Jag får ibland någon slags frukt efter blomningen av mitt ödesträd. Är det något som man kan använda till förökning eller är det bara sticklingar som gäller?
/Storåtjejen
Sulawesii
09-06-2005, 17:59
Jag tycker att du ska låta den mogna och torka till när den sitter kvar på plantan. Sen kan du kolla om det blivit några frön i kapseln, och i så fall sätta dem. Har ingen erfarenhet av just Ödesträd, vill jag bara tillägga. Men, eftersom ingen svarat än....
Storåtjejen
10-06-2005, 07:34
Det var lite den tanken jag hade oxå. Tänkte bara om det fanns någon på forumet som hade erfarenhet av det. Men det är ju alltid värt att pröva
/Storåtjejen
Sulawesii
10-06-2005, 12:50
Ja, det dör ingen av!
zaaritha
10-06-2005, 21:10
Satsa på frö du! Jag har ödesträd som en av mina favoriter!
Storåtjejen
12-06-2005, 08:46
Det är en av mina favoriter oxå Mitt träd är nu ca 17-18 år gammalt o blommar väldigt mycket. Klipper det ganska hårt varje februari, men det är sällan det blir "kalt" under viloperioden. Lite blad tappar det, men långtifrån alla. Det är hur vackert som helst när det blommar, men även senare när det skiftar i lila.
/Storåtjejen
LadyAdina
12-06-2005, 17:47
Ja, jag är allt avundsjuk på din gamling, mamma! Mitt vill inte alls bli lika fint som ditt, fast det är sticklingar från just ditt ödesträd!! Men det är ju å andra sidan inte så gammalt än heller. Tålamod, tålamod...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.