Full version: Är tomaten sjuk?
Maggan H
Måtte det inte vara visssnesjukan. Kan nån säga om det liknar det? Jorden är nog aningen för våt för jag vattnade först, trodde det var orsaken.

susan.e
Kan tomatplantan ha stått för varmt? Tycker att den ser ut som mina kan göra efter en dag i soligt växthus som jag glömt att öppna dörren till. Bladen brukar snygga till sig när kvällen kommer.
Maggan H
Nej, de får ganska mycket skugga i af framåt em. Spannen har underbevattning så kanske det är fullt med vatten. Ska låta dom torka till nu. Det är två plantor av tre som ser slaka och halvvissna ut, men det är bara i alla topparna, de undre bladen är fina och spänstiga. Körsbärstomaten är lika fin, det är busk och päron som hänger.
susan.e
Bär tomatplantorna frukt?
Maggan H
Nej, men de har börjat blomma.
susan.e
Hittade ett inlägg om krulliga tomatplantor ~ ska försöka länka dit
krulliga blad
Maggan H
Jaa, vad bra! Det verkar vara helt ok då, tack o lov! Tusen tack för svaret! biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon