Full version: Bjällerkatt
Gossen Ruda
En bild på traktens fågeldecimator. Fast upp i grannens äppleträd för att inspektera fågelholken kommer den inte sen grannen virat nät runt stammen och inte kan den skita i mitt potatisland heller sen jag satt nät runt det. laugh.gif laugh.gif Den jagar insekter också, undrar om den får nån mat hemma?

Rossi
Söt kise i och för sig! smile.gif
Sulawesii
CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2005, 20:59)
Den jagar insekter också, undrar om den får nån mat hemma?

Jag hade en katt en gång i tiden som älskade insekter. Hon höll borta alla silverfiskar här hemifrån. Kallade henne Anticimex.
Annars var hon inte någon jägare, men just insekter var urkul.
Magnolia
CITAT (Sulawesii @ 10-06-2005, 10:59)
Jag hade en katt en gång i tiden som älskade insekter. Hon höll borta alla silverfiskar här hemifrån. Kallade henne Anticimex.

Vår katt ÄLSKAR att jaga insekter och sedan äter hon upp dem. Tyvärr (?) förstår hon nog att de inte är så nyttiga, för oftast kräks hon upp dem igen. Den enda insekt hon bara dödar och INTE äter är getingar. Klok katt, eller hur? wub.gif
Sulawesii
Det var klokt!
En annan katt jag haft, halvbror till Anticimex, blev biten under käken av en geting. När det väl visade sig att det inte var någon fara för allergi eller andningsvägar så tycket vi att han såg riktigt rolig ut. Som en katt x pelikan.
*solis*
Vacker katt wub.gif
Snakis
Vilken vacker kissemiss! Jag älskar katter, men kan inte ha någon pga allergi. Samtidigt är det ju så att de till naturen är rovdjur och jag är glad att vi inte har någon nu när fågelungarna börjar dimpa ner från sina bon. Man får hålla vakt så inte katterna från byn kommer hit och mumsar i sig de små liven.
snofsan
De dumma småfåglarna bygger bon i buxbomshäcken. När sedan ungarna kläckts och ligger där och piper efter mat i sina bon är dom ju ett lätt byte för katten.

Förra sommaren försökte jag förgäves få bort katten från häcken. Hon åt inte ens de små lilltåstora nakna liven utan bara klämde ihjäl dem och lade dem i grusgången.

Gissa vem som var skitsur. mad.gif
zaaritha
Ja, det är väl enda "felet" m katter; att de tar fåglar!!??
Men: även hundar är rovdjur!!
SaraS
Gossen Ruda! erkänn att du tycker den är är vacker!! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon