag har "semester" året om... men i juli har jag planerat resa till barnbarn låååångt härifrån.
kristerh
08-06-2005, 20:50
Har man så många krukor o trädgård i soligt läge så blir det inga längre resor, vågar inte begära att grannarna skall hålla allt vid liv. åker ner till spanien på hösten när allt vilar. krister
Vi stannar hemma under sommaren, har fullt upp med att ta hand om trädgården m.m. Troligen blir det någon dagstripp på 10-15 mil bara (Rydlinge plantskola i Skellefteå). Vill inte resa bort från den svenska sommaren, om det blir någon utlandsresa så blir det till senhösten.
netaave
08-06-2005, 21:07
Åka till Riga ett par dar, sen ska jag ta dagen som den kommer och göra det som jag har lust med.
kanske ta en vända till göteborg och åka en vecka till holland för att gå på bröllop( Gissa vad jag kommer göra innan )
Biggan_
08-06-2005, 21:18
CITAT (Zazu @ 08-06-2005, 22:15) kanske ta en vända till göteborg och åka en vecka till holland för att gå på bröllop( Gissa vad jag kommer göra innan ) Fria kanske?
Summersun
08-06-2005, 21:24
Själv är jag moderskapsledig, men när älsklingen har semester så ska vi mest vara hemma och tillbringa tid med familjen och sedan renovera, renovera och så renovera lite till. Kanske åka ut nånstans över dagen, men det blir inte några längre resor eller utlandsresor denna sommar... Det blir det inte annars heller, eftersom ingen av oss är för att resa, vi tycker om att bara vara hemma
ninnisky
08-06-2005, 21:30
CITAT (kristerh @ 08-06-2005, 21:50) åker ner till spanien på hösten när allt vilar. krister mitten av oktober åker vi
CITAT (Birgitta P @ 08-06-2005, 22:18) CITAT (Zazu @ 08-06-2005, 22:15) kanske ta en vända till göteborg och åka en vecka till holland för att gå på bröllop( Gissa vad jag kommer göra innan ) Fria kanske?  Neeeeejjj du jag ska handla växter ( OM du kollar i min profil så ser du att jag bara är 15 ) mvh zazu
Biggan_
08-06-2005, 21:38
CITAT (Zazu @ 08-06-2005, 22:36) CITAT (Birgitta P @ 08-06-2005, 22:18) CITAT (Zazu @ 08-06-2005, 22:15) kanske ta en vända till göteborg och åka en vecka till holland för att gå på bröllop( Gissa vad jag kommer göra innan ) Fria kanske?  Neeeeejjj du jag ska handla växter ( OM du kollar i min profil så ser du att jag bara är 15 ) mvh zazu Okey, håll dej till växterna ett tag till!!
Hannele
08-06-2005, 21:39
Titta på trädgårdar i Sverige, Danmark, Finland och Norge!
GoSatta
08-06-2005, 21:41
semester på sommaren har inte jag haft sen 97. jobbar när det är lugnt å skönt på jobbet och åker till asien på vintern när man behöver det som mest
Sköta om loppisen som jag och en granne just håller på att starta upp i min loge. Vara med mina barn. köra båt i massor. grilla och gärna campa på en ö om jag bara får min fru med på det. vårda mina äppelträd och mitt nyinköpta körsbärsträd. måla staket rida vår häst, om han lovar att inte gallopera med mig på  bygga badrum och bastu, fast det kanske blir till hösten istället.
CITAT (Felix matte @ 08-06-2005, 21:47) men i juli har jag planerat resa till barnbarn låååångt härifrån.  Är det inte trakterna kring Jönköping? Själv har jag en liten hundvalp som jag ska ägna min tid åt. Å så har vi köpt hus!! Det finns nog att göra.
AndreasBlomquist
08-06-2005, 23:13
Jag ska vara ledig i 8 härliga veckor (Juli & Augusti) men har inte så jättemycket planerat.
Ska ner till svärföräldrarnas villa i Fiskebäckskil på västkusten en dryg vecka i början av juli och bara njuta och ta det lugnt. En liten tur ner till Småland och släkten där lär det bli också plus en massa roliga saker över dagen för barnen... Ja, den yngre bryr sig ju inte om sånt ännu men dottern vill ju ha massor med aktiviteter varje dag.
Har en klättringsresa inplanerad i början av Augusti som tar mig till Ryssland och Europas högsta berg, Mt. Elbrus (5,642 meter). Får se vad som händer med det!
*Felix matte*
09-06-2005, 06:19
CITAT (cic @ 08-06-2005, 23:07) CITAT (Felix matte @ 08-06-2005, 21:47) men i juli har jag planerat resa till barnbarn låååångt härifrån.  Är det inte trakterna kring Jönköping? Själv har jag en liten hundvalp som jag ska ägna min tid åt. Å så har vi köpt hus!! Det finns nog att göra.  Inte nu längre... dotter m.familj som bodde i Jönköping har flyttat hem igen  men jag har son m. fam utanför Borås.
tomas99
09-06-2005, 06:40
Jag ska plocka bär och svamp så att jag klarar mej över vintern.
Sulawesii
09-06-2005, 11:23
Bara njuta.... bara och bara förresten.... Ta dagen som den kommer.
*solis*
09-06-2005, 11:28
Är hemma som vanligt och pysslar och umgås med barn som kommer på besök
Annika Ljunggren
09-06-2005, 13:14
Jag ska vandra Siljans leden, åka till föräldrarna på Åland och vara hemma och pyssla i trädgården. Jag har 12 veckors "semester" (egentligen sommarlov  ).
kristerh
09-06-2005, 14:53
CITAT (ninnisky @ 08-06-2005, 22:30) Vilken ort? krister
Ophelia
09-06-2005, 17:08
CITAT (AndreasBlomquist @ 09-06-2005, 00:13) Jag ska vara ledig i 8 härliga veckor (Juli & Augusti) men har inte så jättemycket planerat.
Ska ner till svärföräldrarnas villa i Fiskebäckskil på västkusten en dryg vecka i början av juli och bara njuta och ta det lugnt. En liten tur ner till Småland och släkten där lär det bli också plus en massa roliga saker över dagen för barnen... Ja, den yngre bryr sig ju inte om sånt ännu men dottern vill ju ha massor med aktiviteter varje dag.
Har en klättringsresa inplanerad i början av Augusti som tar mig till Ryssland och Europas högsta berg, Mt. Elbrus (5,642 meter). Får se vad som händer med det! Avis avis avis!!! Skulle oxå vilja klättra. Låter så himla kul att göra en sådan grej. Skulle vara en höjdare.
GoSatta
09-06-2005, 17:18
om allt går som det ska så blir det en long weekend för mig i Murmansk.
Bytte från Barcelona till Murmansk å åker (ja om det nu blir av) med mammsens och hennes kille, vore riktigt kul om det blir av!
astrid.m.s
09-06-2005, 18:48
På måndag börjar min ledighet och räcker fram till mitten av augusti. Har uppehållstjänst så det är därför jag har min långa ledighet. Ev. blir den längre, har sökt friår och nu har de hittat ersättare så jag hoppas hon tar mitt jobb! Min dotter ska flytta ihop med sin kille och hyra ett äldre hus av min kusin under tiden han är i Australien, minst ett år. Ska därför tapetsera ett rum och måla i ett rum. Kul, sånt gillar jag att göra. När det är fint väder ska/vill jag vara ute i trädgården och pyssla. Ska fortsätta göra lite mer omkring dammen(plastbaljan  ) jag fick till förra sommaren. Har även skaffat ett lusthus som ska inredas. Väntar bara på att glasen till fönster och dörrar ska sättas in. Råkar det bli någon regnig dag ska jag väl röja inomhus och försöka få lite ordning i det nuvarande kaoset som beror på att dottern och hennes kille bor här tillfälligt tills de får flytta in i huset. Jag hade förut överfullt med växter. Hon tog hit sina växter sen tog killen hit sina växter. Nu har jag tagit hem mina privata växter från jobbet under sommaren!! Usch så här ser ut!!!! Jag hoppas att vår veranda blir klar i sommar, den ska glasas in. Då finns det pyssel även med den. Jag ska väl lata mig och ta dan som den kommer emellanåt också. Nu tror jag inte att jag hinner med så mycket mer än så här. Men nu på lördag ska jag på släktträff, det ska bli kul. Ca 86 st ska vi bli men vet inte vilka som kommer. Hoppas de man inte träffat på "hur länge som helst" (-89??) kommer i alla fall. Många "nya" släktingar har det väl blivit sedan dess.
För första gången i vårat äktenskap (3 år) ska maken och jag ha semester tillsammans. På mitt jobb är det alltid jag som inte har några barn som får ta när det passar dom andra. Trist tycker jag. Men i år vägrade jag att ta tidig semester . Eftersom jag varit sjukskriven nästan ett halvt år, så kändes det inte som om jag ville ha tidig semester. Man vill ju känna att man har gjort sig förtjänt av den. Har inget planerat. Har ju hund, så man kan ju inte ge sig långväga bort från honom. Mendet ska bli mysigt i alla fall. Börjar min semester vecka 30 så har jag 5 veckor.
Eva i Skåne
09-06-2005, 21:08
CITAT (tomas99 @ 09-06-2005, 07:40) Jag ska plocka bär och svamp så att jag klarar mej över vintern. Det påminner mig om någon saga om nåt djur som samlar för att klara vintern Förhoppningsvis är detta inte det enda du livnär dig på under vinterhalvåret. Annars får du nog en hektisk sommar  Själv har jag inga andra planer än att tillbringa sommaren i stugan med familjen. Jag har redan tjuvstartat och är där en dag mitt i veckan nu plus över veckosluten. Några dagar hos dottern i Uddevalla blir det antagligen och några dagsturer, men annars är jag fullt nöjd med att vakna till fågelsång varje morgon i stugan och tillbringa dagarna och kvällarna ute, varva avkoppling med lite småplock bland växter och natur. Oh, vad jag längtar v28 tror jag vi flyttar dit, men min semester är inte förrän v30. Har dock pendlingsavstånd till jobb
Heddas matte
09-06-2005, 21:17
hmmm... jag ska i alla fall bygga ett tak över en av uteplatserna.. och så ska jag på ridläger i augusti... det ska bli jättekul!  å sen ska jag göra vanliga saker.. laga mat.. snorkla.. rensa ogräs.. kasta dummies... kräla i bushen.. härja med barnen...
Eva i Skåne
09-06-2005, 21:29
Vad gör man när man kastar dummies?
Heddas matte
09-06-2005, 21:39
åh sorry.. en dummie är en "låtsasfågel" som man hivar iväg för att träna sin hund att apportera.. och det behöver de ofta träna mycket på (och tycker ofta att det är väldigt kul). nästan så man får "kasta-dummie-armbåge"..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|