fruberglund
I Huskvarna Folkets park...vi var där igår.

Är inte raggare själv men gillar gamla bilar...då var det lite design och bilarna såg olika ut...nu är det samma skit allting.

Några favoriter från igår:

Möjligtvis världens snyggaste klädsel? Tyckte jag i alla fall...föll som en fura. smile.gif Tillhör en Ford Mustang.

Världens häftigaste automatlåda/ratt? Jo, visst är den frän smile.gif Lägg också märke till hastighetsmätaren där hela mätaren snurrar i en rund glaskupa istället för en pil som rör sig...hur häftigt som helst!

Så här snyggt förvarar man aldrig reservhjulet nu för tiden!

Fler bilder finns i mitt album
Reserv
Visst blir man nostalgisk bara av att kolla på dom wub.gif Vet ni föresten, Sundsvallsbor att det är "finbilsträff" i hamnen på Lördag. Med "finbil" räknas Jänkare och nostalgibilar, det brukar bjuda på bra väder och en massa sköna fordon. rolleyes.gif
estet
Tack för titten! Det var trevliga bilar. De där Imperial är ganska ovanliga. Är själv på utställning & cruising när tillfälle finns. Det är trevligt och kameran går varm!
Visst var de snyggare förr bilarna men jag skulle inte vilja parkera med en sån pråm... laugh.gif
Hälsar en som är både motorgalen & trädgårdsfreak. smile.gif
Kathy
Hääärliga bilar!! wub.gif
Min favorit är Chevrolet Impala '59 cab. Jag gillar måsvingarna som aldrig tycks ta slut. På 80-talet gled det runt precis en sån på Sthlms innterstadsgator. Den var cremevit och hade röd skinnklädsel. rolleyes.gif wub.gif
amaira
wub.gif wub.gif i amairas hjärta också

Jo förstås, fina foton också!!
Sulawesii
Själv får det mig att tänka på gällivare-häng som, så att säga, går nedanför klyftan vid böjning framåt....... hjälp......

Men, om jag inte tänker på det, så visst är bilarna fina. Och vilket intresse man måste ha för bilar när man håller dem i sånt trim!
fruberglund
Tja...fast gällivarehäng förknippar jag mer med gamla skrothögar i så fall...så kallade "pilsnervagnar". Såna som kör pilsnervagnar har aldrig tillräckligt med pengar att fixa sina bilar så här mycket (som på bilderna).

Gillar som sagt bilarna men skulle aldrig kunna bli en raggare själv eftersom det mer eller mindre är en livsstil att vara raggare. Var så roligt att se alla yngre killarna på träffen som hade gått in för det helhjärtat med skinnväst och Elvis-frisyr med brylcremé i håret biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ja, Imperial är nog ovanliga och väldigt häftig design på dem var det också. Men parkera med en sån.....njjjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaa...inte hemskt gärna laugh.gif
Yin o Yang
Jätteläckert - både bilarna och bilderna smile.gif . För 5 år sedan var min gubbe och jag i USA, Minneapolis. Där var det cruising varje vecka och en del av stan avstäng för all trafik utom dessa vackra amerikanare wub.gif . Jisses vad mycket fina bilar vi såg, det blev många kort i albumet biggrin.gif , alltså fotoalbumet i bokhyllan sleep.gif .
Dagens bilar ser alla lika ut, så visst var de finare förr, men även riktiga bensinslukare tongue.gif
Sulawesii
CITAT (fruberglund @ 10-06-2005, 10:24)
Tja...fast gällivarehäng förknippar jag mer med gamla skrothögar i så fall...så kallade "pilsnervagnar". Såna som kör pilsnervagnar har aldrig tillräckligt med pengar att fixa sina bilar så här mycket (som på bilderna).

Det är det som jag tyckt varit så konstigt; har man en så välvårdad bil borde man ju försöka matcha bilen!

......urkaburka......
Biggan_
Kul att folk lägger ner arbete och pengar på att bevara de här fina gamla bilarna. Det är nog ingen billig hobby precis. Bensinslukare är dom förvisso, men det är ju inga vardagsbilar.
kristerh
CITAT (Sulawesii @ 10-06-2005, 09:52)
Själv får det mig att tänka på gällivare-häng som, så att säga, går nedanför klyftan vid böjning framåt....... hjälp......

Nuförtiden är det hip hopare som har "gällivarehäng" fast nu syns halva kallingarna, det verkar vara så att ju längre ner byxorna sitter desto coolare wink.gif
krister
Sulawesii
Mmmm, jag vet...... har en tonårig son...... Tack och lov har han även långa t-shirts smile.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon